Permalänk

Comviq, vems tabbe?

Jag har ett fall dom min moster råkade ut för när hon beställde ett kompis abbonemang från comviq, nu undrar jag om ni vet vem som är annsvarig för detta och, om ni tror att comviq tar bort fakturan? Eller skyller de ifrån sig?

Jo, här är problemet, som jag sa så beställde hon abbonemanget och efter ca. 3 veckor tyckte vi att det var konstigt att det inte kommit än så jag ringde comviqs kundtjänst och frågade vad som hade hänt. Den mindre trevliga damen i telefonen sa till mig att kortet är aktiverat sedan 6 dagar tillbaka, självklart fick jag lite panik och spärrade kortet snabbt som bara den.
Det är så att någon som hade fått kortet (med kod i samma kuvert, som comviq brukar skicka ut) aktiverade den och ringde för cirka 800 kr. Idag så skrev jag ett reklamationsbrev till comviq men jag undrar om de kommer att göra något åt saken och ta bort fakturan, det är dem som inte skickar koden sepparat så det borde vara lite av deras annsvar. Det kan ju inte vara mosters fel tycker jag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Självklart kommer dem ta ansvaret för detta. Om dem inte gör det så kanske dem på någon vänster kommer skylla detta på posten eller något liknande, Comviq skickar ut kod och kort seperat, så det är antagligen någon som snott något av det... Men dem kommer givetvis ta bort fakturan, det har ju aldrig nått er och du ringde ju och frågade så oroa dig inte, och om dem nu skulle misstycka så har du ett superenkelt fall att vinna i rätten. Lär dock aldrig dyka upp där.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Men de skickar koden och kortet tilsammans, när jag beställde mitt så fick jag det tilsammans i samma kuvert, tyckte det var lite konstigt men tänkte inte så mycket på det.

Permalänk
Medlem

Okej, det var då något nytt... det har dem aldrig gjort förr.

Men gör dem nu så, så är det ju väldigt bristande säkerhet; det finns ju inte ett enda företag i hela Sverige som skulle få för sig att skicka kod och kort i samma kuvär, det är ren idioti.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Håller med!

Permalänk
Medlem

Jo, de skickar i samma kuvert. En polare fick sitt i samma kuvert också. Dock är kuvertet omärkt. Alltså, det står inte Comviq på det. Visst är det bristande säkerhet, men jag tror de ser det som att det är billigare för dem att betala de få gånger det händer något än att skicka i två kuvert. Dessutom brukade väl folk bli mindre glada när det blev en dags extra väntan bara för att kuverten inte kunde komma samma dag.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

Ganska lätt att spåra denna idiot sm har ringt för 800:- iom comviq kan ju se vilka nr han/hon har ringt om det nu inte är typ 0771 nr eller liknande.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

När jag hade Comviq så skickade DE det också i samma kuvert till mig. Dock så råkade jag inte ut för att DE strulade till det på något sätt.
DE lär ju säkerligen försöka ta reda på vem det är som använt sig utav kortet så du lär inte säkerligen inte få någon otrevlig faktura från DEM.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.