Daemon Tools i Win XP 64-bits

Permalänk

Daemon Tools i Win XP 64-bits

Jag vill installera Daemon Tools i Win XP 64-bits men det går inte får bara det här felmeddelandet:

Device Setup Error: code 25007 (0x61AF), -536870347 (0xE0000235). Contact your support personnel.

Är det nån som har en lösning?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ 2,0 Ghz Clawhammer | 1024 kB Cache l Asus K8V SE Deluxe K8T800 Chipset |Apacer 512 MB Ram CAS 2.5 PC3200 l ATI Radeon 9800Pro 128 MB l Raidmax Scorpio l Aspire 500W Dual Fan Neon Blått | Har även en HP nx9020 | Till sommaren blir det X850 XT AGP lr en 2 x Xeon Server |

Permalänk

Finns ingen lösning...de håller på med en version som stöder x64, men det kommer väl ta ett tag innan den e klar... Du får väl packa upp iso-filen med WinISO o installera så om du vill ha x64...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Avstängd

Går det inte att andvända alcohol 120%
Går ju å mounta i det precis som deamon!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Re: Daemon Tools i Win XP 64-bits

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Headskott
Jag vill installera Daemon Tools i Win XP 64-bits men det går inte får bara det här felmeddelandet:

Device Setup Error: code 25007 (0x61AF), -536870347 (0xE0000235). Contact your support personnel.

Är det nån som har en lösning?

problemet är att deamon tool gör en virtuell cd (som anses vara hårdvara) och till all hårcvara behövs en drivrutin (som alla vet). Daemon tool har inte gjort någon drivrutin som är anpassad till M$ 64-bitars OS

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

fick det själv o funka efter ett tag.. tanak hem senaste deamon så ska det funka..

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk

jag har provat senaste och 5 versioner bakåt som jag hade liggandes men det funkade inte med nån

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ 2,0 Ghz Clawhammer | 1024 kB Cache l Asus K8V SE Deluxe K8T800 Chipset |Apacer 512 MB Ram CAS 2.5 PC3200 l ATI Radeon 9800Pro 128 MB l Raidmax Scorpio l Aspire 500W Dual Fan Neon Blått | Har även en HP nx9020 | Till sommaren blir det X850 XT AGP lr en 2 x Xeon Server |

Permalänk

HIttade ingen annan tråd som passade mitt fel, men har en annan fråga till er kunniga.

Jo det är såhär, köpr med XP pro. Mitt deamon fungerarde helt felfritt ett bra tag, men helt plötsligt så försvann mina enheter som jag lagt till med deamon. Även om jag ställer in att den ska "skapa" två st cdrom så visar datorn bara de som är riktigt insatta i min burk. Jag har försökt att ominstallera osv, men inget verkar fungera. Snälla hjälp mig!

Visa signatur

Gamla bockar har styva horn.

Permalänk
Medlem

Här står det att senaste Deamon-Tool inte är att föredra då den är full med spyware.
Och alcohol 52% har spyware det med.
Värkar som att man antingen får vänta eller köpa alcohol 120%.
Eller om man fick igång MagicDisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haoko
Här står det att senaste Deamon-Tool inte är att föredra då den är full med spyware.
Och alcohol 52% har spyware det med.
Värkar som att man antingen får vänta eller köpa alcohol 120%.
Eller om man fick igång MagicDisk.

Daemon tools installerar bara adware om man inte kryssar ur den rutan vid installationen. Syns klart och tydligt om man läser vad man gör eller kollar på deras hemsida.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

På min förra AMD64 bootade datorn om mitt i installationen av Deamon. Var stört omöjligt att installera det...hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Logren
På min förra AMD64 bootade datorn om mitt i installationen av Deamon. Var stört omöjligt att installera det...hehe

antagligen en ouppdaterad version av SPTD

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Daemon Tools la av :S

Hittade ingen bättre tråd för detta:

Har Daemon Tools 3,16 installerat på datorn, och det har funkat felfritt ett bra tag fram till nu.
Helt plötsligt har ikonen i aktivitetsfältet försvunnit och den går inte att få tillbaka. Jag har provat starta upp Daemon genom både genvägen jag har på skrivbordet samt från programmappen där det ligger. Jag har provat aktivitetsfältets egenskaper och markera Daemon Tools som "alltid synligt", samt att ominstallera Daemon och starta om datorn.

Själva Stealth Driven finns kvar i Den Här Datorn, men det går inte att mounta nånting i den.

Ingenting verkar fungera, och Daemon Tools går inte längre att använda. Nån som stött på ett liknande problem förut? Går det att lösa? (Kör Windows XP för övrigt.)

Permalänk
Medlem

http://www.disc-tools.com/request?p=1a2fc94be01eff2d00af3a5dc...

Den versionen ska funka med windows xp 64 Bitars

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Det ska den nog göra, kör själv med 4.09 så 4.10 borde fungera bra också

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
http://www.disc-tools.com/request?p=1a2fc94be01eff2d00af3a5dc...

Den versionen ska funka med windows xp 64 Bitars

Ja det var det jag också tänkte kör nämligen själv Deamon på Vista x64 men då gäller det att ha den nya versionen. Annars får man ett liknade fel som trådskaparen fick.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

Hmm, tråden skapades för 2.5 år sedan.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Gammal tråd med ursprungligt problem som inte längre gäller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spelledaren
Hittade ingen bättre tråd för detta:

Har Daemon Tools 3,16 installerat på datorn, och det har funkat felfritt ett bra tag fram till nu.
Helt plötsligt har ikonen i aktivitetsfältet försvunnit och den går inte att få tillbaka. Jag har provat starta upp Daemon genom både genvägen jag har på skrivbordet samt från programmappen där det ligger. Jag har provat aktivitetsfältets egenskaper och markera Daemon Tools som "alltid synligt", samt att ominstallera Daemon och starta om datorn.

Själva Stealth Driven finns kvar i Den Här Datorn, men det går inte att mounta nånting i den.

Ingenting verkar fungera, och Daemon Tools går inte längre att använda. Nån som stött på ett liknande problem förut? Går det att lösa? (Kör Windows XP för övrigt.)

Leta igen efter en nyare tråd eller skapa en egen.