Slö download med BBB 10/10 när jag uppar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weggie
Men då borde han ju inte få speciellt stor ändring, om han laddar fullt upp och ner så kan ju ACK-paketen inte ta mer än 1mbit (i båda riktningar) typ, det är mer troligt att det är rotern som inte pallar med, gör som nån annan sa, koppla in datorn direkt i jacket! Ett sätt att pröva linan vid full dl och ul är att köra dubbla tptest ett ner och ett upp samtidigt, men då är det bra att ha nått annat program som ger trafikgrafer. Testa med och utan router och lägg gärna upp ditt resultat!

Testar med 2 st TPtest.
Bilder kommer snart.

Jag har inte tillgång att ta bort router just nu. Det är min server vi snackar om just nu. Men en dag kanske när jag ska fixa till den då ska jag testa med direkt i jacket.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Man ser ju hur tydligt som helst att det är nått seriöt fel när dl:en går ner så mycket när du uppar. konstigt tycker jag att inte ul:en går ner, vet tyvärr inte hur man fixar ditt problem...Pröva CFos å dom där...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Ja, du har fel.
Telias ADSL är full duplex, dock asymetrisk som all ADSL är!

Du grundar ditt påstående på?
Den här diskussionen har varit uppe förut och då frågade jag kundtjänst för att avgöra tvisten.
Läs deras svar ned.
http://webbguide.telia.se/issue/showIssueStatus.jsp?id=35a1a9...

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

VitoC jobbar väl på telia, så han borde väl veta

Permalänk
Medlem

PsychoSaurus: VitoC jobbar på telia.

till trådskaparen, som jag skrev innan är OMÖLIGT ATT MAXXA SIN LINA ÅT BÅDA HÅLLEN SAMMTIDIGT när man kör tcp. om du tittar på dina UDP resultat istället så ser du att det inte alls är något galet.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
PsychoSaurus: VitoC jobbar på telia.

till trådskaparen, som jag skrev innan är OMÖLIGT ATT MAXXA SIN LINA ÅT BÅDA HÅLLEN SAMMTIDIGT när man kör tcp. om du tittar på dina UDP resultat istället så ser du att det inte alls är något galet.

går det inte då att byta till UDP ?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
PsychoSaurus: VitoC jobbar på telia.

till trådskaparen, som jag skrev innan är OMÖLIGT ATT MAXXA SIN LINA ÅT BÅDA HÅLLEN SAMMTIDIGT

Nej, men du kan ju förbättra läget avsevärt genom prioriteringar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard

går det inte då att byta till UDP ?

Nej, det är inte valbart.

Permalänk
Medlem

Om du har hårdvara mellan jacket och burken kan det kanske vara en ide att testa att ändra på ditt TCP WINDOW SIZE. Jag har iof. sig VDSL men har haft lite bekymmer och jag misstänker det är buffertarna som spökar. Tycker du skall testa att sätta ett mindre värde (alltså ett litet värde (har själv 40880) istället för stort!, som alla andra vill ha). Använd TCP optimizer eller annat verktyg. Här är två TCP duplex tester för mig med olika storlek på TCP window:

128K TCP window, duplex test

Interval Transfer Bandwidth
0.0-10.2 sec 12.8 MBytes 10.6 Mbits/sec DOWNLOAD
0.0-10.3 sec 3.27 MBytes 2.68 Mbits/sec UPLOAD

-----------------------------------------------------
40K TCP window, duplex test

Interval Transfer Bandwidth
0.0-10.0 sec 10.9 MBytes 9.06 Mbits/sec DOWNLOAD
0.0-10.1 sec 9.28 MBytes 7.74 Mbits/sec UPLOAD

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Nej, men du kan ju förbättra läget avsevärt genom prioriteringar.

självklart, eller så sätter man netlimiter.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
självklart, eller så sätter man netlimiter.

Netlimiter är gay.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Netlimiter är gay.

Ungefär lika gay som ditt helt omotiverade inlägg.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Du grundar ditt påstående på?
Den här diskussionen har varit uppe förut och då frågade jag kundtjänst för att avgöra tvisten.
Läs deras svar ned.
http://webbguide.telia.se/issue/showIssueStatus.jsp?id=35a1a9...

Jag grundar mitt påstående på min egen kunskap.
Och som flera andra i tråden redan påpekat, så ja, jag jobbar på Telia.
Och Ja, Telia ADSL är fullduplex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Du grundar ditt påstående på?
Den här diskussionen har varit uppe förut och då frågade jag kundtjänst för att avgöra tvisten.
Läs deras svar ned.
http://webbguide.telia.se/issue/showIssueStatus.jsp?id=35a1a9...

kundtjänst på vilket företag som helst är INTE e käll referense, om du ska bevisa något får du länka in adsl spec:en. 1 line support har alltid folk som läser standard svar i pärm.

ADSL i sig är alltid full duplex, börja bli tröttsamt o bevisa samma sak om och om igen, nu har jag dock inte adsl längre och har inte kvar tptest loggarna som bevisar genom praktiskt test att ADSL är full duplex. Om folk sitter på gamla adsl modem som på ethernet interfacet bara klarar 10 Mbps halv duplex ska inte blandas ihop med vad ADSL klarar eller inte klarar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Ungefär lika gay som ditt helt omotiverade inlägg.

Ne men om du tänker efter så kanske du förstår varför jag tycker så.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Ne men om du tänker efter så kanske du förstår varför jag tycker så.

Om du tänker efter så kanske du förstår att det inte tillför så mycket att skriva "netlimiter är gay". Du kan ju pröva att skriva att du inte tycker om att folk använder det och komma med några argument så tror jag folk tar din åsikt på allvar

Visa signatur
Permalänk

Jag förstår varför folk kör med Netlimit på DC, det går ju helt enkelt för slött för en själv när man tankar och uploadar samtidigt. Jag använder själv Netlimit men brukar begränsa till 50kb/s upload, vill ha lite kvar själv också

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weggie
Om du tänker efter så kanske du förstår att det inte tillför så mycket att skriva "netlimiter är gay". Du kan ju pröva att skriva att du inte tycker om att folk använder det och komma med några argument så tror jag folk tar din åsikt på allvar

Behövs inte kompletera med så mycket utöver det. Bra sagt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1