Ska jag byta operativsystem?

Permalänk
Medlem

Ska jag byta operativsystem?

Jag behöver lite motiverade svar på om jag ska byta OS eller inte. Har haft windows 2k Pro i över 5 år snart, och har endast testat xp när det kom i början...

Nu är dock frågan den, om jag ska uppgradera mig till XP ändå, då jag ändå sitter med xp hela dagarna i skolan. Plus att det funkar så bra med Moviemaker o sånt...

Mitt system:
Abit VI7 moderkort
p4 2.6ghz,
512 ddr
geforce fx 5200 (jag vet, budgetkort )

Behöver motiveringar åt båda hållen, för o nackdelar med XP Vs. W2K.

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk

Hugget som stucket i mina ögon. Båda fungerar mycket bra för mig iallafall. Vill du en "uppfräschad" look väljer du XP. Bästa tipset är nog att testa själv på sin egen burk och med sina egna prylar. Du har tillräcklig med kapacitet att välja valfritt operativ enligt spec. Testa, vettja. Passar det inte, byt ut.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig byta Win2k Pro mot XP. Dels för att Win2k Pro ger en stabil känsla och man har koll över allt som händer. jag skulle hellre ta *BSD före Win XP om Win2k Pro försvann.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Re: Ska jag byta operativsystem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wuzzie
Behöver motiveringar åt båda hållen, för o nackdelar med XP Vs. W2K.

Jag vill också ha en 26GHz-processor!

Jag tycker du ska använda den du tycker passar. Har du användning för funktioner i XP som inte finns i 2000 bör du ju såklart byta. Annars kan du ju lika gärna stanna om du är nöjd med det du har.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Jag skulle aldrig byta Win2k Pro mot XP. Dels för att Win2k Pro ger en stabil känsla och man har koll över allt som händer. jag skulle hellre ta *BSD före Win XP om Win2k Pro försvann.

Jag har überstabil känsla även med XP. Kanske är det så att den passar sämre för vissa andra konstellationer. Jag gillar båda numera, stångade mig blodig för W2K Pro förr. I min bärbara kör jag XP Pro och där finns inte ett enda fel att anmärka på. Allt är perfekt.

Följ hjärta och hjärna.

ED: Korr. mening.

Permalänk
Medlem

Definitivt.

Det finns ingen anledning till att sitta och köra gammal smörja på nya system.
Annars kan du vänta till slutet av året då Microsoft releasar den andra utgåvan av Windows XP med SP2 bland annat. Det lär vara ett säkert klipp.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

WinXP med 2k-tema så känner man sig som hemma igen. Finns många nya bra saker i WinXP, så gå över. Du tjänar på det.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ska jag byta operativsystem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Jag vill också ha en 26GHz-processor!

Jomen du vet.. De är.. *ehm* den nyaste...

Kul med alla svar.

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
WinXP med 2k-tema så känner man sig som hemma igen. Finns många nya bra saker i WinXP, så gå över. Du känar på det.

Asså ursäkta men jag blir fan mörkrädd på stavningen på vissa....
Jag är inte svensk själv så det kan bero på det!

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handsomeer
Asså ursäkta men jag blir fan mörkrädd på stavningen på vissa....
Jag är inte svensk själv så det kan bero på det!

Men ursäkta, jag stavade fel, tjänade ska det vara.

Visa signatur

must!