Permalänk
Medlem

700 kontrast mot 300 nit anser jag inte vara en väldigt bra balans inte på nya skärmar, men jag har inte sett dessa.

Skulle själv aldrig köpa en skärm under 16,7 men helst ska det ligga på 16,9. Jag trodde vi ville ha bättre skärmar inte lägre ms och sämre färger/detaljer m.m

betraktningsvinkel ska ju vara så hög som möjligt, bara kolla på Sonys HS94 serie där dom ligger alla över på 160/160 eller mer. Nej det är ett skämt att ha en skärm med 135 i dagens läge anser jag.
-------------------
Om du kollar på Benq FP937s+ 19" så har dom offrat många saker för att få en lägre ms, men hur är den svarstiden i det verkliga livet? Ingen vet före man sett ordentliga recensioner som ställer skärmen mot väggen. Så du får allmänt en mycket sämre skärm mot dom som har 12ms eftersom dom är annars bättre speccade, och många/nästan alla inte kan se någon ghosting alls på dom.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

ok, så Benq skärmen är inge bra då...
Får kolla på samsugen och hyndaien då. Men är det värkligen så stor skillnad mellan en 8ms och 12ms skärm? För det skiljer ca 1000:- för 4ms och då säger du att dom har dragit ner på en massa saker. Så i slut ändan kan det löna sig att köpa en 12ms skärm eller?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

LsdBoy

Om man inte ser ghosting på en 12ms skärm så spelar det ingen roll om skärmen har 8ms eftersom du själv inte upplever skillnaden. Men som sagt för att komma ner i lägre respons så skär dom ner på andra funktioner som sagt. Men med tiden så kommer dom utveckla bättre 8ms skärmar då dessa i början är mest bara för att just få stämpeln 8ms för tydligen så lockar ms ganska mycket.

Om du har chansen så spana in en bra skärm med 12ms så får man själv se om man upplever ghosting eller inte. Men kom ihåg att dom skrämarna som finns i butiker är oftast dåligt kalibrerad/inställda samt har dom starka lamper som kan ge reflexer.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

jag förstår inte, de flesta skärmar med 12ms responstid har 250 nits ljusstyrka och ca 500:1 i kontrast, medan de nya med 8ms har runt 300 nit och 700:1 kontrast. Ska värdena för ljusstyrka och kontrast vara så låga som möjligt? annars verkar det ju som de nya skärmarna har bättre bild och färg än de med 12ms =/ kan någon förklara detta för mig?

Permalänk

Jo undrar det samma som skorvkalle. Men har ngn tips på en butik som säljer skärmar som man kan få titta på dom irl? I sthlm

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Snabba svar snabba svar fyller år på tisdag o ska beställa då ju eller ska jag vänta till efter nyår??? min nuvaranda kärm mår man ju ila av om man sitter vod den för länge... (köpt på Liontech...gör inte samma misstag som jag)

Permalänk

Värdena, Kontrasten är ju bara bra om det är hög. Ljusstyrkan på 300 gör väl ingen direkt skillnad, mer än att den är ljusare-bra när det är mörkt. Men som sagt högre kontrast är väl ingen som klagar på.

I Stockholm finns det flertal butiker som du kan kolla på skärmar, en som jag kan rekomendera är Mycom som ligger på Sveavägen, visserligen har jag inte sätt att dem har nya modellerna alltså 8ms modellerna, men dem lär ju komma efter nyår. Dem har tror jag typ 8 skärmar uppsatta mestadels samsung modeller-men dem är 19 tummare och kanske värda att se för den som inte har sett en 19 tft skärm in action.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

SkorvKalle

Det är mer än nic/kontrast som gäller som jag har redan skrevit 2,gånger

DJ_EDDIE88
Lite mer än så blir det med högre ljusstyrka, i alla fall på dlp`s och tv-utrustning.

------------------
Man väljer hellre en skärm med 500 kontrast och 250:nit med 16,9 miljoner färger än en skärm med 700 kontrast och 250/300: nit och 16,2 miljoner.

Jag hoppas att ni nu förstått hur det ligger till, för att kolla på tft-skärmar utan att ha någon aning hur det ligger till som är inte att föredra eller att rekommendera. Då är det bättre om man fortfarande kör på CRT om man inte vill lära/ta reda på information/fakta före man skriver/gör ett köp

Men sedan finns det ju betraktningsvinkeln som man ska kolla på, samt helst läsa om hur dessa skärmar är som ifrån olika personer och inte bara ifrån en person. Och det bästa är ju som sagt att testa en skärm själv eftersom vi e alla olika och upplever saker o ting olika. En skärm som nr.1 tycker e dålig kan nr.2 tycka vara bra och så vidare.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

ok, så när jag ska kolla på skärm så gäller det att hitta en skärm med

8-12ms
500kontrast och 250:nit
16,9miljoner färger
betraktningsvinkel 160/160
Och slutligen hälst DVI

är det efter det som jag ska kolla på skärm. Vill gärna lära mig så jag inte köper grisen i säcken.

Har kollat runt lite och märkt att alla skärmar med en responstid under 25ms har bara 16,2miljoner färger. Har hitils inte hittat ngn med 16,7 eller 16,9miljoner färger som har en respons tid på 12ms.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

LsdBoy

Jag e trött samt sjuk, så jag orka inte direkt förklara så jättebra nu, men jag tycker att det är bra att du vill ha mer kött på benen före du bestämmer dig i alla fall.

Vill visa med det här är att det finns skärmar som har bra färger/respons/Balanserad uppsättning helt enkelt.

Sony SDM-HS94B Black (19")
16.7 millioner
12 totalt, ms
700:1 kontrast
250 nit (cd/m2)
170/170 betraktningsvinkel

Sony SDM-HS94PS Silver (19")
16.9 millioner
12 totalt, ms
500:1
400 nit (cd/m2)
160/160 betraktningsvinkel

----------------
Om du är ett Spel freak så är det fortfarande CRT som gäller då man kan garantera att det inte märks någon ghosting alls. Det är inte säkert att personen i fråga ser någon ghosting på en 12ms skärm eller en 8ms skärm. Men det finns skärmar som hanterar respons bättre och sämre, då det finns 12ms skärmar som är ungefär som en 20ms. Samt finns det en skärm från Hyndai tror jag det var som är speccad till 25 men enligt tester är nästan lika bra som en 12ms skärm.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Ok, 70% av tiden vid datorn så spelar jag...:) Men är lagom trött på min crt, stor klumpig och tar en massa plats på skrivbordet.

Sony skärmarna ligger inte i min prisklass direkt. Ca 4000:- kan jag lägga på en skärm. Sen så är jag ingen hardcore gamer som måste ha 200fps. Jag ligger på ca 70-85fps när jag lirar cs och spelar mycket bra med det. Så då borde jag inte märka ngn ghosting på tft skärmen... Men det är ju rena djungeln att hitta rätt tft skärm. Men jag ska prova och lira cs, bf1942 och DoD på min farsas HP L1925 (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HPL1925), den kan jag troligen få byta till mig om jag köper en ok viewsonic på 17tum. Men är det ett bra byte då tro om jag inte märker ngn ghosting på farsans skärm?

Annars så lutar det åt att bli en
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LGL1915S
eller
http://www.inet.se/index_main.asp?p=2201928

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

För mig lutar det mot samsungen men jag ska försöka hålla mig till någon eller några veckor efter nyår för o se vad som händer... Men fan d suger i hela kroppen min som jag har nu är som sagt inte direkt bra o den tar upp ca70% av skrivbordsytan... (Kommer få torgskräck eller vad d heter när jag köper tft...=)

Permalänk

Alltså jag tycker Samsungen är skitfin, beställde den också men avbeställde pga att den bara är analog. Men jag kan avslöja detta, det kommer en uppdaterad version av Samsungen med pivot funktion, mer ergonomisk alltså. I februari eller mars kommer Philips med sin 8ms, med 0 pixel garanti. Alltså 1 död pixel...så får du en ny. Hyundai skärmen kommer ju också i januari...kanske lutar åt den för min del.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

Enligt mig då är DVI ett måste, för min del lutar det åt hyundaien, men det skulle sitta fint med några recensioner faktiskt innan man investerar i något.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk

Lirar man poker så är man vaken om nätterna:) Ja .Jag vill också se lite svenska recensioner. Sen bestämmer jag mig. Helst skulle jag vilja ha en philips med 8ms. Men det dröjer för länge, är också inriktad på Hyundai skärmen. Det blir ingen Benq i alla fall.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

Än en gång, 913N från Samsung som jag har köpt är en D R Ö M att spela CS och andra spel på.. 0 ghosting, fantastisk kontrast 700:1, man ser detaljer på långt håll hur lätt som helst. Ljusstark på 300cd/m2. Jag har dessutom väldigt svårt att se hur den skärmen skulle kunna va bättre med DVI.. det är redan perfekt bild imho.
Betraktningsvinkel och ställbarhet i sidled på en tft måste väl vara ganska ointressant om man har en bra arbetsmiljö = ställbart skrivbord och stol..

Dessutom är den skärmen (om man får tag i en) billig! ca 4600 på inet.se t.ex... klockrent köp

Permalänk
Medlem

smilfink

Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om, snällt sagt. Men det är bra att du är nöjd över ditt val av skärm i alla fall, och det är ju huvudsaken.

LsdBoy
Du lär nog märka ghosting på den där skärmen, men om du inte gör det så är det bara bra. Men kan nog garantera att du kommer att göra det.

Men jag måste nog nästan säga att Sony skärmarna är dom absolut bästa i dagsläget men dom är lite dyra bara. Och sanningen är den att jag har inte sett någon klaga över respons på dom heller, och inte läst någon recension som gör det heller. Om det finns enskilda individer som klagar över saker o ting så är det alltid roligt att få veta deras kunskap föra man tar åt sig deras fakta m.m

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

En fråga:

Vilken skall man välja:

Alt 1. Samsung 913N, 8ms, D-Sub

Alt 2. Benq 937s+, 8ms, D-Sub & DVI

Ungefär samma pengar för mig....undrar bara vilken man skall välja....

Mvh Anders

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

ers

Kolla på speccen på dom både och välj skärm efter det du ska använda den till. Men att välja 8ms i skärmar i dagsläget som är sämre än "många" av 12ms skärmar på det mesta. Det är enligt mig ett mysterium.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

ok, men ska toklira DoD mm. Nu ikväll på den skärmen. Har inte märkat att det är ghosting då farsan har lirat Simpsons hit and runf och Nfsu2.
Har du andra tips på spel där man väldigt klart kan märka ghosting?
Sen så skulle jag vilja ha tips på ngn ställe där man kan prova skärmar som har 12ms. Har börjat fatta vilka specs skärmen ska ha nu. Såg att sony skärmarna hade dom, men min ekonomi tillåter inte riktigt det. Ska avakta lite tills hyndaien och philipsen kommer och se deras specs & pris.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
ers

Kolla på speccen på dom både och välj skärm efter det du ska använda den till. Men att välja 8ms i skärmar i dagsläget som är sämre än "många" av 12ms skärmar på det mesta. Det är enligt mig ett mysterium.

Jo jag känner till detta mysterium. Jag använder mest datorn hemma till surfning samt spel och då gärna fps-spel. Jag tycker att Samsungen ser snyggare ut men undrar om det verkligen behövs DVI på en TFT-skärm. DVI´n är den enda anledning till att jag skulle välja Benq framför Samsung. Frågan är då om den är bättre ?

Annars kan jag välja vilken Samsung eller Benq skärm som helst. Behöver som sagt inte vara en 8ms:are kan lika gärna var en 12 eller 16ms´s skärm. Hade en 16ms LG innan som jag tykte fungerade utmärkt till mina ändamål.

Vilken modell finns det annars ? Kanske tom gå ner på en 17" för att få bättre bild kvalité ???

Många frågor....

Anders

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Jag är inne på LG L1915S, borde passa folk som inte har så mkt para att lägga ut.
250 cd/m2
500:1
160 grader
12ms
16.2M färger

kostar 3.5k. Sjusst i förhållande till pris, inte minst för spel.

Permalänk

Jo, den verkar ok. Förutom att den bara har 16,2M färger. Skulle vilja ha lite recentioner på dom båda skärmarna innan jag köper ngn..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna skriva fördelarna och nackdelarna med Samsung 8ms skärmen?

Jag skulle vilja veta om jag kan få en bättre skärm billigare som är lika "snygg" och 19" som samsungen.

Jag kommer använda skärmen främst till att spela CS, WoW, surfa och kolla på film. Så jag vill vara säker att skärmen inte har någon ghostning eller dåliga färger samt oskarp.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk

- är:
Inte DVI
700:1 i kontrast och 250:nit, vilket enligt cambridge ska göra det till en oskarp skärm. Den har också bara 16,2miljoner färger.

Men du isen, vi får tipsa varandra för jag är ute efter en lika dan skärm som dig, med inte ett så blodigt pris...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

LsdBoy

Om du kollar på SDM-HS94B så har den också
700:1 kontrast
250 nit (cd/m2)

Men då har den skärmen också 16.7 millioner och bättre betraktningsvinkel.
Så det är dom har gjort i detta fallet är att offra färger/betraktningsvinkel/Dvi samt säkert något annat.

Angående att skärmen ska bli oskarp vet jag inte, men som sagt så har dom offrat andra saker för att få upp vissa nivåer som möjligtvis impar på en grupp människor. Eller möjligtvis lockar till sig ögon/spekulanter.

Samt det är Camridge och inte Cambridge

Edit:
Måste faktiskt ärligt sagt säga att jag inte har vägt in priserna på dessa skärmar så mycket. Men desto lägre pris så desto sämre specc/funktioner, desto snabbare ut med lägre respons så följer det oftast/alltid sämre specc/funktioner på skärmar.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

jo, såg det. Men då borde ju hyndai skärmen vara ungefär lika bra som
Om du kollar på SDM-HS94B för dom har samma specs enligt papprena. Men jag avaktar nog en stund efter som det är nya skärmar påväg in i jan. Men tycker att hyndai skärmen verkar riktigt trevlig och om priset är ungefär den samma som på dom tyska sidorna så borde den hamna på ca 4500-4900:- Vilket jag tycker kan vara helt ok för:
- 8ms Response Time
- 16.7 million colors display
- 0.294mm of Pixels Pitch
- 700:1 Contrast Ratio
- 300 CDm² Brightness
- 150°/ 135° (h./v.) Viewing Angles
- frequency range 31 to 80kHz horizontal and 56 to 75Hz vertically
- Automatic Picture Synchronisation
- 1280 x 1024 with 60Hz recommended resolution
- Dual inputs: D-Sub and DVI-D signal input
- DVI cable included
- integrated loudspeaker (2ch x 2 Watts RMS)
- headphone connection
- TCO 03
- Kensington ready
- Integrated power pack (Saving more desk space)
- Pivot (rotation) function
- Height adjustable
- 3 years on-site warranty

om specsen från (http://forum.hardware.fr/hardwarefr/HardwarePeripheriques/Hyu...) stämmer...:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Mm, det ser bra ut på pappret iallafall.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk

Får bara hoppas att priset inte blir för blodigt. Den har ju mycket bättre specs än samsung skärmen och kommer förhoppnings vis inte kosta mycket mera än samsungen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Synd att den har inbyggda högtalare bara, sabbar utseendet ganska mycket

Men annars såg speccen bra ut faktiskt förutom betraktningsvinkeln som var bedrövlig enligt mig. Måste säga att Bandbredd var lite mindre än normalt? Vet inte riktigt där men jag skulle vilja haft det lite bättre.

Horisontell frekvens 92 kHz
Vertikal frekvens 85 Hz

Men jag antar att för det där priset så är det helt ok,

Såg nu att priserna har sjunkit en del på skärmarna faktiskt och man i dagens läge kan få tag på en Sony SDM-HS94B Black för 5140.kr i alla fall "inkl frakt" och uppåt.

Inwarehouse får in dessa 4/1/05 några i lager och om man loggar in så kostar dom där inkl. moms 5 195:- kr. Och för min del måste jag nog säga att det blir en beställning för mig där i så fall.

Jag beställde denna skärm förut när den gick på 6400.kr men jag fick fel skärm och skickade tillbaka den och efter det har det inte hänt något. Men nu när priser har sjunkit så pass mycket också anser jag nog att det är ett givet val för dom pengarna i alla fall.

Deras hemsida "Lite dålig"
http://www.sony.se/ShowProduct.do?site=odw_sv_SE&category=Fla...

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge