Citat:
Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Hej en n00b fråga!! Hur instalerar jag filerna på minneskortet!! Programen hamnar alltid på internminnet :S
Tacksam för svar
Det korta svaret:
-Går inte.
Långa svaret:
-Är man beredd att pyssla lite går en del program att "installera" på d: (de program där .app-filen är 16byte stor).
Hur vet man då det?
Alt 1: Installera som vanligt på "c:" och använd fileman eller liknande för att ta reda på hur stor app-filen är. Stämmer den in på kravet (16byte) kan man oftast kopiera hela programmets mapp till motsvarande ställe på "d:" - dvs om programmet är jzip hamnar det som "c:\system\apps\jzip" finns inte sökvägen "d:\system\apps\" måste man skapa den också.
Alt 2: Använd en sis-extractor i datorn och titta på app-storleken. Klarar den 16byte-gränsen kan man (oftast) kopiera hela den extraherade mappen till "d:\system\apps\".
Båda alternativen förutsätter antingen att man installerar tracker (tar utrymme) eller att man är beredd att gå omvägen genom ex. fileman (vilket jag gör.. man måste då först starta fileman, sedan navigera sig fram till d:\system\apps\programmets mapp\ köra app-filen.
Exempel på program som funkar är jzip, jtext, notepader 2, mobile othello, one for all solitaires.
Läs mer om detta i just den här tråden vi är i nu (även om jag fattar att du frågar.. 1270+ inlägg tar en j-vla tid att gå igenom)
Annars kan du ju kika på www.symbworld.dk - kräver medlemskap, men det är ett bra forum..
Hjälpte det?