Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Omställningen till vintertid ändrade tidpunkt för filändringar?

Permalänk
Medlem

Omställningen till vintertid ändrade tidpunkt för filändringar?

Jag upptäckte nu när jag synkroniserade min dokumentmapp att tiden för senaste ändring hade ändrats på alla filer med exakt en timme. Jag antar att det har med omställningen mellan sommar- och vintertid att göra, men varför? Jag testade att ställa om klockan manuellt, men då hände inget med filerna.

Nu måste jag kopiera över alla filer till USB-minnet igen bara för att uppdatera ändringstidpunkten Och dessutom lär det hända igen i vår när det blir sommartid. Jag har dock nu stängt av automatisk sommar/vintertid i förebyggande syfte.

Någon som har en aning om varför Windows tycker att filerna helt plötsligt ändrades en timme tidigare? Det verkar som det har med NTFS att göra, för några filkopior jag har på en FAT32-partition har fortfarande "gamla" tiden kvar.

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk
Medlem

en fråga, varför är tiden för senast ändring så viktig?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
en fråga, varför är tiden för senast ändring så viktig?

Jo, jag kör synkronisering till ett USB-minne, och programmet tror nu att alla filer är ändrade (med avseende på senaste ändringstillfälle). Enda sättet att lösa det (verkar det som) är att kopiera över alla filer igen så att ändringstiden uppdateras till den nya även på USB-minnet, och jag vill gärna slippa det.

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |