Permalänk
Medlem

snabbare bredband,när?

någon som hört nåt om snabbare uppkopplingshastigheter via telejacket eller annan teknik inom en snar framtid?

bbb köpte ju upp bostream,skulle inte nåt kunna hända genom det?

10 mbit via telejacket har funnit ganska länge nu,kommer 100 komma? eller kanske 24 upp/ner? vet någon något eller ett bra ställe där man kan få reda på vilka framsteg bredbandet i sverige gör?

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Medlem

Det tar nog ngt år innan det kommer ngt revolutionerna som 100Mbit genom kopparlinorna eller 24/24

ISP:erna är ännu drygare på att köpa in det och installera i stationerna..

VDSL har ju inte dirket funnits speciellt länge, inte 8..10Mbit ADSL heller om man jämför med hur länge ADSL:et funnits..Så det blir nog 8Mbit ner och 24 Mbit ner och allt vad det heter ett tag till..

dra fiber

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

100mbit över vanligt telenät lär dröja några år, såvida du inte kan nåt hemligt knep som får knastriga kopparlinor att magiskt fungera bättre.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

UDSL klarar 200mbit/200mbit halv duplex och 100mbit/100mbit full duplex

Permalänk

Finns ju nån sorts VDSL teknik i Japan som klarar 100Mb/s Ner och 50Mb/s upp.
Dock får avståndet mellan telestation och användare vara extremt litet.

Finns lite att läsa här.
http://www.lightreading.com/document.asp?doc_id=50248&site=li...

Permalänk
Medlem

Bostream erbjöd ju 26/26 när det var bostream, nu vete tusan :).

Permalänk
Medlem

Nu när BBB köper upp Bostream, ingen som har en susning när BBB höjer hastigheten för de som har/hade Bostreams Scream Lite/XStream/iStream tjänst?

Ingen som vet när de bygger ut de olika telestationerna så man får 10 Mbits äkta breddband?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Det tar nog ngt år innan det kommer ngt revolutionerna som 100Mbit genom kopparlinorna eller 24/24

Är det ens teoretiskt möjligt att höja mer än dagens adsl på över några hundra meter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
100mbit över vanligt telenät lär dröja några år, såvida du inte kan nåt hemligt knep som får knastriga kopparlinor att magiskt fungera bättre.

Knastriga? Nja, det är väl inge fel på dem, de är bara inte anpassade för höghastighetdatatrafik på några kilometer...

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Nu när BBB köper upp Bostream, ingen som har en susning när BBB höjer hastigheten för de som har/hade Bostreams Scream Lite/XStream/iStream tjänst?

Ingen som vet när de bygger ut de olika telestationerna så man får 10 Mbits äkta breddband?

Finns en del frågor & svar här:

http://www.bredband.com/se/faq.jsp?t=22&s=27&m=138&event=sub&...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tech_one
UDSL klarar 200mbit/200mbit halv duplex och 100mbit/100mbit full duplex

Ja :\ Men sitter du 1000m från din telestation så kan du fortforande inte få något snabbare äm 8/1, 13/13... man måste typ vara 100m från stationen eller något liknande....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Finns en del frågor & svar här:

http://www.bredband.com/se/faq.jsp?t=22&s=27&m=138&event=sub&...

AHA! De har ändra i FAQ:n.

Tidigare stod det

Jag har istream 0,5 eller xstream 2,5 Mbit/s – vad händer med min tjänst?

Din tjänst fortsätter att levereras som tidigare.

Där Bredbandsbolaget har nättäckning börjar under hösten en överflyttning av kunder till Bredbandsbolagets nät. Dessa kunder kommer att få en högre kapacitet till samma pris. Information om detta kommer att förmedlas till alla berörda då det blir aktuellt. Alla får högre kapacitet kommer att kunna behålla sin fasta IP-adress.

Det var därför jag frågade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Nu när BBB köper upp Bostream, ingen som har en susning när BBB höjer hastigheten för de som har/hade Bostreams Scream Lite/XStream/iStream tjänst?

Ingen som vet när de bygger ut de olika telestationerna så man får 10 Mbits äkta breddband?

dom som har xtream kommer få 5Mbit inte 10Mbit.Fick ett brev av bostream idag.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Närmast i tiden (om det inte införts redan) ligger väl ADSL2? vad det nu har för bandbredd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tech_one
UDSL klarar 200mbit/200mbit halv duplex och 100mbit/100mbit full duplex

dom hastigheterna via koppar kabeln är bara och glömma för 99% av sveriges befolkning, såvida du inte flyttar in i stationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Närmast i tiden (om det inte införts redan) ligger väl ADSL2? vad det nu har för bandbredd.

ADSL2 har en maxgräns på 10/1 och ADSL2+ har 24/3.5 senast jag hörde. har funnits ett tag nu :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
ADSL2 har en maxgräns på 10/1 och ADSL2+ har 24/3.5 senast jag hörde. har funnits ett tag nu :).

Dock inte hos felia iaf. Är väl BBB förstås. 24/3.5 är iaf bättre än 8/0.8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Dock inte hos felia iaf. Är väl BBB förstås. 24/3.5 är iaf bättre än 8/0.8.

Telias snabbaste ADSL tjänst är just ADSL, ingen två och inget plus. 8/0.8 stämmer dock.

BBB erbjuder både 24/1 och 10/1, båda är adsl2+. Men maxhastighet för adsl2+ har jag för mig är 24/3.5, eller möjligen 25/3.5.