Permalänk
Medlem

phpbb

Hejsan!

Har problem med phpbb!

När jag loggar in på forumet, så loggar den in, sen hoppar den tillbaka till index sidan och säger där sen att jag är inloggad.
Men jag får därifrån sen inte gå in på forumet eller admin panelen eller något alls!

phpbb stänger av alla sessioner efter ett tag ju, men det händer likadant igen när jag försöker logg in då.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

tack på förhand!

*EDIT* Fixade det själv!

Felet är att datorn har fått på något vis ett fel i sin cookie så den loggar in fel Fixa felet ? Verktyg ----> Internet - Alternativ ---> Ta bort cookies

Done!

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat till PHP5? phpbb fungerar inte med PHP5.
Går dock att lösa.

Permalänk
Medlem

En annan grej som jag gjorde som fuckade upp saker var att jag installerade phpbb, sedan flyttade jag på det....
Då blev saker och ting helt mystiska...