förberedelser - WoW

Permalänk
Medlem

Nick: vet inte
Ras: vet inte (alliance)
Klass: Vet inte
Yrke: Vet inte
Serve: pvp

Har jätte problem med att välja nu innan fredag.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
alla zoner där man är efter lvl 20 är contested på pvp servar. så det finns egentligen inget sätt att hålla sig undan de områdena.

Ok tack för svaret! Men kan inte det tendera att störa ens levlande lite om folk från motståndarsidan röjer runt och härjar?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Nick: MqX
Ras: Night Elf
Klass: Hunter
Yrke: Minin / Blacksmithing
Server: PvP

Varför så många Rogue?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Ok tack för svaret! Men kan inte det tendera att störa ens levlande lite om folk från motståndarsidan röjer runt och härjar?

Jo absolut, men så irriterande som det är, så kul är det sen att göra samma sak när man är hög level själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Ok tack för svaret! Men kan inte det tendera att störa ens levlande lite om folk från motståndarsidan röjer runt och härjar?

Tycker att det gör spelupplevelsen lite bättre. Dock kan det vara lite irriterande när högre levlade killa röjer runt i ~lvl 15-25 zoner.

Kommer ihåg en incident från FB då jag fösökte köra en quest solo, men blev konstant gankad och korpscampad av 2 lvl 35 taurens. Själv var jag bara lvl 20 så man hade inte altför mycket att säga till om.
Men det var bara att bita i det sura och kalla på ett par 50+ killar från guilden att hjälpa mig.
Länge sen jag hade så kul när vi gav igen med samma mynt

Kommer köra

NE / rogue
PVP-server
skinning/mining

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Ok att det börjar bli vanligare med att killar sminkar sig, men varför är mer än hälften på det här forumet SÅ fixerade vid rouge..jaja..

I den här tråden har ändå de flesta stavat rätt. Värre är det i spelet där folk skriker "rouge" hela tiden.

För mig blir det

Nick: ????
Ras: Tauren
Klass: Warrior
Yrke: Skinning / ????
Server: PvP

och

Nick: ????
Ras: Orc
Klass: Rogue
Yrke: Skinning / ????
Server: PvP

Vet inte vilken jag ska spela först, men den det blir kommer iaf att ha skinning som yrke. ^^

Lutar väl mer mot warriorn nu när hälften ska vara rogues.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx

Varför så många Rogue?

De är grymmt bra klass i pvp, smyga på spelarna när de är upptagna med att ta död på creeps är ju hur den största delen av pvp ser och då är roguen underbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
De är grymmt bra klass i pvp, smyga på spelarna när de är upptagna med att ta död på creeps är ju hur den största delen av pvp ser och då är roguen underbar.

Rogues är fega as.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TarzanBoy
Tycker att det gör spelupplevelsen lite bättre. Dock kan det vara lite irriterande när högre levlade killa röjer runt i ~lvl 15-25 zoner.

Kommer ihåg en incident från FB då jag fösökte köra en quest solo, men blev konstant gankad och korpscampad av 2 lvl 35 taurens. Själv var jag bara lvl 20 så man hade inte altför mycket att säga till om.
Men det var bara att bita i det sura och kalla på ett par 50+ killar från guilden att hjälpa mig.
Länge sen jag hade så kul när vi gav igen med samma mynt

haha den där beskrivningen stämmer nästan in på mig och bobokrull (ingulf och kjalve in-game). spelade du på server 8 nära lakeshire när det skedde stämmer det nästan helt perfekt.
dock skall du veta att vi inte corpsecampat medvetet, och jag ber om ursäkt på mina och bobokrulls vägnar om vi gjort det av misstag.

edit:

hipshot: du pratar i nattmössan då. om någon går på dig när du tar en mob så är det personen bakom, inte roguen som tar det beslutet.
Sedan tycker inte jag det är fegt att gå på någon som slåss med en mob. finns väl ingen anleding att vänta tills dom fyllt på livet igen eftersom ditt mål är att få död på personen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Rogues är fega as.

Om det är fegt att använda sina klasskunskaper till fullo så javisst.. Det är värre med såna som skapar rogues för att göra combat-rogues, som bara öser poäng i combat(31) och assasination(20).
Själv tycker jag det är mycket mer spännande att smyga runt i fienden och köra en surprise attack istället för att springa in som en dåre och hugga, hugga, hugga, I win-button, heal, heal, hugga, hugga, hugga... Paladin dvs.

Permalänk
Medlem

Priest är tyvär den bästa i PvP och den enda den behöver oroa sig för är en Shaman så att välja Horde & Priest säkrar dig i Raider.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

redflip: allting har en baksida, så även priests. dock skall jag inte gå in på deras svagheter här för det är några i NH som skall spela priests.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nollie
Om du gillade daddar så ska du se solo räden om ironforges bankirer. Undead rogue som dödar alla 3 bankers 2-3 ggr utan att dö och kommer ut oskadd

han dör 2 gånger.. ^^

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Nick: inte en aning
Ras: Tauren
Klass: Shaman
Yrke: herb/alch
Server: inte en aning, säkert en pvp dock för de jag spelar med tycker det är bättre. själv är jag minst sagt tveksam...

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk

Nick: sammyfreak
Ras: gnom
Klass: mage
Yrke: enchanting/tailoring
Serve: pvp

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
De är grymmt bra klass i pvp, smyga på spelarna när de är upptagna med att ta död på creeps är ju hur den största delen av pvp ser och då är roguen underbar.

PvP funktionen i WoW var tänkt till något mer än att gå runt och backstabba stackare som dödar creeps. Spelade själv rogue men tycker att man fan kan ge motståndaren en chans att överleva iaf. Gör man inte det så är det inte PvP längre utan vanlig, feg ganking. Hällst ska personens lvl synas med grå färg...ni känner kanske igen er?

Honor System till PvP servrarna!

Permalänk
Medlem

Ingame nick: Secret
Ras: Tauren
Klass: Warrior
Proffesions: Blacksmith / minning
Server: ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
redflip: allting har en baksida, så även priests. dock skall jag inte gå in på deras svagheter här för det är några i NH som skall spela priests.

Och dom vill vi verkligen inte förlora, sådeså, nog snackat om den saken!

Permalänk
Medlem

Ingame nick: Andron, Om någon har det blir det Andron5
Ras: Human
Klass: Mage/hunter/Rogue
Proffesions: Mining/blacksmithing
Server: ???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
redflip: allting har en baksida, så även priests. dock skall jag inte gå in på deras svagheter här för det är några i NH som skall spela priests.

Precis, tyst med dig

Håller f.ö med Hipshot, inte testat Rogue speciellt mycket men jag tröttnade på Stealth efter ca 3 mobs...

Finns det något roligare att klå en Paladin/Rogue i en lång strid när man själv har så lite HP kvar att man vet att de måste hoppa upp och ner av ilska?

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

Ingame nick: Mac
Ras: Human
Klass: Warrior
Proffesions: Blacksmith / minning
Server: Det får vi se vart dom andra är.

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Visst är det lite synd att de finns så många UD rogues. Men det är ju för att det är just UD som är bäst race för rogue på hordesidan imo. För vad kan man göra om man får fear på sig? Vad jag har märkt så är det så gott som kört om man får det på sig.

Det finns ju rätt många NE rogues också , för att inte tala om paladins. Sen att alliance är så många fler gör ju att man som hordespelare måste vara nåt "bra" , även om många tycker det är fegt. Hade inte warriors varit så kassa så hade jag spelat som det.

Detta är vad jag tycker iaf.

Permalänk
Medlem

jag håller med att jag hade lirat warrior om dom inte var så otroligt dåliga.. så nu lirar jag paladin

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Nick: ?
Ras: Human
Klass: 2H Paladin
Yrke: Mining, Blacksmithing
PVP

Permalänk

funderar på om jag ska köra mage nu, hade tänkt på en UD/rouge, men det blir nog UD mage istället eftersom det är så många rouges och mages har bättre plats i grupp, highlvl.

Permalänk
Medlem

Nick: Ymer (har några till på lager)
Ras: Tauren
Klass: Druid
Yrke: Skinning/Leatherworking

Permalänk
Medlem

Nick: Pastorn
ras: human
klass: priest.

EDIT: vid närmare eftertanke ska jag nog göra honom till warlock

Visa signatur

blocka då tönt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Ingame nick: Andron, Om någon har det blir det Andron5
Ras: Human
Klass: Mage/hunter/Rogue
Proffesions: Mining/blacksmithing
Server: ???

varken nått av dom där klasserna passar så bra med dom där yrkerna.. :S

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ingame nick: Leria
Ras: UD
Klass: Rogue
Proffesions: Alch / Herb. Skinning / Leatherworks får se vad det blir
Server: hemligt

spelar inte ud pga av Wotf utan för att troll och orcher är så fula.

Permalänk
Medlem

Namn: Alviskt!
Ras: Night Elf
Klass: Rogue
Yrke: Herb./Alch.
Server: Fjärde PvP servern i bokstavsordning är det bestämt med de jag ska spela med.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA