Permalänk
Medlem

Det blir väl nåt fel med knapparna. Kan inte skicka nåt p.g.a att det inte finns nån knapp att skicka med.
Pxxx versionen av agile har jag också försökt få igång. Gick inte heller

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creative1
Är du dum i huvudet eller?jag svarar på din fråga och du skriver så där.fy fan.

Okej men det var ett dumt svar i min mening. Ett exempel som är som ditt. Fråga: "Vart ska jag köpa min dator?" Svar: "På en afär, nätet eller utav en polare". Så dumt svar.

Är det vanliga nesspel man ska ha till enes?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Är det vanliga nesspel man ska ha till enes?

Ja, det är en NES-emulator.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat http://A925.info.se lite grand. Rekommenderar andra att göra det fortlöpande för att inte behöva älta samma saker gång på gång i tråden. Blir väldigt jobbigt att läsa igenom den då.

Har en fråga: Är det någon som testat Opera 6.31 till A925? Enligt Operas hemsida så ska ju webbläsaren i A925 inte gå att uppgradera, men går det att installera den nya versionen vid sidan om? Kan det tänkas finnas nån risk med att testa, som att telefonen låser sig vid krock med två Opera-webbläsare etc?

Förresten, läste på 3portalen att mobilsurf var gratis februari ut. Det måste alltså gälla all trafik, trots deras ordval (mobilsurf)?

Permalänk
Medlem

Har läst, eller i vart fall skummat, igenom alla 45 sidorna nu. En fråga har jag dock som någon kanske kan svara på:

Om man med Min a925 på datorn går in och letar under C på telefonen går det ju bara se en del av alla filer. Går det på nåt vis att komma åt resten som ligger där så man kan spara över Anteckningar-filer från telefonen till datorn? Vore ju våldsamt praktikst i sådana fall.

Genom QFileman går det ju att hitta filerna på i telefonen, men hur att få över dem till datorn är det jag inte förstår hur man gör. Om det överhuvudtaget går.

Någon klok människa här som har något förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoH
Har en fråga: Är det någon som testat Opera 6.31 till A925? Enligt Operas hemsida så ska ju webbläsaren i A925 inte gå att uppgradera, men går det att installera den nya versionen vid sidan om? Kan det tänkas finnas nån risk med att testa, som att telefonen låser sig vid krock med två Opera-webbläsare etc?

Testade att köra UnSIS för att packa upp sis-filen och lägga in inehållet. det gick men jag kan inte starta Opera. Det sänger av sig när det har laddats i någon sekund. Den inbyggda webläsaren verkar inte påverkas.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ebermann
Har läst, eller i vart fall skummat, igenom alla 45 sidorna nu. En fråga har jag dock som någon kanske kan svara på:

Om man med Min a925 på datorn går in och letar under C på telefonen går det ju bara se en del av alla filer. Går det på nåt vis att komma åt resten som ligger där så man kan spara över Anteckningar-filer från telefonen till datorn? Vore ju våldsamt praktikst i sådana fall.

Genom QFileman går det ju att hitta filerna på i telefonen, men hur att få över dem till datorn är det jag inte förstår hur man gör. Om det överhuvudtaget går.

Du behöver ett crack jag tror den heter någonting razors crack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Kolla första sidan i den här tråden, under "Låsa upp A925". Första länken tror jag.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Testade att köra UnSIS för att packa upp sis-filen och lägga in inehållet. det gick men jag kan inte starta Opera. Det sänger av sig när det har laddats i någon sekund. Den inbyggda webläsaren verkar inte påverkas.

Gör det nån skillnad om man kör UnSIS och lägger in manuellt, eller om man kör sis-filen?

Kan tänka mig att körningen påverkas, så att det kanske fungerar om man installerar, men att det samtidigt krockar med den redan inlagda...

Å andra sidan, är telefonen beroende av den inlagda versionen av Opera? Det vore kanske inte hela världen om man skrev över den. Kör ändå med Netfront just nu.

Kanske testar när jag kommer hem, har precis kört en mem clear så det kanske vore läge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoH
Gör det nån skillnad om man kör UnSIS och lägger in manuellt, eller om man kör sis-filen?

Kan tänka mig att körningen påverkas, så att det kanske fungerar om man installerar, men att det samtidigt krockar med den redan inlagda...

Å andra sidan, är telefonen beroende av den inlagda versionen av Opera? Det vore kanske inte hela världen om man skrev över den. Kör ändå med Netfront just nu.

Kanske testar när jag kommer hem, har precis kört en mem clear så det kanske vore läge...

Du kan inte installera över den versionen som redan är inlagd. Den ligger i ROM, på bl.a. Z:, så oavsett hur du än bär dig åt så kommer den att ha företräde över den du installerar.

Permalänk
Medlem

Ok. NetFront it is...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pagerune
Kolla första sidan i den här tråden, under "Låsa upp A925". Första länken tror jag.

Aha. Tackar.

Någon som har testat det här? Lät lite halvriskabelt på nåt vis tyckte jag. Eller?

Permalänk

Det fungerar utmärkt. Allt du behöver göra är att byta ut en fil på din PC. Om du tycker att det är lite riskabelt så kan du göra backup på den gamla filen först, så att du kan lägga tillbaka den om det nu inte skulle fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Det fungerar utmärkt. Allt du behöver göra är att byta ut en fil på din PC. Om du tycker att det är lite riskabelt så kan du göra backup på den gamla filen först, så att du kan lägga tillbaka den om det nu inte skulle fungera.

Ok. Tack för det.

Ponera då att jag fått tag i t.ex. filerna från Anteckningar i telefonen. Kan jag då lägga över dem till datorn och då även öppna dem i datorn för att i förlängningen skriva ut dem? Eller?

Likadant med Röstanteckningarna.

Vore ju väldigt praktikst om så var fallet, annars måste man ju dra med telefonen så fort man skall komma åt det man antecknat.

Permalänk
Medlem

A925 headset (ej bt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
när jag skall lyssna på mysik i hörsnäckorna så hörs det bara i den vänstra, kan man fixa det på nåt sätt?

när det blir så att du bara hör i den ena snänckan prova att dra ut sladden o koppla in den igen medans du fortfarande spelar ( provva ett par ggr)

Permalänk
Citat:

Ponera då att jag fått tag i t.ex. filerna från Anteckningar i telefonen. Kan jag då lägga över dem till datorn och då även öppna dem i datorn för att i förlängningen skriva ut dem? Eller?

Nix. Symbian använder sitt eget format för att lagra text, så det kan bli lite knepigt.

Citat:

Likadant med Röstanteckningarna.

De kan du säkert föra över till datorn på något sätt och lyssna på med t.ex. RealPlayer (som spelar mp4 och H263).

Citat:

Vore ju väldigt praktikst om så var fallet, annars måste man ju dra med telefonen så fort man skall komma åt det man antecknat.

Det lutar åt det...

Permalänk
Medlem

Annars kan ju Quickword vara ganska användbart i och med att det sparar textfilerna som .doc ...

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett alternativ är jText (Freeware) eftersom den sparar vanliga .txt filer

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför låtarna man laddar hem från internet (mp3) inte fungerar att spela upp..

det står bara uppspelnings fel...

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk

La in den där andra filen i mappen och nu vill ha överhuvudtaget inte kännas vid att någon telefon är inkopplad, trots att telefonen säger att han är inkopplad. Skumt

EDIT: Var väl nåt tillfälligt bara. Nu fungerar det i utmärkt.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Kan man använda sig av sitt bredband till sin a925 via bluetooth eller något?

Hej jag undrar om jag kan dela ut min dators bandbredd till min a925 , istället för att använda sig av tres dyra internettjänster när man vill surfa via mobben.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Kan man använda sig av sitt bredband till sin a925 via bluetooth eller något?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rizzly
Hej jag undrar om jag kan dela ut min dators bandbredd till min a925 , istället för att använda sig av tres dyra internettjänster när man vill surfa via mobben.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35581...

Permalänk
Medlem

Efter jag satt i 1gb minne i min a925 har jag inte fått SonyEricssonP80xPlatform.sis att fungera.

Ligger på d:\system\install

några tips?

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om lite program till era Symbian-telefoner. Jag har en Sony Ericsson p910i men dom flesta funkar med Motorolas.
Dom flesta program finns som demo/freewareversioner på www.my-symbian.com

3d miniGold
Alien pinball
Bemused - Styra Winamp/WMP via Bluetooth/internet/dockstationen
Earth Guardian - 3D Flygspel
Enes - Nintendo 8bit (NES) emulator, funkar super (inge ljud)
Fatal Arena 3D
Goboy (Gameboy emulator)
Golf Pro Contest
gtRacing
Handy Day - mkt bra program för att hålla reda på kalendern, väder o lite annat
handy safe - Håller reda op lösenord/konton/osv
IceBloxx - Mycket tidfördrivande spel
irRemote - Styra TVn o annat
jMSN pro - MSN
Joe's Treasure Quest 3D - Plattformsspel
Kickfight - MortalKombat liknande spel
Legacy - Stort RPG
Lemmings - Mycket trevligt spel, känner nog alla igen.
Lock 'n Load - 1st person shooter, finns att ladda ner i 3portalen (tror jag)
Metal Bluster2 - Rekomenderas
Motoracer - Bra MCspel
No Limit Aces Texas - texas hold'em
Opera - Bästa webläsaren till telefonen, kör via BT/GRPS/USB
Personal Paint - Bra ritprogram
Profimail - Mailklient, tar emot min gmail.
Sman - Ett måste. Task/file manager
Unreal Player - Mp3/ogg spelare, snygg är den också
Soldier ants - Wormsliknande

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S8N
Efter jag satt i 1gb minne i min a925 har jag inte fått SonyEricssonP80xPlatform.sis att fungera.

Ligger på d:\system\install

några tips?

Exakt vad är det som inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Funkar inte att installera 800 prylar. säger typ att telefonen inte stödjer å så

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk

Testa att lägga filen i c:\system\install istället.

Permalänk
Medlem

Alltså.. det här är kanske långsökt (mindre troligt) men har du formaterat minneskortet i telefonen först, innan du började lägga grejjor på det?
-Ingen aning om det verkligen behövs, men av din post får man nästan intrycket att telefonen inte fattar att du har ett minneskort i den?

Permalänk

Tyvärr, finns inte RealPlayer för UIQ. Det finns för Series 60 och Crystal, så det är ju inte helt omöjligt att det kanske dyker upp i framtiden.