Permalänk
Medlem

Re: Motorola A920 / A925 Program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben

[i]Låsa upp A925:[/i]
http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid... - Guide till hur man låser upp telefonen (Tack till Mrfrozen)

vad är det för lås? så man kan flytta video man laddar ner från portalen till minneskorter osv?

Permalänk
Medlem

Ursprungligen så kan du bara se vissa delar av C: i telefonen.
Om du använder patchen som finns att ladda ner på den sidan så får du tillgång till hela C: och även A: och Z:

Permalänk
Medlem

aha, annars kan man ju bara köra med a1000 program vara.

Permalänk

Ett tips på program som är bra till a925:an är FTP800 som man kan kopiera skyddade filer till minneskortet med.

Permalänk

Finns det ingen picodrive emulator med spara så man slipper börja om?? + finns det någon emulator som kan köra GBA-spel ??

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

Re: Re: Motorola A920 / A925 Program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _W_
vad är det för lås? så man kan flytta video man laddar ner från portalen till minneskorter osv?

Funkade aldeles utmärkt! Blev skitskraj först men insåg sen att det var ett nyinstallerat norton program som förhindrade anslutningen mellan datorn och telefonen.

Men mitt tips är ändå: Byt inte ut filer utan att lägga orginalfilen i karantän först.

Och det vanliga: tänk på hur korkat symbian os är uppbyggt.
Som en pc som bara går att ominstallera sålänge operativsystemet startar.

Permalänk

Behöver ett program där du kan ta delar av en mp3a eller ljudet ifrån en film ? någon som vet?

Eller om någon vet någon sida där man kan hitta bra och trevliga ringsignaler?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomeThiNg
Behöver ett program där du kan ta delar av en mp3a eller ljudet ifrån en film ? någon som vet?

Eller om någon vet någon sida där man kan hitta bra och trevliga ringsignaler?

Adobe Audition

Permalänk
Medlem

Ett par frågor...Finns det ett program som gör så att spel o andra program till nokia o andra märken fungerar??

Jag får inte notepader att fungera på telefonen av någon anledning...samma problem med andra program ,vid insatallationen så kommer det bara en tom "varningsmärke"...Hjääääääälp mej!!

Visa signatur

Hoodie

Permalänk
Medlem

Hallå där!
-Kul att se att tråden fortfarande lever..

Först ett par länkar till "SomeThiNg":

wap.mobilesheaven.com/sv/ringtones.php - en hel del riktigt bra ringsignaler (midi) som lirar bra med a925

sep800.mine.nu/files/ ringtones/
- mycke bra midis, men också mycke skit. Den här sidan funkar också bra direkt från nallen, men testa gärna "huvudsidan" (sep800.mine.nu) från en dator - wav, film m.m.

Så ett par frågor:
Finns det någon fara med att "efterstäda" systemmappen efter en avinstallation? Jag provkörde tex Profimail nyligen, och trots avinstallation har jag en mapp med det namnet kvar i system/apps/ som är över 90kb stor!! Kan man slänga sånt skräp utan risk?

Fråga 2:
Bortsett från att det är ett snyggt skal - Vad gör tracker för nytta egentligen? (när det gäller start av apps från d: alltså) Visserligen "kostar" det ett par klick mer, men samma program går ju att få igång i fileman?

Thats it - for now..

Permalänk
Medlem

testade nhGPS, men jag kunde inte tanka ned någon utav kartona som fanns i download, fick "fix" och hela köret, när jag valde olika servrar så började den ladda in sidan, efter en stund så började den ladda ned bilderna för kartorna, men efter en kort stund efter det så avbryts nedladdningen pga "inte redo". förstår inte felmeddelandet, någon som har lyckats få ned några kartor genom programmet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosa
Först ett par länkar till "SomeThiNg"...

Tack för tipsen.

Citat:

Så ett par frågor:
Finns det någon fara med att "efterstäda" systemmappen efter en avinstallation? Jag provkörde tex Profimail nyligen, och trots avinstallation har jag en mapp med det namnet kvar i system/apps/ som är över 90kb stor!! Kan man slänga sånt skräp utan risk?

Nej, det är ingen fara. Kasta skiten.

Citat:

Bortsett från att det är ett snyggt skal - Vad gör tracker för nytta egentligen? (när det gäller start av apps från d: alltså) Visserligen "kostar" det ett par klick mer, men samma program går ju att få igång i fileman?

Men det är precis vad det är till för. Att i runda tag få en startsida som du själv kan bestämma vad du vill ha på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Nej, det är ingen fara. Kasta skiten.

Gött, då kör jag på det.. ska också testa programmet diskcleaner som jag fick tips om på www.symbworld.dk - liten app som enligt uppgift ska städa bort gammalt skit från telefonen.. (programmet finns på my-symbian.com - men det verkar som om man måste "un-sis-a" det innan man lägger det på telefonen)
- Men som sagt, jag vet inte hur bra det är än..

Citat:

Men det är precis vad det är till för. Att i runda tag få en startsida som du själv kan bestämma vad du vill ha på.

Som jag trodde.. själv har jag börjat köra grejjorna från fileman istället - tyckte "Snygg" tog för mycket plats som jag kan fylla med roliga spel m.m. Dessutom är flickan som jag har som "bakgrund" mycke snyggare än vad vanliga standard-tracker erbjuder..

Tack för hjälpen!

BTW - klämmer till med en gratis-midi-länk till:
http://www.findmidis.com/
En del filer ger uppspelningsfel, (skillnad på midi och midi??) men det mesta är ok.

Permalänk

En fråga!! När kommer snes emulatorn till A925!!

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

någon som vill ha en guide hur man installerar mophun?

Permalänk
Avstängd

_w_ en guide vill jag gàrna ha.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Ladda ner http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/mophun.rar
Lägg mophun mappen i c:/system/apps
Lägg locknloadmappen i d:\documents\mophun\

Inget Svårt altså

Permalänk

Hej en n00b fråga!! Hur instalerar jag filerna på minneskortet!! Programen hamnar alltid på internminnet :S
Tacksam för svar

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Hej en n00b fråga!! Hur instalerar jag filerna på minneskortet!! Programen hamnar alltid på internminnet :S
Tacksam för svar

Allt installeras på interminnet. Vissa program/spel ska tydligen gå att flytta men vet ej hur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Tacksam för svar

Det korta svaret:
-Går inte.

Långa svaret:
-Är man beredd att pyssla lite går en del program att "installera" på d: (de program där .app-filen är 16byte stor).

Hur vet man då det?

Alt 1: Installera som vanligt på "c:" och använd fileman eller liknande för att ta reda på hur stor app-filen är. Stämmer den in på kravet (16byte) kan man oftast kopiera hela programmets mapp till motsvarande ställe på "d:" - dvs om programmet är jzip hamnar det som "c:\system\apps\jzip" finns inte sökvägen "d:\system\apps\" måste man skapa den också.

Alt 2: Använd en sis-extractor i datorn och titta på app-storleken. Klarar den 16byte-gränsen kan man (oftast) kopiera hela den extraherade mappen till "d:\system\apps\".

Båda alternativen förutsätter antingen att man installerar tracker (tar utrymme) eller att man är beredd att gå omvägen genom ex. fileman (vilket jag gör.. man måste då först starta fileman, sedan navigera sig fram till d:\system\apps\programmets mapp\ köra app-filen.

Exempel på program som funkar är jzip, jtext, notepader 2, mobile othello, one for all solitaires.

Läs mer om detta i just den här tråden vi är i nu (även om jag fattar att du frågar.. 1270+ inlägg tar en j-vla tid att gå igenom)

Annars kan du ju kika på www.symbworld.dk - kräver medlemskap, men det är ett bra forum..

Hjälpte det?

Permalänk

jaa det hjälpte men orkar inte med det!! Hade räckt med ett nej!! Jag ville instalera V-rally 2 på den därför :D:D

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

3gp

Hej!
Har laddat hem videos i formatet 3gp men alla funkar inte i telefonen finns det olika standard av 3gp eller?
Får ljud men endast en grå bild..

Obs filmerna funkar i qucktimeplayer på datorn.

//Henrik

Visa signatur

Power650

Permalänk

Jag vet inte, men för att en 3GPP-film ska fungera på A925 så måste den vara kodad i H.263. Det bör dock vara normen eftersom de flesta telefoner bara stödjer H.263.

Kan du i QuickTime se vilket codec som används? Har du möjlighet att länka till filmen så jag kan få testa den?

Permalänk

Med vilket program kan man skicka filer via bluetooth?

Permalänk
Medlem

Ny version av MapViewGPS2 finns på http://go-mobile.narod.ru/ , fortfarande gratis. Har man Garmin-kartor liggandes kan dessutom http://www.geopainting.com/en/ vara värd att kika på, programmet där kan nämligen göra om img-filer till en bmp + en färdigkalibrerad .map-fil. Dessa kan säkert den händige göra något kreativt med...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Med vilket program kan man skicka filer via bluetooth?

SymbianWares FileMan, t.ex.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masamune
Ny version av MapViewGPS2 finns på http://go-mobile.narod.ru/ , fortfarande gratis. Har man Garmin-kartor liggandes kan dessutom http://www.geopainting.com/en/ vara värd att kika på, programmet där kan nämligen göra om img-filer till en bmp + en färdigkalibrerad .map-fil. Dessa kan säkert den händige göra något kreativt med...

Vart kan man få tag på kartor gratis?

Permalänk
Medlem

Vad e Mophun för program??

Visa signatur

Hoodie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoodie
Vad e Mophun för program??

inget program utan mer som en "spelmotor" för mobiltelefoner

Kolla in www.mophun.com

Visa signatur

Power650

Permalänk
Avstängd

är det nån som kan lägga upp nokia media convereter nånstans krångligt och bli medlem får det inte och funka

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe