Permalänk
Medlem

Ny hårddisk?

Det är så att jag tänkte köpa en ny hårddisk, men jag vet ej om det finns någon gräns för lagringskapaciteten på mitt moderkort.
Jag har en fujitsu-siemens med följande spec: Pentium 4 2,53 ghz, 512 ddr, Seagate 80gb.
Har tittat på fujitsu-siemens hemsida men där hittar jag ingenting.
Jag vill veta om jag kan köpa en ny hdd och att det verkligen funngerar.

Är det stor skillnad på 5400rpm och 7200rpm?

Behöver jag köpa några sladdar?

Tips på en bra 200-gigare?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Nya sladdar lär du ej behöva nästan alla datorer har plats för 2 hårdiskar och sladdar så det räcker för det.

Tror inte att ditt moderkort har någon spärr för 200gb heller. Men det är ju svårt att veta när du inte vet vad det heter.

Skulle köpa en 7200 spinnare också de skiljer inte så mycket i pris från 5400 och de är ju trots allt snabbare.

Kolla på www.Pricerunner.se efter hårdiskar de flesta är bra annars kan du ju kolla runt lite på forummet det finns många sådanna inlägg

Permalänk
Medlem

Men det känns ju lite surt om man köper en ny disk och det visar sig att det finns en spärr
Det måste ju finnas något sätt att ta reda på det?

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

moderkortstillverkarens hemsida...ring dit du köpt datorn...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att kontrollerkortet inte klarar mer än 137 gb. Om så skulle vara fallet kan du skaffa ett kontrollerkort som klarar hårdiskar över 137gb.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PRUDMA133B