Vilket HALF-LIFE 2 paket har du köpt/ska du köpa ?

Permalänk
Medlem

Vilket HALF-LIFE 2 paket har du köpt/ska du köpa ?

Jag kan tänka mig att många redan köpt sitt HL2 via Steam eller förbokat spelet i Sverige el någon annanstans. Det skulle va intressant såhär nära inpå releasen att veta vad du köpt eller har tänkt att köpa !

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Silver har jag redan :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk

köpte ett gold och förbeställt ett vanligt från webhallen förra året så får man de på skiva oxo

Permalänk
Medlem

Har köpt ett Bronze nu, men kommer uppgradera till Silver så fort DoD: Source kommer

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

jag vill lira dod source

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

ska inte köpa ett skit, jäkla valve!, fick just reda på att FX korten inte stödjer shaders i HL2... lär se ut som HL1 för en, med skarpare texturer =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Har köpt ett Bronze nu, men kommer uppgradera till Silver så fort DoD: Source kommer

Just det !! Man kunde ju uppgradera sina paket...hade helt glömt bort det. Lätt att man börjar med Bronze isf och löser resten när det kommer.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkxXx
ska inte köpa ett skit, jäkla valve!, fick just reda på att FX korten inte stödjer shaders i HL2... lär se ut som HL1 för en, med skarpare texturer =(

Källa? Att FX serien startar med dx8 default är ju inga problem. Det är ju bara att skriva till -dxlevel 90 i launsh options både i CS:S och HL2 så stödjer det shaders.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Retail CD-ROM , blir det nog

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Förvånansvärt många som tankar ner spelet, i min mening förlorar man hela charmen med spelet om man tankar ner det. Anledningen till att man köper är ju att man får en manual, cd-skiva och en liten låda. Iofs inte den doktorsavhandlingen till manual som man fick förr i tiden i sin kartong men fortfarande en fysisk produkt.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Lådan/DVD fodralet: tar plats och används 1 gång.
Manualen: Vi som spelat HL vet vad de flesta funktioner finns, annars går det att ladda ner manualen på nätet (vilket inte är olagligt för oss som äger spelet).
CD skivan: ser man i gång.....

Det är spelet som är charmen...inte det som ställs i hyllan och samlar damm. Men det är en smaksak.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Eftersom min bror inte har särskilt mycket tid över till att spela så fick jag hans ATI-ticket så jag har tankat CS:S genom Steam, det känns förvånansvärt bra faktiskt och det var väldigt smidigt och enkelt.
Jag var helt bestämd att köpa kartong men Steam känns bra ändå...kanske är för att det blev gratis?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte Steam Bronze

Kommer nog inte köpa retail dvd-rom
fast det vore nice å ha en sexig liten HL2 låda hemma.. Fast den lär knappast vara lika snygg som UT2004 Special Edition lådan

Permalänk
Medlem

fick bronze med ett grafikkort. hade jag inte fått det hade jag int köpt nått

Permalänk
Medlem

Retail Collectors Edition (DVD + merchandise)

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Funderar mer och mer på silver över steam, väntar ännu på svenska priset för collectors edt. skall komma, men vad man kan gissa sig till kommer collectors edt kosta över 600kr. För om man kollar vad "vanliga" HL2 kommer att kosta i usa i butik och jämför det med svenska priset så borde det vara ungefär samma nivå även för collectors dvs

"vanliga" ca 50 dollar = 357 kr, i sverige ligger prissättningen på 399kr i många butiker
collectors ca 80 dollar = 571 kr, så då kan man gissa på minst 599kr i svensk butik mer troligt över 600kr.

Då blir det billigare köpa silver över steam och bränna backup på en dvdr skiva + att man får DoD:S vilket inte följer med collectors. Jag behöver ingen tröja eller bok, dock hyfsat snygg box men det är ju spelet man ska kolla på inte boxen ;).

Permalänk
Medlem

Eftersom HL2 inte säljs som CD-ROM i europa är det sista alternativet onödigt.

EDIT: På half-life2.net läste jag att Collectors Edition skulle komma några veckor efter att vanliga släpps...därför vågar jag inte beställa det.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

Kommer inte köpa HL 2 alls...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

verkar vara osäkert om man kan köpa dod: s här, men jag håller tummarna. Vill ju inte spela cs igen som man gav upp för en tid sedan

men jag har iaf bokat det i en lokalbutik och håller tummarna på att dod: s följer med

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Collectors Edition Retail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
Retail Collectors Edition (DVD + merchandise)

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Collectors Edition Retail.

Vart hittade du det? Finns ju i USA men vem fan vill betala 200 kr i frakt samt vänta en vecka till.

Visa signatur

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat retail vanlig. Om det sen innebär cd eller dvd vet jag inte. Vi får väl se. Gjorde det mest för att det var billigast så. Billigare än brons-paketet över steam med moms och allt det där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Eftersom HL2 inte säljs som CD-ROM i europa är det sista alternativet onödigt.

Vaa?? Så jag måste alltså köpa mig en DVD-ROM för att kunna lira HL2 om jag inte tankar det via steam? Stämmer detta????

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Det blir nog silver för min del, det som följer med gold känns överflödigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
köpte ett gold och förbeställt ett vanligt från webhallen förra året så får man de på skiva oxo

Är inte det lite onödigt, då man får skivor hemskickade om man köpt gold-paketet?

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk

steam silver eller högtalare

Permalänk
Medlem

Då har jag hittat första svenska affären som har lagt upp collectors edt och det till priset av 539kr, dock verkar det släppas en vecka efteråt. Så priset verkar bli ungefär detsamma som steam silver bara synd man inte får DoD:S med collectors edt (Så jag hade lite fel när jag försökte spå priset tidigare i tråden )

länk

Permalänk
Inaktiv

jag köpte Guld första dagen det kom ut

Permalänk
Medlem

www.cdon.com säljer även dem HL2 CE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viddo
Det blir nog silver för min del, det som följer med gold känns överflödigt.

Är inte det lite onödigt, då man får skivor hemskickade om man köpt gold-paketet?

Var har du läst det? Så jag förstått det så får man en box hemskickad, men inga skivor.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell