Permalänk
Medlem

Design- hjälp/tips önskas

Jag lovar, detta är den sista ShirusuPad-relaterade tråden från sida.

Jag känner för att uppdatera utseendet på programmet lite, inför nästa release, men har helt slut på idéer. Vill även ge användaren större möjlighet att anpassa ShirusuPad's utseende till sitt skrivbord, dock inte genom traditionella skins, utan färgval på de olika 'komponenterna'.

En bild på nuvarande interfavet finns här:
http://w1.696.telia.com/~u69603941/sp.bmp

Det skulle uppskattas om nu kunde modda bilden efter eget tycke, och förbättra och gör snyggare det ni inte gillar. Dock vill jag gärna behålla nuvarande "konceptet", dvs, knapppositionerna och sådant, men allt går ju att tweeka.

Vad måste man som användare kunna ändra på i programmet, för att kunna anpassa det tillräckligt mycket för att passa in i sin egen omgivning/desktop?

Alla förslag är välkomna.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag röstar på en hue/saturation slider.. Så kan alla anpassa det till sitt skrivbord.

Permalänk
Medlem

Men man måste ju ha några färger att utgå från, om man ska använda sig av hue/saturation... right?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Men man måste ju ha några färger att utgå från, om man ska använda sig av hue/saturation... right?

Well.. Jag fick skitbra färger när jag utgick från default i photoshop och lekte med hue:n.

Permalänk
Medlem

Va? Kan man ändra hue och saturation så kan man ju välja precis vilken färg som helst.

Permalänk
Medlem

Jag menar, då måste man ju kunna ändra hue/saturation för varje komponent. Lika bra att då bara kunna välja en färg för varje del.

Det måste finnas ett visst förhållande mellan t.ex. textrutans färg och ramens, så att man bara kan ändra en "global" hue/saturation, annars är det ju meningslöst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara ett tips i framtiden, spara för guds skull bilderna som JPG så går det mycket snabbare att ladda dom.

Permalänk
Medlem

tror scsi fattar det men bara inte orkade bry sig pga tempstuff?
right?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mig att man kanske skulle leka med bilden, därav bmp. Vet inte om jpg fixar den utan att tappa nåt, så jag tog det säkra före det osäkra. Den är dessutom inte så stor.

OnT: Minns att Winamp3 hade en hue/saturation-funktion med villken man kunde ändra färgschemat med... Ska se om 3:an fortfarande går att få tag på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hade visst Winamp 3 i en mapp.. här kan du ta d från mig: www.cqr.nu/wheki/winamp3.exe

Visa signatur

///Johannes

Permalänk
Medlem

Tackar, men jag hittade det på någon downloadsida. Dock hade Winamp en rgb-skala, och inte h/s, och man kunde dessutom välja villka objekt som skulle färgläggas.

Visa signatur