köpa tyst nätagg eller modda billigt?

Permalänk
Medlem

Finns det tystare aggregat (med fläkt) än chill då? som inte kostar allt för mycket annars köper jag ett direkt

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt inte det finns det, min fläkt i mitt chill innovation snurrar knappt, och dessutom så är den knäpptyst, har du en hårddisk i datorn hörs inte agget .-P, å då snackar vi seagate diskar .-P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
passar på att låna en bit av denna tråden.. finns det några tysta nätagg med såndär typ av kabeldragning som man "pluggar" in de kablarna man vill ha för ett billigt pris?

Detta är vad jag kunde hitta: http://www.pcaction.se/Products/SimpleProductInfo.aspx?ItemId...

Finns 500W version som är ca 100 spänn dyrare.

Vet dock inte om de är tysta. Sök på google så kommer du hitta

Permalänk

kan säga att jag har ett Chill-Innovation 510W och ja det hörs inte! Min Zalman 7700 och VF700 + chassifläkten låter desto mera... även var för sig...

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk
Medlem

hehe garanterat köp då hoppas man inte blir besviken

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
Jag har Chill Innovation 510 watt,och jag kan säga att det e knäpptyst,stabila spänningar,ser bra ut m.m

Vart kan man köpa ett sådant chilli agg? nån smidig och billig sida?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1ck
Vart kan man köpa ett sådant chilli agg? nån smidig och billig sida?

Det finns på www.shg.biz finns både 400 watt tror jag å 510 watt som jag har,lovar att dem e helt knäpp tyst

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Men ett hiper agg då? det står att den är bara 12 db`? huh`? tystare en chill :S ?

Edit: läste att den höjde temperaturen i lådan vilket inte jag tycker om fortfarande garaterat ett chill då ska nog införskaffa mig ett i helgen

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
PFC rättar till så att den verkliga och skenbara effekten är samma. Med reaktiva laster (kondingar och drosslar) blir effekten fasförskjuten i förhållande till spänningen, dvs toppen på effektkurvan och spänningkurvan infaller inte samtidigt. Detta kan göra att vissa elmätare visar fel och man betalar för mycket för strömmen, eftersom datorn verkar dra mer än den gör.
Vid för mycket felbelastning så blir heller inte elleverantören glad eftersom de får problem på sitt nät.
Skillndaden mellan aktiv och passiv PFC (Power Factor Control, tror jag) är att den passiva bara är en enkel konding eller drossel som kompenserar för det ungefärliga felet, medan en aktiv mäter och kontrollerar hur mycket fel det är och kompenserar så mycket som behövs.

Det mesta var rätt förutom att som kund betalar man inte för den reaktiva effekten - det är just därför elleverantörerna vill hålla den effekten nere, för dom måste överföra strömmar som dom inte får betalt för.

Visa signatur

Min signatur är liten, men min penis är stor!

Permalänk

vart kan man hitta det billigaste nätagget?:p

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Min kompis ska snart köpa en ny dator, han hade hittat ett som nyss kommit ut som kostar ca 900kr är på typ 500+w stabila spänningar och 14!db. Han heter MrMadMan här på sweclockers.

Hiper-R modular?

Permalänk

Re: köpa tyst nätagg eller modda billigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a_mehlin
Hur får man det tystaste nätagget(förutom fanless)?
Vill inte ge mer än 700kr.

Ska man köpa sig ett billigt för runt 3-400kr? och sätta in en ADDA 120mm fläkt? Blir det tyst då? Eller ska man satsa på ett Seasonic? (Någon som har erfarenhet av deras 300FS?, hur tyst är det, ökar det i ljudnivå någon gång?)

Jag vill inte att fläkten ska öka utan att den helst ska gå på samma varv (om det är möjligt)...

Mvh
Andreas

jag har ett
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TAG480W

men det duger säkert med detta

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TAG420W

den jag har är iafal helt tyst.. den kan gå upp till 26 db om man maxar det = typ omöjligt.. har nåra diskar å skit å de varvar ändåså inte upp.. och har bra spänningar..

alla ligger exakt föutom +12 volten som ligger på 12,4...
jag rekomenderar detta

Visa signatur

Dj-ToTTeN