FireFox- varför alla snackar om det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LLj
IE har ju också inbyggd popup blocker.
IE ÅT FOLKET!

samt kostar pengar /inga tabs

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

IE är gratis trorr jag...
men tabs är helt omöjligt att surfa utan, speciellt på sidor som sweclockers, bara mittenklicka på alla intressanta länkar, trycka nästa forum, läsa tabbarna, osv.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Firefox Pwnes IE

Permalänk
Medlem

En sak jag har problem med Firefox är att jag inte vet hur jag ska installera shockwave player, det går inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
En gigantisk anledning till att inte använda Opera:

30 €.

(gigantisk kanske var att ta i)

Observera dock att man får rabatt ifall man är studerande. Men visst, det är inte gratis, så det är ju upp till en själv ifall man tycker det är värt att betala för. Det tycker jag det är, utan tvekan.

Och sen kan man ju, som sagt, låta bli att betala och ha kvar den lilla bannern.

Permalänk
Medlem

Firefox är bra, tar ungefär lika mycket/lite minne som IE. Säkrare än IE är det också, samt kan blocka pop-ups. Något segare på att ladda bilder och saker på sidor är den dock...

*Använder IE pga av det senare, samt den anmälla Firefox-hysterin som gäller på Swec :o*

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reiman
samt kostar pengar /inga tabs

Kostar och kostar, kör du windows har du ju IE 'gratis'.
Och köra nått annat än windows är ju galenskap

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Skulle inte klara mig utan IE :/ tycker det är smidigt att bara skriva in D: osv i fältet så kommer filhanteraren jag är van vid upp och tvärtom, skriva in en hemsida där så blire automatiskt IE. Ovärderligt för mig

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Något segare på att ladda bilder och saker på sidor är den dock...

Då har du nog firefox felinställt. Läste du psi.s post?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
*Använder IE pga av det senare, samt den anmälla Firefox-hysterin som gäller på Swec :o*

Något som stör mig mer än folk som bara följer strömmen, är nog folk som går mot strömmen för sakens skull. =/ Är verkligen folk så dumma att de inte kan gäöraq egna aktiva val?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av none
Skulle inte klara mig utan IE :/ tycker det är smidigt att bara skriva in D: osv i fältet så kommer filhanteraren jag är van vid upp och tvärtom, skriva in en hemsida där så blire automatiskt IE. Ovärderligt för mig

Själv använder jag ju Total Commander eftersom windows utforskare är så fruktansvärt dålig i jämförelse att jag blir rädd och känner mig helt hjälplös varje gång jag sätts framför den

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Jag älskar Eldräven men den är något slöare på att visa saker.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
Mitt firefox:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/firefox.png

Ägnat en del tid åt att tweaka det precis som jag vill ha det. Lyckats rätt bra tycker jag:)

Men jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig lite. Jag skulle vilja få upp en sökruta till, mellan adressfältet och google-rutan. Skulle vilja snabbt kunna söka i både susning.nu och google. går det? skulle man tillochmed kunna bestämma storlek på de små google/susning.nu rutorna?

Sedan så finns det en tom rad ovanför ikonerna och adressfältet, där menyerna förut fanns. Men jag kör ett plugin så att det, i mina ögon, ser fräschare ut. Så - kan man få bort den översta raden? Så att det blir mer kompakt? Kanske genom att lägga till något i "userChrome.css" filen? (där jag tog bort skiljelinjerna...)

Sedan - finns det en plugin som gör så att när jag stänger en tab, att jag inte kommer tillbaka till den som finns till "vänster" om den, utan till det förnster jag besökte innan jag öppnade länken jag nu stängde? alltså - som i opera. Har "Tabbrowser preferences"-pluginet. hittar ingen inställning...

För övrigt anser jag att Firefox (med rätt tweaks och plugins) är den absolut bästa webbläsaren! Utan tvekan!

Ditt sweclockers ser inte ut som mitt sweclockers. Varför?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yabbish
Ditt sweclockers ser inte ut som mitt sweclockers. Varför?

Annat tema?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Annat tema?

Riktigt så blåst är jag inte.

Han har andra knappar ovanför textrutan, ser du? "Kod" står det och "stäng alla öppna taggar" och massa liknande saker. Så har inte jag iaf...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yabbish
Ditt sweclockers ser inte ut som mitt sweclockers. Varför?

Menar du teckensnitten?
Han verkar ha nån slags antialiasing på fonterna, som ClearType (som finns i Windows XP).

Edit: Aha.
"Aktivera vBKod snabblänkar?" i din profil.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

kan man köra firefox och ie samtidigt??

ifall jag vill testa firefox o sen gå tillbaka till ie ?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

saliv

Ja, är inga problem.

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
kan man köra firefox och ie samtidigt??

ifall jag vill testa firefox o sen gå tillbaka till ie ?

Ja, självklart, men efter du testat FF lär du snarare undra hur man permanent tar bort IE

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

jag har ett svensk win xp home...eftersom det är svensk kommer inte engelska ff o knasa sig då?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
jag har ett svensk win xp home...eftersom det är svensk kommer inte engelska ff o knasa sig då?

Nej, det ska inte vara några problem alls.

Permalänk
Medlem

så...
nu sitter jag inne på ff..

kan nån en länk till någon svensk guide för ff?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Guide? bara till att försöka utforska.

Ctrl + T > Ny tab
Ctrl + J > öppnar downloads.
Ctrl + F > Snygg sök.
Ctrl + K > websökning

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

jag ska nog börja med ff...
det är bara 2 irriterande saker...
www.stockholminnebandy.nu >>> matchinfo >>> resultat&tabell så kommer en ny ruta upp istället för att ha kvar i samam fönster som på IE...

sedan har vi den här blinkande grejen som man skriver med på skärmen den sitter på bokstäverna..
det är lite irriterande

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Vart ställer jag in så att Firefox är min standardwebbläsare?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Tools -> Options -> General

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har använt FireFox i några dagar nu, underbar webläsare. Tyvärr så försvann mina Å, Ä och Ö tidigare idag. Någon som vet hur jag får tillbaka dem?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

i think im in love!!

synd bara att mitt fjortiscommunity inte funkar i denna browser :/
får maila playahead o klaga!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
http://www.idg.se/ArticlePages/200410/20/20041020161541_SOS/2...

Är väl ingenting jämfört med alla luckor i IE, men lite trist ändå för det är ju dåligt för deras rykte. Nu kanske många tror att Firefox är samma skit som IE för dom har också säkerhetsproblem

Firefox är iallafall oändligt mycket bättre än IE, trots att det är helt gratis.
Mouse Gestures extensionen är helt vanebildande, otroligt skönt att kunna göra enkla "gester" med sin mus för att utföra viktiga kommandon och slippa trycka på knappar/leta i menyer.
Sen är ju alla inställningar extremt enkla och logiska, väldigt snygga menyer, allt samlat på ett ställe och snyggt och grafiskt och enkelt

Hoho, bara jag som tyckte att namnet var kul?

// ... Enligt Jakob Balle ... //

On-T: Jag har använt Firefox i ett halvår ungefär och jag saknar inte IE överhuvudtaget. Det säger jag inte bara för att jag h4tt4r MICro$0fT!!!!11, utan för att det är en bättre browser helt enkelt. Jag uppskattar i alla fall att man får ställa in browsern exakt hur man vill. Inget prackas på.

norado: Jag har inga som helst problem att varesig integrera java, Shockwave eller Flash i Firefox. Jag startar bara installern och väljer att integrera det i Mozilla Firefox 0.9 (min version), sedan är det klart.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Har använt FireFox i några dagar nu, underbar webläsare. Tyvärr så försvann mina Å, Ä och Ö tidigare idag. Någon som vet hur jag får tillbaka dem?

Jag hade ett liknande problem, dom försvann ibland. Verkade kunna hända på vilken sida som helst. Det som hände var att den bytte kodning av sig själv, från Västeuropeisk till Unicode (UTF-8).

Lyckades till slut få bort problemet (verkar det som) genom att under "kodning" och "bestäm automatiskt" välja Universal.

Testa det vet jag

Jag läste på Firefox sida något som jag tydde som att man skulle kunna blocka popups, men ändå direkt välja att visa en popup som den blocka. Alltså att den visar att "nu har jag blockat en popup" och så får jag trycka en knapp eller nåt för att visa den om jag vill.

Verkar dock inte gå att göra så, men så tolkade jag texten som stod bland nyheterna i v1.0 (tror jag det var).
Däremot får man i ca 1/10 sekund upp en liten ikon man kan trycka på (om man är omänskligt snabb för sen försvinner den) för att lägga till sidan i tillåtna popup-sidor premanent.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006