Problem med hur PayPal fungerar...

Permalänk

Problem med hur PayPal fungerar...

Fan asså! Så jävla besviken!

För två veckor sen exakt skickade jag pengar till mitt bankkonto, runt 4000kr.

Pengarna är fortforande inte här.

Har emailat dem en gång tidigare, men det hjälpte inte mycket.

Emailade dem igår och sa att om jag inte får pengarna nästa vecka så går jag till min advokat och stämmer dem. Och det tänker jag göra om jag inte får pengarna snart.

Trodde man kunde lita på PayPal!

Vet att internet inte är så säkert med pengar o så, men ingen av mina kompisar har haft detta problemet innan.

Hoppas det är ett tillfälligt fel eller något....

Ville bara snacka av mig.. så orolig... 4000kr.. inte lite pengar....

Har någon haft detta problemet innan???

Permalänk
Medlem

Ingen höjdare till rubrik grabben.

Den här tråden lär låsas fort.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Du kanske kan få lite hjälp från den här sidan. Folk som haft trassel med Paypal.
http://www.fuckpaypal.com/

Permalänk
Medlem

Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SilentViruzz
Fan asså! Så jävla besviken!

För två veckor sen exakt skickade jag pengar till mitt bankkonto, runt 4000kr.

Pengarna är fortforande inte här.

Har emailat dem en gång tidigare, men det hjälpte inte mycket.

Emailade dem igår och sa att om jag inte får pengarna nästa vecka så går jag till min advokat och stämmer dem. Och det tänker jag göra om jag inte får pengarna snart.

Trodde man kunde lita på PayPal!

Vet att internet inte är så säkert med pengar o så, men ingen av mina kompisar har haft detta problemet innan.

Hoppas det är ett tillfälligt fel eller något....

Ville bara snacka av mig.. så orolig... 4000kr.. inte lite pengar....

Har någon haft detta problemet innan???

1 Har du ens en advokat som ställer upp för dig i fallet?

2 Ta och väx upp och sluta whina på swec, eller vill du bara lite fame för att du hotar att stämma dom? Som man inte ens kan göra i Sverige men visst..

Permalänk

4000 är en billig läxa.

va istället tacksam att det inte var mycket mer och se detta som att du nu är en erfarenhet rikare

Permalänk
Medlem

Re: Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
1 Har du ens en advokat som ställer upp för dig i fallet?

2 Ta och väx upp och sluta whina på swec, eller vill du bara lite fame för att du hotar att stämma dom? Som man inte ens kan göra i Sverige men visst..

Som man inte kan göra i Sverige? Det kan man väll visst det.
Undrar vem det är som whinear

Jag har inte paypal själv, men om det försvunnit pengar så ska du ha tillbaka dem.

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem

fattades pengar för mig ett tag, mailade dem.
Fick svar att dom hade mycket att göra, 2 dagar senare fanns pengarna på mitt konto.

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
4000 är en billig läxa.

va istället tacksam att det inte var mycket mer och se detta som att du nu är en erfarenhet rikare

öhh vad snackar du om?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkRoT

Som man inte kan göra i Sverige? Det kan man väll visst det.
Undrar vem det är som whinear

Jag har inte paypal själv, men om det försvunnit pengar så ska du ha tillbaka dem.

Vaknat på fel sida? Klart som tusan man kan stämma folk i Sverige. En advokat är att föredra i sådana fall - därav frågade han.

Ta det lungt, dom har inte stulit pengar från dig - Jag lovar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
va istället tacksam att det inte var mycket mer och se detta som att du nu är en erfarenhet rikare

Jösses, "var glad för att det inte handlade om mer pengar"... Ja du, jättebra inställning där.

SilentViruzz, håll oss uppdaterade om vad som händer. Nog tror jag att man kan lite på PayPal, och att detta beror på något misstag, men vill gärna veta hur de löser det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

stora pengar tar längre tid att flytta.

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Jag drog över 2000 förra månaden och det tog bara en knapp vecka innan pengarna fanns på mitt FSB-konto. Dubbelkolla så du angivit rätt kontonummer.

Vissa banker klarar ju inte PayPal, ex. Skandiabanken enligt vissa källor men det kanske är ändrat nu.

Zn4rK: Ja, när vi talar mer än 150 000 kr då Riksbanken/RSV måste lägga sig i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zn4rK
stora pengar tar längre tid att flytta.

Är det tyngden eller volymen som gör det svårt?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en överföring av ungefär samma summa för kanske ett år sen, som inte heller kom fram. Efter ett tags mailande till banken och PayPal fixade det sig dock.

Permalänk

ok, ber om ursäkt för den dåliga topicen. hoppas den inte blir låst. ska inte hända i framtiden.

men ja, jag hoppas pengarna kommer uppkommande vecka.

jag orkar inte ens börja kommentera de idiotiska replien....

jag bad om lite hjälp med tråden, om ni vet vad man kan göra, om ni har haft samma problem innan...kan du inte räkna ut det själv och kallar mig whiner som en liten fjortis, så kommentera inget tack.

Sv[tNs]

Edit:

Ja det är rätt kontonummer Trippelkollade det när jag skickade.

Det är föreningssparbanken som jag använder. Ska väl inte vara några problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
4000 är en billig läxa.

va istället tacksam att det inte var mycket mer och se detta som att du nu är en erfarenhet rikare

Bor du hos mamma och pappa? tycker du borde hålla sådana dumma utlåtande för dig själv eftersom 4000kr är en jävla massa pengar. inte minst ifall man bor ensam och ska behöva betala hyra,mat och dylikt.

OT: Förde över 3000kr över paypal en gång till en kompis. tog ca 3dagar tror jag för att få över dem.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkRoT
Som man inte kan göra i Sverige? Det kan man väll visst det.
Undrar vem det är som whinear

Jag har inte paypal själv, men om det försvunnit pengar så ska du ha tillbaka dem.

Visa mig paragraf i svenska lagboken där det framgår att kan kan stämma utländska företag från sverige.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Bor du hos mamma och pappa? tycker du borde hålla sådana dumma utlåtande för dig själv eftersom 4000kr är en jävla massa pengar. inte minst ifall man bor ensam och ska behöva betala hyra,mat och dylikt.

OT: Förde över 3000kr över paypal en gång till en kompis. tog ca 3dagar tror jag för att få över dem.

förlåt förlåt allihopa...

ja glömde denna----->>

Permalänk
Medlem

Är det kvinnliga horor som jobbar på paypal? Isåfall tar jag gärna deras adress... Fast 4000kr verkar lite dyrt.

Näe, men fortsätt maila dom bara, nån gång måste dom faktiskt svara dig...maila dom varje timme i ett par dagar, exakt samma mail så lär dom väl fatta att du är upprörd

Effektivt, fast kanske inte så jävla sjysst mot dom...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

hehe. tur att jag har pengarna säkert, i madrassen.

Visa signatur
Permalänk

Ett tips är att inte censurera ord med * och andra tecken, det ser riktigt omoget ut.
Om du vill kalla dem horor, gör det. Snälla.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Visa mig paragraf i svenska lagboken där det framgår att kan kan stämma utländska företag från sverige.

Har inte tillgång till lagboken och hittar inget av värde på internet.
Men det säger väll sig självt att man kan anmäla och stämma företag som
blåser svenskar. Annars skulle väll alla företag i utlandet ta pengar från
svenskar, då det inte finns nån påföljd. Om Paypal har ansvaret för ens pengar
och fumlar bort dem så får de väll ta ansvaret för det också?

Edit: Man kanske får ta det genom advokater och domstolar i det land
där företaget befinner sig, om det är så du menar. Är inte säker på
att man inte kan dra dem inför svensk domstol

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem

SilentViruzz: Skriv gärna hur det gick sen. Ska själv föra över pengar från Paypal till mitt konto på FSB denna vecka.. inte kul att läsa detta då :Q

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: PayPal - HO*OR!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Visa mig paragraf i svenska lagboken där det framgår att kan kan stämma utländska företag från sverige.

Allt står faktiskt inte i lagboken även fast du och många andra hobbyadvokater på swec tror det.

Men då PayPal är ett brittiskt företag (PayPal startade ett europeiskt dotterbolag för inte så länge sedan) och Storbritannien är ett EU-land så bör det inte vara några större problem att stämma PayPal. Men för 4 000 kronor kanske det känns lite bortkastat.

Permalänk
Medlem

Klart dem går att stämma.

Men det är nog lika bra att stämma. Om du nu har tid och lust och får inte dina pengar.

För att det ska bli någon förbättring i företag så måste man ju göra nånting. Jag skulle då inte bara gå därifrån när jag väntat i 4 veckor på pengarna och dom säger att de inte finns el dyl.

Visa signatur

Weey, Merca 250 DÖD =)

Permalänk
Medlem

När jag skickade pengar så kom dom oftast inom ~5 dagar.
Du skrev säkert något fel på bankuppgifterna...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [D]
När jag skickade pengar så kom dom oftast inom ~5 dagar.
Du skrev säkert något fel på bankuppgifterna...

Rätt Säker på att det inte var fel ,) Trippelkollade innan jag skickade.

Edit:

När man kan välja mellan Bankgiro och Postgiro, tog jag Bankgiro, det är väl rätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SilentViruzz
Rätt Säker på att det inte var fel ,) Trippelkollade innan jag skickade.

Edit:

När man kan välja mellan Bankgiro och Postgiro, tog jag Bankgiro, det är väl rätt?

Det beror på om du skulle sätta in det på ett post- eller bankgiro.
Kolla upp så att det är Bankgiro som PayPal har, annars vet du var problemet ligger. Kontakta din bank om du har gjort fel så hjälper dom dig att reda ut detta i så fall.

Visa signatur

poff
borta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SilentViruzz
Rätt Säker på att det inte var fel ,) Trippelkollade innan jag skickade.

Edit:

När man kan välja mellan Bankgiro och Postgiro, tog jag Bankgiro, det är väl rätt?

Om du angav kontonumret till ett föreningssparbankkonto så är ju inte det ett bankgironummer, så nej, det är inte rätt. "Domestic Bank Account" ska du ange om det är ett bankkontonummer. Då var det alltså du som gjort fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raol
Om du angav kontonumret till ett föreningssparbankkonto så är ju inte det ett bankgironummer, så nej, det är inte rätt. "Domestic Bank Account" ska du ange om det är ett bankkontonummer. Då var det alltså du som gjort fel.

Precis. Varken bankgiro eller postgiro. Det kan bli lite problem med att få tillbaka pengarna. :/

Permalänk

Undra vart dom tar vägen då, nånstanns måste dom ju hamna

Visa signatur

Argaste