Permalänk

ingen som ska testa paralellkoppla en massa kondingar och koppla dom till väggutaget så har man smatterband av den mer illaluktande sorten

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Avstängd

Electrolyt kallas det för.. dock stavning är ett mysterium.

Hur som helst så kostar kondingar en del om man behöver köpa nya, men gratis i skrotlådan.

Gamla moderkort får man gratis om man har tur, fick tio när jag frågade runt efter en till P2 350MHz. samt 4 CPU

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Haha! as-schyssta bilder på "eländet". det blir riktigt snuskigt när man förstorar så där.
Vaddå Abit BH-6 instabila skitkort??!!?! *offended*
Inga problem.. bara att byta ut kondingarna, kör vidare.

Jag har bytt kondingar på ett dussintal MK, 3 grafikkort, 2 psu osv..

Även "japanska kvalitetslytar" går sönder till slut. Elektrolyten kokar sakta men säkert bort. Hög temp påskyndar förloppet. Tror inte att BH-6 var så drabbad av taiwan-kondingproblemet. I detta fall är det nog hög temp + många driftstimmar som knäckt lytarna.

På MAX-temp (typ 85C/105C) brukar kondingarna vara specade för endast ca 2000 timmars drift!!! Efter den tiden har kondingens kapacitans HALVERATS. Så en server som går dygnet runt med kondingarna på topp-temp bränner sönder dom på 83 dygn, förloppet närmare slutet är accelererande pga egenskapsförändringar förutom kapacitansen.

Fast det där billiga taiwan kondingarna hade ju fel på elektrolyt-vätskan vilket medförde att de korroderade innefrån riktigt riktigt fort.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Mitt 8RDA+ var inget jämfört med detta. Jag hade bara lite skit på toppen av 2 kondensatorer.
Köp nya kondingar och börja löda.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Electrolyt kallas det för.. dock stavning är ett mysterium.

Tack. Det var det "sörjan" heter, hade det i bakhuvudet.

Förövrigt är jag inte medveten om det small eller började lukta illa, iom att jag inte har varit närvarande vid datorn moderkortet satt i iom att det var min systers dator.

Permalänk
Gäst

mysigt det där, kom ihåg när farsan skulle löda på en konding på min RC svävare som pajat när ja va liten o det small som fan hahaha