2st frågor, 1. epox 8RDA3+ 2. minnes hastighet

Permalänk
Medlem

2st frågor, 1. epox 8RDA3+ 2. minnes hastighet

Fråga 1
Jag har ett epox 8rda3+ modekort, men det jävliga är att skivan som fföljde med modekortet fungerar inte så att jag får inga drivrutiner till diverse saker.

SATA är väl inte viktigast just nu, men däremot ljud vill jag ha! Tankade hem WHQL certified kit for nForce, nForce2, and nForce3 for both Win2K and WinXP version 4.24 det löste de problemen som är minst viktigast, några kontrollers och något annat krims krams.

Men ljudet då?!

Fråga 2
Har kollat i manualen för modekortet (epox 8rda3+) men jag hittar ingenstans hur man ställer om hastigheten på minnena. just nu så går de i 166MHz och de ska gå i 400MHz

Någon som är haj på just detta modekort som har en aning om hur man ställer om det så att det går i 400MHz som det ska?

Tacksam för svar.

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

hmm skumt, hoppas någon kan hjälpa riktigt kan vara drygt utan ljud m.m. antar jag

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

borde ju finnas någon med det moderkortet som kan fixa en bin fil åt dig på sin skiva.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

http://www.epox.nl/english/support/drivers/audio.htm

på 2:an du måste ställa in allt på expert/advanced ellr liknande för att kunna ändra hastigheten

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
http://www.epox.nl/english/support/drivers/audio.htm

på 2:an du måste ställa in allt på expert/advanced ellr liknande för att kunna ändra hastigheten

Jag får be om ursäkt för att jag inte kollat igenom deras filarkiv ordentligt.

Och även tacka för länken!

Det är inte så att du råka veta vad det är för timings man skall ha för att de skall gå som PC3200?

EDIT!
Problem 1 är löst, nu återstår bara Problem 2. :/

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');