Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem

Lånar tråden! Detta är väldigt off topic, men hur skapar man en tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gQLLe:

Lånar tråden! Detta är väldigt off topic, men hur skapar man en tråd?

Här på SweC?

Permalänk
Skrivet av Tanken91:

står att det gick inte att göra en kopiering
trots att jag har en wordpad dokument döpt till "litengris"

Jobbar du i den mappen lär du behöva köra kommandotolken som admin

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Här på SweC?

ja!

Permalänk
Skrivet av gQLLe:

Du klickar på "Ny tråd"-knappen uppe till vänster när du är i en forumdel

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Jobbar du i den mappen lär du behöva köra kommandotolken som admin

Jag har fulla adminrättigheter som användare. Koden du gav skapade visserligen en ny mapp men denna hamnar på samma plats varifrån jag kör bat filen och inte i C: .
Den klarar inte heller att söka igenom datorn efter filer med t ex "liten" inbakat i filnamnet.
Skriver jag:

C:
MD Mappen

Så hamnar Mappen i C:\Documents and Settings\Min Användare\

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Du klickar på "Ny tråd"-knappen uppe till vänster när du är i en forumdel

lustigt, jag hittar inte..

Permalänk
Skrivet av Tanken91:

Jag har fulla adminrättigheter som användare. Koden du gav skapade visserligen en ny mapp men denna hamnar på samma plats varifrån jag kör bat filen och inte i C: .
Den klarar inte heller att söka igenom datorn efter filer med t ex "liten" inbakat i filnamnet.
Skriver jag:

C:
MD Mappen

Så hamnar Mappen i C:\Documents and Settings\Min Användare\

Tacksam för hjälp!

Kör:
C:
CD C:\

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Skrivet av gQLLe:

lustigt, jag hittar inte..

vilken forumdel är du i?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gQLLe:

lustigt, jag hittar inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Kör:
C:
CD C:\

Okej tack!

Någon som har en lösning på min andra fråga?

Permalänk
Medlem

Någon hur jag kan köra ett program i skolan när man måste logga in med admin ack?
Brukar göra en genväg till command.com sen ändrar jag på egenskaper så att den startar i rätt mapp sen start wow.exe men hur gör man för att installera.?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Hur fixar man wm_close ?

är det.bat eller .vbs ?

varken eller, program skrivet i borland delphi som bakgrundstjänst (nt service) , körs som localsystem med tillåtelse att interagera med desktoppen (installerar sig själv automatiskt som detta, därefter händer ingenting förrän datorn bootas om nästa gång då startas bakgrundstjänsten automatiskt)

att disable:a den är ett litet helvete eftersom mitt program trycker ESC lite då och då och annars skickar lite diverse tangentnedtryckningar (bokstäver o siffror + delete ) till det för närvarande aktuella fönstret i windows (inkl ev. dos-fönster)

Permalänk
Medlem

för att liva upp denna tråd lite så gjorde jag den där "slide" grejen med CD läsarn på skolans dator när vi hade var lite smått kul

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

En annan sak, som säääkert har tagits upp nånstans i denna långa och gamla tråd är en ganska enkel men väl förvirrande sak man kan göra.

Ta printscreen på skrivbordet. Flytta allt som ligger där i en separat mapp, högerklicka -> properties välj här hidden.
Gå in i mspaint, klistra in spara bilden i bmp och lägg den på valfritt ställe på hårddisken, klicka upp den och välj att den ska användas till skrivbordsbakgrund.

Detta kommer förbrylla din vän/kollegor/familj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

En annan sak, som säääkert har tagits upp nånstans i denna långa och gamla tråd är en ganska enkel men väl förvirrande sak man kan göra.

Ta printscreen på skrivbordet. Flytta allt som ligger där i en separat mapp, högerklicka -> properties välj här hidden.
Gå in i mspaint, klistra in spara bilden i bmp och lägg den på valfritt ställe på hårddisken, klicka upp den och välj att den ska användas till skrivbordsbakgrund.

Detta kommer förbrylla din vän/kollegor/familj.

Klassiker men alltid lika kul

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hade tänk att göra sånnahär grejer på datorerna i datorsalen i skolan l lägga in , har ett usb minne hemma som jag spar grejerna på och drar in på skolans datorer tips på några skojjiga grejjer?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Hade tänk att göra sånnahär grejer på datorerna i datorsalen i skolan l lägga in , har ett usb minne hemma som jag spar grejerna på och drar in på skolans datorer tips på några skojjiga grejjer?

Läs tråden

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Hehe tänkte lite snabbt bara men hur gör man så typ när man startar datorn så står det typ "tryck valfri tangent för att fortsätta" typ och hur lägger man in saker i autostart?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hur får man cd läsaren att öppna och stänga luckan i Windows 7? Har testat lite gamla skripts men det är mest XP grejer som inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Den här öppnar och stänger var 5:e sekund spara som .vbs

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7") Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection do if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next End If wscript.sleep 5000 loop

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av nfskillen:

Den här öppnar och stänger var 5:e sekund spara som .vbs

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7") Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection do if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next End If wscript.sleep 5000 loop

Klockren Tackar, jag satte den till 5e minut (300000ms) istället för lite mer "wtf?" känsla.

PS, hur stoppar man ett script på bästa sätt (när man testar på egna burken?)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Klockren Tackar, jag satte den till 5e minut (300000ms) istället för lite mer "wtf?" känsla.

PS, hur stoppar man ett script på bästa sätt (när man testar på egna burken?)

ctrl + shift + esc sen processer letar längst ner efter wscript.exe och avslutar det

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av nfskillen:

ctrl + shift + esc sen processer letar längst ner efter wscript.exe och avslutar det

Gott letade i tskmgr men var osäker på vilken process det var

Mouahhaha, du skall man leka med lite kollegors burkar ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Gott letade i tskmgr men var osäker på vilken process det var

Mouahhaha, du skall man leka med lite kollegors burkar ^^

haha Denna är ganska kul skickar ut de knapptryckningar som står i "{}"
Du kan även lägga genvägen till den i
C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup så startas den automatiskt vid start

Set wshShell =wscript.CreateObject("WScript.Shell") do wscript.sleep 20000 wshshell.sendkeys "{h}" wshshell.sendkeys "{e}" wshshell.sendkeys "{j}" wshshell.sendkeys "{enter}" loop

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Jag och mina kompisar skapade en .Bat fil som öppnar flera webbsidor samtidigt och i den Lade vi lite smått och gott(skriver inte webbsidorna här ^^)

Det fanns några "nördar" i våran skola som satt och lira cs m.m som spela varje rast så vi tänkte att vi skulle "busa" lite med dem och lägga "Multiple-websites" Batch-filen i deras Cs-mapp.....

Såhär gjorde vi: ^^

1. skapade vår .bat fil som såg ut ungefär på detta sättet:

Echo @
Start "random" "Http://www.google.se"
Start "random" "Http://www.google.se"
Start "random" "Http://www.google.se"

2. sedan sparade vi den och bytte ut ikonen mot den som var på Cs...

3. sen la vi den i cs-mappen och "simsalabim" hade vi "nobrainat" 4-5 killar på en gång :DDD

Dålig Förklaring men ni borde förstå

Visa signatur

Spelar Cod 7 och BattleField Bad Company 2

Permalänk
Skrivet av Vijjje:

Nä echo Meddelande > lol.txt skapare en fill som heter lol.txt som det står "Meddelande". print lol.txt skriverut ett papper med texten Meddelande. Sen kanske jag skrev lite fel formen för utsrift är denna

PRINT [/D:utskriftsenhet] [[enhet:][sökväg]filnamn[...]]

Om man vill skriva ut på en skrivare på ett nätverk, hur gör man då?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zh1nt0:

Jag och mina kompisar skapade en .Bat fil som öppnar flera webbsidor samtidigt och i den Lade vi lite smått och gott(skriver inte webbsidorna här ^^)

Det fanns några "nördar" i våran skola som satt och lira cs m.m som spela varje rast så vi tänkte att vi skulle "busa" lite med dem och lägga "Multiple-websites" Batch-filen i deras Cs-mapp.....

Såhär gjorde vi: ^^

1. skapade vår .bat fil som såg ut ungefär på detta sättet:

Echo @
Start "random" "Http://www.google.se"
Start "random" "Http://www.google.se"
Start "random" "Http://www.google.se"

2. sedan sparade vi den och bytte ut ikonen mot den som var på Cs...

3. sen la vi den i cs-mappen och "simsalabim" hade vi "nobrainat" 4-5 killar på en gång :DDD

Dålig Förklaring men ni borde förstå

Hur bytte du ikon på .bat fil?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

svara?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av juckeyy:

Vad du var trevlig
http://lmgtfy.com/?q=change+icon+on+bat+file