Permalänk
Medlem

Bra poäng S_Z. Men va fasiken är dom typ 50 miljonerna extra transistorerna till? he he. Man blir lite orolig, det är ju ändå typ 5500-6000kr man ska punga ut.

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

geforce!

Permalänk
Medlem

ho he...

jo, jag börjar förstå att folk tycker det.

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

Re: ho he...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trauma
jo, jag börjar förstå att folk tycker det.

Skulle vara kul att vet motiveringen till varför de väljer 6800U över X800XT PE. X800XT är ju fortfarande det snabbaste kortet i majoriteten av nya spel. Jag har en stark känsla av att det har mycket med doom3 att göra...

Permalänk
Medlem

Re: Re: ho he...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Skulle vara kul att vet motiveringen till varför de väljer 6800U över X800XT PE. X800XT är ju fortfarande det snabbaste kortet i majoriteten av nya spel. Jag har en stark känsla av att det har mycket med doom3 att göra...

Själv tycker jag nästan på ett underligt sätt att det är skönt att folk kör på Nvidia. Förhoppningsvis leder det till att fler folk kommer gå över från rage3d till typ Nvnews och andra ställen så man slipper lite av de fruktansvärt korkade människorna som kommit den sen 9700 kom. Bättre stämning, enklare att moderera och så får Ati dessutom lite press på sig att dom måste slå Nvidia mer nästa gång för att få kunder

Nog med off-topic för mig. X800XT PE röstade jag på.

Permalänk
Medlem

Om r500 eller vad det nu kommer att heta inte kommer på typ ett år så blir det nog ett X800XT PE! Fast tänkte slänga lite stålar på 240n med, bodykit men finns ju ingen bra sida

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför man köper ett nytt grafikkort för 5000:- bara för att spela doom 3, som man ändå har tröttnat på om två veckor.. Sedan kommer det nya spel som är Dx spel, så ångrar man att man inte köpte ett ATi istället.. Visst dom nya nVidia korten är säkert mkt bra till dx spel också men ATi borde vara bättre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag fattar inte varför man köper ett nytt grafikkort för 5000:- bara för att spela doom 3, som man ändå har tröttnat på om två veckor.. Sedan kommer det nya spel som är Dx spel, så ångrar man att man inte köpte ett ATi istället.. Visst dom nya nVidia korten är säkert mkt bra till dx spel också men ATi borde vara bättre..

Du vet att 6800U klår XT i många DX spel med eller?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Vad är "PE" i X800XT PE? För det finns väl X800XT-kort utan PE oxå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
Vad är "PE" i X800XT PE? För det finns väl X800XT-kort utan PE oxå?

PE = Platinum Edition. Det sägs att ATi i sissta stund klockade upp sina XT kort och döpte dom till PE för att inte bli slagna av 6800Ultra. Så i just denna stund är alla kort PE's. Men när PCI-E kommer så släpper dom nog de oklockade korten

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

PE står för plantium edition, och till agp så finns bara PE versionerna medans till pci-e så finns vanliga xt som är lägre klockat

edit: stavning, vakna nyss

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

hmmm...

Ser riktigt positivt ut med cat 4.9. Verkar som man kan kräma mer openGL prestanda ur ATI ändå. Undras om Nvidia just nu har samma projekt vad gäller DX. Då blir det samma ångest igen. Varför kan det inte bara finnas ett som e bäst på allt?

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt en ny dator för de tusenlapparna

Hade jag haft jättemycket pengar och en bra dator hade jag köpt ett Hightech X800XT IceQII.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag fattar inte varför man köper ett nytt grafikkort för 5000:- bara för att spela doom 3, som man ändå har tröttnat på om två veckor.. Sedan kommer det nya spel som är Dx spel, så ångrar man att man inte köpte ett ATi istället.. Visst dom nya nVidia korten är säkert mkt bra till dx spel också men ATi borde vara bättre..

LoL @ borde och säkert..

det skulle jag också kunna skriva..
fast man skulle även kunna sagt så när inga tester fanns och korten inte va släppta..

Permalänk
Medlem

ett Sapphire Toxic x800xt pe, vet inte om det finns men de hade inte vart fel

har bara sätt x800pro som toxic...

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tar ett X800XT, har haft ATi länge nu så jag är helt enkelt van med dem
Och prestandan är fullt tillräcklig för mig.

Men om PowerVR skulle släppa nåt nytt så blir det ett sånt, älskar fortfarande mitt Kyro

Permalänk
Medlem

6800ULTRA

Permalänk
Medlem

nvidia för att dom släpper drivrutiner så snabbt men iom att prestandan skilljer mellan alla spel så spelar det nog ingen roll vilket du tar, blir garanterat nöjd med båda.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
nvidia för att dom släpper drivrutiner så snabbt men iom att prestandan skilljer mellan alla spel så spelar det nog ingen roll vilket du tar, blir garanterat nöjd med båda.

Det gör inte ATI menar du? ATI släpper nya WHQL drivrutiner varje månad. Det är väl mer än vad nVidia gör.

Permalänk

Jag kör på nVidia, mest för att jag tycker bättre om forceware än catalyst. Korten är så jämna så det är mest en smaksak imo.
Kör mitt GT 5mhz ifrån Ultra hastighet, och jag är toknöjd

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Just nu lutar det åt ett X800XT då de ny drivrutinerna verkar låvande.

Måste tyvärr säga: Du kan inte stava

Visa signatur

| P4 @ 2.4 Ghz | Asus P4PE | Geforce Ti4200 Abit | 512 MB DDR |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qazzar
Måste tyvärr säga: Du kan inte stava

Gör dig inte viktigt över en enda felstavning.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker verkar bäst är att folk verkar mycket nöjda vilket dom än köpt :D. Det är så det ska va. Dock hör man fler nöjda 6800 GT ägare än x800 Pro, så man får nog säga att nvidia verkar äga mellan-segmentet med medel-prestanda-kort. Detta backas nog av tester oxå.

Jag läste nyligen (är lite seg ) en intern artikel på nvidia märkt "why pay for last years technology". Ni vet nog vilken jag menar. Efter att ha läst den kan jag inte hjälpa känna att 6800 kanske har så mycket kvar att ge jämnfört med x800xt. Att 6800 med lite bättre drivers får nytt liv igen tack vare den tekniska skillnaden.

Men va vet jag, kanske bara är smutskastnings propaganda.
Nån som kollat på den artikeln?

Förresten, kul med omröstningen. Den börjar komma upp i respektabla siffror nu. Det väger för min del mycket tungt vad folket här på sweclockers tycker

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trauma

Men va vet jag, kanske bara är smutskastnings propaganda.

Bingbing!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Gör dig inte viktigt över en enda felstavning.

Grammatiskt fel!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trauma

Men va vet jag, kanske bara är smutskastnings propaganda.

Det är just vad det är. De var visst lite kranky över att de fick smisk, så något var de tvugna att lura sin anställda med just då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus

Grammatiskt fel!!!!

Skit också...
Jag trodde jag skrev "viktig", men det gjorde jag visst inte

Permalänk
Medlem

gissade nästan det. Dock börjar omröstningen tala sitt tydliga språk. Verkar som om 6800 kommer att vinna.

Föresten, någon som vet när dessa high-end kort kommer att finnas i stor skala och vara lätta att få tag på?

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

jag väljer ett ati före nvidia därför att bilkvaliteten blir mycket bättre utan fusk i drivisarna.............

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man, objektivt, måste erkänna att Nvidia erbjuder en bättre produkt den här generationen. Förra generationen var det ATI som var bättre.
Som konsument handlar det om att få så mycket som möjligt för sina pengar. Och då är det inte viktigt om det är ett ATI eller Nvidia-kort. Att vara trogen ett märke, sk fan-boy, är dumt och straffar sig ofta. Så fort inte favorit-märket är bäst lurar man sig själv och köper sämre prylar. Helt i onödan!!

För egen del har jag ett 6800 Ultra som ska hämtas på måndag. Men nästa generation är det mycket möjligt att det blir ATI om jag får se bevis på att deras kort är bättre.

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

tyvärr Ro.ARM, jag håller inte med dig.

förr i tiden, när första generationen av radeon kort fanns ikring... de fick pris efter pris av tidningar, på grund av deras höga bildkvalitet. de har alltid haft den, högkvalitets renderingar, det är mjukvara, javisst.

Mjukvarumessigt så är ati mil framför nvidia, och det beror allt på deras render fusk för att offra kvalite för en gnutta mer hastighet.
det har dock inte alltid varit så.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.