Permalänk

Den verkade mycket intressant. Men dom nämnde inget om hur den var med filmer. Alla andra 12ms och lägre har varit bra för spel men har sugit till att kolla på film på...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Värdelöst utan DVI, är ett måste tycker jag.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaukasar
Vilken modell exakt tänker du på när du skriver Hyndai?

PS: Det är inte så bra som det låter att köpa julklappar till sig själv, man får handskas med beslutsångesten som annars uteblir!!

En annan grej, när man kör DVI så finns bara 60hz som uppdateringsfrekvens, är inte det till nackdel i spelsammanhang?

Näejdu har en Samsung 172x kör 70 Hz på den, tror att 75 Hz finns också på andra men orkar inte leta reda på dom ;).

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

Alltså, de e ju lika bra att vänta till mitten av januari - avakta och läsa recensionerna på 8ms skärmarna. Sen kan jag hålla med om att kanske Sony och dem dyrare skärmarna är bättre- men min grundtanke är att kunna spela på skärmen, och om man nu ska vara så j....vla petig med färger o sånt....Kan jag säga att sysslar man inte med avancerad grafik och konstant leker med photoshop eller liknande program tycker jag att det kvittar om man har 16.2 milj färger eller 16.7-16.9.

Jag tycker dessa egenskaperna är viktiga:

Dvi ingång

betraktningsvinkeln

Responstiden

Självklart är ju inte 8ms skärmarna nån revolution, men dem duger och är riktigt bra.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

blä, nu verkar jag fått ett annat grejsimojs på min samsung 913n... det är ett rött streck vertikalt i mitten längst ner på typ 3cm när bilden på skärmen är mörk... vad kan detta bero på? är det bara för att jag haft den på i typ 12 timmar i sträck eller vad tror ni?

Permalänk

Kanske..Att den är analog, en lättare störning?

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

ojojoj, inte bara jag som har detta problem alltså!

har fått massa födelsedagspengar o julklapps pengar o skall också köpa mig en tft på minst 19".. kan max lägga 8.000:- men det här är fan en hel vetenskap!
såg att dell hade kommit med en 20" widescreen skärm, men denkanske är lite för dyr.. någon som har en prislapp på den? eller någon annan het?
kan tilläga att jag gör det mest, bilbbehandling, videoredigering, webbutveckling och spelar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Alltså, de e ju lika bra att vänta till mitten av januari - avakta och läsa recensionerna på 8ms skärmarna. Sen kan jag hålla med om att kanske Sony och dem dyrare skärmarna är bättre- men min grundtanke är att kunna spela på skärmen, och om man nu ska vara så j....vla petig med färger o sånt....Kan jag säga att sysslar man inte med avancerad grafik och konstant leker med photoshop eller liknande program tycker jag att det kvittar om man har 16.2 milj färger eller 16.7-16.9.

Jag tycker dessa egenskaperna är viktiga:

Dvi ingång

betraktningsvinkeln

Responstiden

Självklart är ju inte 8ms skärmarna nån revolution, men dem duger och är riktigt bra.

Har samma krav som du men vill också kunna se på film i datorn. Så därför är 16.7miljoner färger ett minumum för mig.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Men efter att läst att vad ni har skrivit så måste ju denna skärmen vara helt ok (LG1915s silver).
Den enda nackdelen är väl att den saknar DVI. Ja tror att jag ska köpa den är det ett bra val?

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk

Nja, den duger till spel och bara surfande. MEN den kommer inte funka bra att se på film den. För den har bara 16,2Miljonerfärger. Det kommer att uppstå en blinkande efttekt i filmen vilket gör att det blir irriternade att se på film under en längre tid. Om jag var du så skulle jag fortfarande vänta med att köpa en skärm. När nästa års modell av skärmarna kommer så kommer priserna på dom äldre sjunka vilket gör att du kan få en bättre skärm för samma pris. Så var smart och vänta en månad och se vad som händer.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Men enligt pricerunner så ska den ha 16,7 miljoner färger och duger inte det då?
Sen så tror inte jag att det kommer att bli så stor skillnad efter nyår.

http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/2266...

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk

Ja enligt deras hemmsida så står det 16,2 för annars så skulle nog vi ha tipsat tidigare om den skärmen.
http://nordic.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Nja, den duger till spel och bara surfande. MEN den kommer inte funka bra att se på film den. För den har bara 16,2Miljonerfärger. Det kommer att uppstå en blinkande efttekt i filmen vilket gör att det blir irriternade att se på film under en längre tid. Om jag var du så skulle jag fortfarande vänta med att köpa en skärm. När nästa års modell av skärmarna kommer så kommer priserna på dom äldre sjunka vilket gör att du kan få en bättre skärm för samma pris. Så var smart och vänta en månad och se vad som händer.

Jag undrar om DU själv tittat på film på en TFT-skärm med 16,2 miljoner färger?

Jag har nämligen själv en Samsung 710T som har 16,2 miljoner färger och att titta på film går alldeles utmärkt. Att påstå motsatsen är bara befängt!

För övrigt spelar det ingen roll vad specifikationerna säger om man är nöjd med sitt val och skärmen fyller ens behov. Majoriteten behöver inte köpa en Sony för 5-6k bara för att få det allra senaste.

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

Okej ser ju ut att vara så men vad kommer att komma då och vad ska man satsa på?

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk

Jo samsung skärmen ska vara mycket bra till film enligt recentionerna. Men om du läser dom som är på LG skärmarna och dom andra 8-12ms skärmarna så är dom antingen bra på spel eller film.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nu e jag tillbax, varit borta.

Vill nämna att speccen för amerikanska versionen och europeiska versionen kan skilja. Det gör det på vissa Sony tft`s och ska vara det på andra tillverkare också.

Här finns det information/tabeller/Länkar i alla fall

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34118...

Forum Recension Sony SDM-HS94P
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=789600&page=1&pp=20

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Jo jag vet att inte specs är allt men om kollar på länken som postades tidigare så såg man att lg:n var bra till spel men sög till film. 710T var bra till film men var inte lika bra som dom andra 12ms skärmarna i spel och även det otränade ögat ser "ghosting" på den skärmen när man spelar. VIlket gör den skärmen mera lik en 20ms skärm än en 12ms skärm...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tobi-Wan Kenobi

Varför nöja sig med något sämre när man kan få tag på något bättre
---

Inge illat menat, men om man köper en tft och anser den e skitabra m.m Men sen har man inte testat en bättre då vet man ju inte skillnaden. Men om du sitter på en bättre och sedan sätter dig på en sämre så ser man snabbt skillnaden beroende på vad man gör. Sam sak om du skulle jämföra 2,st skärmar mot varandra och den enda har 19,2 och den andra har 19,7/0 färger då skulle man se skillnaden beroende på vad man gör.

Men det är sant att så länge man är nöjd med valet man gjorde själv och att man själv inte är så kräsen så är det ju toppen, och då ska ju en annan inte säga imot. Men det vi försöker göra här är att få fram alla nackdelar/fördelar om skärmar så att personer som ska göra sitt första köp har så mycket kött på benen som möjligt. Samt att dom får chansen att få tag på en sådan bra skärm som dom har råd med och kan filtrera ut sämre skärmar.

LsdBoy

Det är därför jag skrev tidigare att 8ms skärmar kan vara lika snabba/långsamma som 12ms eller mycket värre. Samt att det finns skärmar som är speccad 25ms men enligt tester så är dom lika snabba som runt 12ms skärmar.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Jo jag vet att inte specs är allt men om kollar på länken som postades tidigare så såg man att lg:n var bra till spel men sög till film. 710T var bra till film men var inte lika bra som dom andra 12ms skärmarna i spel och även det otränade ögat ser "ghosting" på den skärmen när man spelar. VIlket gör den skärmen mera lik en 20ms skärm än en 12ms skärm...;)

Jag anser själv att jag har ett tränat öga och jag har haft den i några månader nu och jag har inte sett någon ghosting. Jag har spelat diverse nya och gamla spel på den. Min pappa som har en likadan och ett otränat öga har inte heller sett någon ghosting

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

okej så LG:n suger till film men om man framförallt vill ha den till spel är det ett bra köp då?
Samt om man nu ska vänta till efternyår vad ska man satsa på då och vad rekommenderar ni i samma prisklass?

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Inge illat menat, men om man köper en tft och anser den e skitabra m.m Men sen har man inte testat en bättre då vet man ju inte skillnaden. Men om du sitter på en bättre och sedan sätter dig på en sämre så ser man snabbt skillnaden beroende på vad man gör. Sam sak om du skulle jämföra 2,st skärmar mot varandra och den enda har 19,2 och den andra har 19,7/0 färger då skulle man se skillnaden beroende på vad man gör.

Men det är sant att så länge man är nöjd med valet man gjorde själv och att man själv inte är så kräsen så är det ju toppen, och då ska ju en annan inte säga imot. Men det vi försöker göra här är att få fram alla nackdelar/fördelar om skärmar så att personer som ska göra sitt första köp har så mycket kött på benen som möjligt. Samt att dom får chansen att få tag på en sådan bra skärm som dom har råd med och kan filtrera ut sämre skärmar.

Nej det förstår jag och själv bryr jag mig inte om vad andra tycker om min egen skärm så länge jag är nöjd. Men det gäller också att inte "lura" folk som skulle varit fullkomligt nöjda med en billigare skärm att köpa en dyrare i onödan. Det gäller att ha vett att inse vad som räcker för än själv.

Jag vet inte riktigt om jag fick det formulerat som jag ville men jag tror ni förstå vad jag menade.

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

Tobi-Wan Kenobi

Jag förstår i alla fall, hoppas jag .Nä men seriöst så fatta jag

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Ok, bra att du är nöjd. Men om man läser om LG skärmarna så funkar dom bra i spel men inte till filmer. Att i dagsläget köpa en skärm som inte klarar av de båda på ett tillfredställande sätt är som att behöva välja om du vill ha en gas eller bromspedal på en bil. Då ialla fall jag använder båda lika mycket. Sen så varför skulle inte priserna sjunka nästa år när dom nya skärmarna kommer? Tror du att någon vill köpa en sämre skärm för nästan samma pris? Men sen så ska man hälls kolla på skärmen i IRL, jag har tittat på min farsas hp L1925, bilden är super bra, film funkar bra. Så jag vill ha en minst lika skarp skärm som jag kan spela på.

Sen så står det:
There is one more point to take into consideration, availability.

Released a month ago, the 10 17 35 is already a victim of its own success. Belinea has informed us that there will be a shortage of this screen as well as the 10 17 30, which is almost identical except it is white instead of gray and black. Belinea was hoping to limit shortages of the 35 with the 30, but its supplies should also run out before the end of December.
It’s worse for the Samsung 913N. Except in certain countries and then even in limited supply, it won’t be available before January.
The only one available in large quantities is the Samsung SyncMaster 710T. If absolutely have to have a screen under the Christmas tree, it might have to be this one. It’s just too bad it’s more expensive than the Belinea at this time.

Men jag ska och uppmanar alla att ha sin gamla skärm i en månad till och se vad som händer på markanden.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt mig att antingen så tänker jag köpa en skärm inom 1-2,veckor eller så väntar jag tills våren kommer.

Det är vad jag känner för tillfället i alla fall.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Nu har jag bestämt mig att antingen så tänker jag köpa en skärm inom 1-2,veckor eller så väntar jag tills våren kommer.

Det är vad jag känner för tillfället i alla fall.

Jag tänkar ialla fall vänta ett tag... Men om du köper sony skärmen så kan du väll säga avd du tycker om den...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Men jag ska och uppmanar alla att ha sin gamla skärm i en månad till och se vad som händer på markanden.

Det låter sunt.

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072580

kan inte den vara nått?, kostar från 4800.
fast 500:1 i kontrast är inte de lite lite

Permalänk
Medlem

Men vad är det som är så speciellt och vad kommer att skilja sig mellan de som finns nu och de som kommer att komma.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk

Dom nya skärmarna kommer att ha flera färger vilket gör att dom blir skarpare och bättre på både spel och film.. Men varför inte vänta prisen på skärmarna lär sjunka när dom nya modellerna kommer. Men är du så desperat så köp skärmen och säg vad du tycker om den. VI hindrar inte dig ifrån att köpa skärmen..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

För att priserna ska sjunka märkvärt så lär du ju få vänta ett tag.
Köpte nyss en Samsung 172x och den funkar fint i spel och film den är 17 " och är sketnöjd men ni verkar leta efter 19".
Det här med att vänta på bättre grejer visst, men det kommer alltid komma nytt hela tiden och tycker du att de som finns nu inte duger eller inte är i behov av en tft och klarar dig med din CRT så visst. Men det finns bra skärmar fast dom kanske inte passar eran budget.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]