Mororola A925 för 495kr är inte så illa pinkat

Permalänk

Tre verkar gräva sin egna grav.
Min beställningskontakt på expert ringde idag och meddelade att jag kunde plocka upp motorolan, finally.
Men han hade lite information om det nya "kontantkortet", idag är det nya bud ifrån Tre meddelade han.
Dom kommer att sluta med kontantkort och satsa på att byta detta till ett "Obundet" abbonemang. Kruxet är då att man måste tanka kortet för 199 spänn varje gång och dessutom varje månad annars avaktiveras kortet om jag förstod honom rätt, det ingår då ca 120 fria minuter osv (om jag kommer ihåg honom rätt igen, haha lite trött sorry). Alltså detta måste vara ett bland de största bottennapp Tre gjort hittils.
Varför sluta med kontantkort? Det finns ju så många på "2G" som kommer att byta så småningom till 3G men då med kontantkort.

Det låter otroligt korkat av Tre att ens satsa på detta för 12 Mån bindning för t ex 199 i månaden och en fet mobil istället för detta verkar ju låta mer "normalt" visserligen lär detta vara ett marknadsknep men jag tror att det kommer att falla tillbaka på dom. Som tur är ligger Tre inte i toppp på marknaden och kan bestämma över oss kunder hur dom vill.

Mig personligen gör det inte så värst mycket med tanke på mitt befintliga abbonemang men innan var Tre ovanför magen och gosade men nu ligge dom way down och slickar på mina tår.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

kraspor:

Bara att låta kortet bli inaktiverat, låsa upp telefonen och byta till telia-refill eller liknande istället

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Hämtade mitt på expert precis, från å me om en månad kommer man behöva göra som med Comviq Compis, fylla på varje månad, men ja hade tänkt å köra på mitt nuvarande telia endå när jag har låst upp mobilen...

Edit: Fattade aldrig det med två simokort? ja fick två stycken

Permalänk
Medlem

Thakrillo: bra då då kan du skänka ett till mig

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Någon som har hittat ett ställe där du kan låsa upp z1010 gratis??

Permalänk
Medlem

SomeThiNg: SE telefoner brukar generellt sett inte gå låsa upp gratis, tyvärr

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
kraspor:

Bara att låta kortet bli inaktiverat, låsa upp telefonen och byta till telia-refill eller liknande istället

Får bli så, Tre kommer att gå i kk snart...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Får bli så, Tre kommer att gå i kk snart...

Konkurs är inte troligt. Investor och Hutchinson som ligger bakom Tre. (=VÄLDIGT stora resurser)

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Medlem

Detta är ju skandal. Är inte det att blåsa folk? Tre har redan ändrat villkoren för kontaktkort.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l-boy
Konkurs är inte troligt. Investor och Hutchinson som ligger bakom Tre. (=VÄLDIGT stora resurser)

Mer än Ms? Förövrigt så finns Z1010 i lager för 990:- 020 33 33 33

Visa signatur
Permalänk

Hoppas verkligen at det funkar å låsa upp A925 nu så ja kan ha mitt Telia Refill idet, annars blire jobbigt

Permalänk
Medlem

Är det värt att beställa den? den verkar ju enormt stor och klumpig.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Är det värt att beställa den? den verkar ju enormt stor och klumpig.

Utan tvekan! Ingen telefon man går runt med i ficken precis, men väldigt kul att "pilla med". MSN och Sonic är det som gäller på min just nu.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem

Så det var det som var affärsidén? Locka tusentals nya kunder med mer eller mindre gratis mobil. För att sedan ta 199kr i månaden för det s.k "kontantkortet"?

Någon som vet om det går att låsa upp en Z1010 om man köper en för 990kr + kontantkort eller vad det blir. Annars sitter man ju med en värdelös mobil om man tvingas betala 200:-/mån.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Så det var det som var affärsidén? Locka tusentals nya kunder med mer eller mindre gratis mobil. För att sedan ta 199kr i månaden för det s.k "kontantkortet"?

Någon som vet om det går att låsa upp en Z1010 om man köper en för 990kr + kontantkort eller vad det blir. Annars sitter man ju med en värdelös mobil om man tvingas betala 200:-/mån.

det är ingen månadskostnad på deras kontantkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Så det var det som var affärsidén? Locka tusentals nya kunder med mer eller mindre gratis mobil. För att sedan ta 199kr i månaden för det s.k "kontantkortet"?

Någon som vet om det går att låsa upp en Z1010 om man köper en för 990kr + kontantkort eller vad det blir. Annars sitter man ju med en värdelös mobil om man tvingas betala 200:-/mån.

Det verkar ju gå
http://www.gsmteknik.se/

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Någon som vet om det går att låsa upp en Z1010 om man köper en för 990kr + kontantkort eller vad det blir. Annars sitter man ju med en värdelös mobil om man tvingas betala 200:-/mån.

Trodde det där va tok förbjudet att fråga här
§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.

Jävla idiotiskt av 3 att ändra sina villkor för "kontantkortet".

Kommer det gälla även de gammla kontantkorten?
Jag har nämnligen fyllt på min en hel del och vill inte förlora det nu direkt =(.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Kommer det gälla även de gammla kontantkorten?
Jag har nämnligen fyllt på min en hel del och vill inte förlora det nu direkt =(.

Enl. 3s avtalsvillkor för kontantkort kan dom göra vilka ändringar som helst så länge dom förvarnar 30 dagar innan.

Citat:

§4.1 Vi kan behöva göra ändringar i avtalet och i tjänsterna. Ändringarna träder i kraft tidigast 30 dagar efter att vi tillkännagivit dem. Om en förändring är till nackdel för dig har du rätt att säga upp avtalet. Om du fortsätter att använda tjänsterna sedan förändringen trätt i kraft tolkar vi det som att du accepterar förändringen.

http://www.tre.se/upload/document/villkor3Reload.pdf

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Så det var det som var affärsidén? Locka tusentals nya kunder med mer eller mindre gratis mobil. För att sedan ta 199kr i månaden för det s.k "kontantkortet"?

Någon som vet om det går att låsa upp en Z1010 om man köper en för 990kr + kontantkort eller vad det blir. Annars sitter man ju med en värdelös mobil om man tvingas betala 200:-/mån.

Det verkar tyvärr vara så. Väldigt fult om detta stämmer, nästan så att man ska skriva ett brev till Plus. De har säkert lyckats få väldigt många kunder med denna kampanjen. Illa..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Har lekt lite me telefonen nu, 32meg minne e ju gött, går in endel mp3, har dock intetestat BT headsetet, d ligger på laddning, nån som lyckats låsa upp den gratis?

Permalänk
Medlem

Det verkar inte så smart av tre att "ge" bort telefoner och sen försöka få folk att betala 200kr i månaden. Då är det ju bättre att teckna ett abbonemang och få en annan telefon gratis och ha A925an som reserv eller så. Seb har de nog förlorat en del pengar på att sälja ut dem så billigt och jag tror nog att de flesta bara kommer ligga eller bli upplåsta om de börjar med det. Men vad vet jag..

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Medlem

Fan va gött, äntligen har jag fått den. Den äger ju!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Fan va gött, äntligen har jag fått den. Den äger ju!

Va lite svårt å förstå den i början bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Va lite svårt å förstå den i början bara

En kille vid namn Christian Dahl hämtade ut min telefon i mitt namn i förmiddags, känner du dig träffad? (Jag fick en annan btw)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
En kille vid namn Christian Dahl hämtade ut min telefon i mitt namn i förmiddags, känner du dig träffad? (Jag fick en annan btw)

Nej, jag heter Kristoffer Dahl och det va min kompis Calle som hämtade ut din telefon, han såg dig idenna tråden... Han tyckte d va skitkul, gjorde ja iof me, men vi visste ju att Expert skulle fixa en ny till dig...

btw, när man ansluter Bt headsetet så slutar d komam ljud te vänstra headsethörluren, även när man stänger av bluetooth...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Nej, jag heter Kristoffer Dahl och det va min kompis Calle som hämtade ut din telefon, han såg dig idenna tråden... Han tyckte d va skitkul, gjorde ja iof me, men vi visste ju att Expert skulle fixa en ny till dig...

btw, när man ansluter Bt headsetet så slutar d komam ljud te vänstra headsethörluren, även när man stänger av bluetooth...

Jävla tur för honom att dom fixade en ny, annars hade det inte vart kul för honom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jävla tur för honom att dom fixade en ny, annars hade det inte vart kul för honom.

Hehe, ne, lite jobbigt...

Nån som har listat ut nått sett å kunna använda GPS:en gratis nu lr?

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte heller listat ut den, någon som vet?

Hehe, när dom sa att en hade hämtat ut den så tänkte jag (HELVETE INTE IGEN) och gick ut och dunka huvet i en stolpe..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jävla tur för honom att dom fixade en ny, annars hade det inte vart kul för honom.

Vadå, hade du ringt efter mamma eller?

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Går det inte att anmäla en person för falsk tillgivelse eller va det nu hette?