World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
lvl 40 mounten är gratis

och vad jag vet har inte warlock lätt att få grupp

inte i scholo iaf ingen gillar jandice

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Ingen som har eller kan fixa nån winamp eller icq plugin till wow? Hade vart fint att kunna byta låt/se om man fått meddelanden ingame

Eller så kan jag forstätta med mit alt + tabbande.. Hatar ljudchocken bara

Varför installera en buggig och omständig mod till wow (ja, jag har provat wowplayer) när du kan använda winamps egna funktion för globala hotkeys? I winamp 5.xx finns det under settings > general preferences > global hotkeys och till winamp 2.xx (om du använder det) finns det plug-ins som gör det.
Du gör helt enkelt så att du väljer en knappkombination och binder den till en funktion, jag har själv ctrl+shift+b bundet till "next track", det kommandot använder jag mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cur
Tja, arcane power är ju gud när du har den uppe, men när det är cd så är den märkbart svagare än en 30fire/21 arc eller en 33frost/18 arc build t ex. Fire är överlag mer burstdmg (ja, oavsett vad ni andra säger om nova + frosbolt + coc + eventuell pom frostbolt ) men kan ha lite problem mot mc-gearat folk.

Nja, håller inte med om att fire är mer burst damage. Frost har sina "garanterade" crits när man vill bursta (gjorde över 4k på frostbolt+CoC+Fire Blast idag ) och AP är ju såklart bäst på det området. Fire har den högsta jämna skadenivån (om man inte bara satsar på +% to crit men då får man skylla sig själv ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Dreadsteed kostar 406g i rena pengar, men till det kommer dock 3st arcanite bars, 6 large brilliant shards, 25 black dragonscales samt 10st elixir of shadow power.

Vissa har redan påpekat problemet med shards och det är mer en regel än ett undantag att man får förfrågningar om man kan köra en summon på inte bara rena främlingar utan också på en massa sablans slöfockar i det party råkar befinna sig i. Skulle tex spela Zul'Gurub häromdagen och medlemmar i just den raiden som befann sig i Orgrimmar orkade inte ens ta sig till zeppen och flyga till Grom'Gol vilket maximalt tar 10min utan väntade istället i AH (antar jag) vrålades summon please!!!!
Summon har skapat en hög av latmaskar.

Det är då man svarar "I walked, so can you" och struntar i dom. Och Dreadsteed behöver inte kosta mer än 156g, om du har snälla vänner och en jävla massa tur. Du kan alltid använda dig av en annan warlock för att göra den sista questen.

Permalänk
Medlem

YES! Fick mitt brutality blade idag så jävla glad! xD

http://www.thottbot.com/?i=37423

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
YES! Fick mitt brutality blade idag så jävla glad! xD

Kräftor kräva dessa länkar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Nja, håller inte med om att fire är mer burst damage. Frost har sina "garanterade" crits när man vill bursta (gjorde över 4k på frostbolt+CoC+Fire Blast idag ) och AP är ju såklart bäst på det området. Fire har den högsta jämna skadenivån (om man inte bara satsar på +% to crit men då får man skylla sig själv ).

Självklart kan man sätta upp crits på ett annat sätt än vad man kan med fire med frost, men då måste du också vara i meleerange. Jag kan göra samma burst från 26 yards :). Min fireball + POM pyro + fireblast gör nästan 3k utan att någon spell crittar, utan AP. Skulle dock vilja ha lite mer crit för att få ut maximal skada från allt damage gear :).

Permalänk
Medlem

Hjälp! behöver ca 10 fire res tills på tisdag, vart kan man snabbt få det? (priset, har ward of elements, +7 enchant) Vill helst inte ta librams.

Finns det någon måste-ha-sak för mig som är enkel att skaffa?

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk

Argh! Jag har precis omformaterat datorn och nu fungerar inte WoW! Jag kan logga in och börja spela men jag kan inte skriva och när jag trycker på c är min gubbe en vit figur med massa konstiga former.

Jag blir även disconnected efetr någon minut.

Vad är problemet?

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adriano18
Argh! Jag har precis omformaterat datorn och nu fungerar inte WoW! Jag kan logga in och börja spela men jag kan inte skriva och när jag trycker på c är min gubbe en vit figur med massa konstiga former.

Jag blir även disconnected efetr någon minut.

Vad är problemet?

Korrupt installation kanske ?
Testat och ominstallera ?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Nja, håller inte med om att fire är mer burst damage. Frost har sina "garanterade" crits när man vill bursta (gjorde över 4k på frostbolt+CoC+Fire Blast idag ) och AP är ju såklart bäst på det området. Fire har den högsta jämna skadenivån (om man inte bara satsar på +% to crit men då får man skylla sig själv ).

4k har jag lite svårt att tro på så länge du inte har brutal equipment.. har själv en frostmage och jag tycker den gör väldigt lite dmg jämför mot när den var fire.

Skulle kanske komma upp i 3k dmg med frostbolt+CoC+Fire Blast om alla tre crittade. Har rätt hövlig equipment.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Hjälp! behöver ca 10 fire res tills på tisdag, vart kan man snabbt få det? (priset, har ward of elements, +7 enchant) Vill helst inte ta librams.

Finns det någon måste-ha-sak för mig som är enkel att skaffa?

starfire tiara, eller dragonriders boots, båda droppar i UBRS (Anvilcrack för starfire rend för boots har jag för mig)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Varför installera en buggig och omständig mod till wow (ja, jag har provat wowplayer) när du kan använda winamps egna funktion för globala hotkeys? I winamp 5.xx finns det under settings > general preferences > global hotkeys och till winamp 2.xx (om du använder det) finns det plug-ins som gör det.
Du gör helt enkelt så att du väljer en knappkombination och binder den till en funktion, jag har själv ctrl+shift+b bundet till "next track", det kommandot använder jag mest.

Var inte medveten om dessa funktioner så tack för tipset!

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Fan vad ragnaros är enkel nu

25% innan första sons

Dock ingen dagger =(

Permalänk
Hedersmedlem

Gah. Ond spindelkärring. Vi har wipe:at fem gånger nu - och fortfarande inte fått ner åbäket. Inga tips?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Avstängd

wow e jävla skitspel..buggar hela tiden..få aldrig addons att funkar efter patch och dom patcher hela tiden..ja tänkte faktiskt sluta spela..dra åt helvete blizzard

Permalänk
Medlem

tja spela utan addons kan man ju inte!! zOMG!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har haft problem med Macros efter patchen? Mina försvinner lite då och då, eller dom är faktiskt oftast borta Gör jag nya så försvinner dom med och rätt som det är när jag startar wow så är mina riktiga macros tillbaks :\

Någon som vet hur man fixar detta?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Irlut: Är ni alliance kan ni köra blessing of freedom på tanken när han blir webbad och på så sätt förhindra att spindeln äter präster. Är ni horde kan ni använda två tanks. En som tankar spindeln och en som står på ett ställe tillsammans med alla range snubbar, denna warriro tar över aggro när spindeln chargar. Annars är det bara köra massa dps på henne och se till att kicka/silenca/shieldbasha bort healgrejjen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Gah. Ond spindelkärring. Vi har wipe:at fem gånger nu - och fortfarande inte fått ner åbäket. Inga tips?

Vi körde då 2st tanks en som tankar som vanligt och så när hon webbar så har man en tank redo uti ranged folket som tar över. så går det som smort

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
tja spela utan addons kan man ju inte!! zOMG!

tror du jag e sur för bara addon inte funkar? nej..skit bugg och LAGG och SERVER DOWN..e jävla less på det

Permalänk
Medlem

så jävla sur jag blir.

vi dödade nyss onyxia för första gången och vi använder ML för vi inte riktigt litar på alla i guilden (även några andra från en annan guild vi kör MC med). Då dör vår ML och ingen druid har combat ress kvar när onyxia är på 5%. vilket innebär att vi inte fick någon loot alls det var väl 30 min sedan nu och fortfarande inte något svar från GM. kan dröja, men ändå. detta var ju en bugg även innan 1.7, de borde ha fixat det i nya patchen. blä kassa blizzard säger jag bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
tror du jag e sur för bara addon inte funkar? nej..skit bugg och LAGG och SERVER DOWN..e jävla less på det

men sluta spela om du gnäller så mycket, det hjälps inte att skriva massa inlägg om hur dåligt spelet är

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Irlut: Är ni alliance kan ni köra blessing of freedom på tanken när han blir webbad och på så sätt förhindra att spindeln äter präster. Är ni horde kan ni använda två tanks. En som tankar spindeln och en som står på ett ställe tillsammans med alla range snubbar, denna warriro tar över aggro när spindeln chargar. Annars är det bara köra massa dps på henne och se till att kicka/silenca/shieldbasha bort healgrejjen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Vi körde då 2st tanks en som tankar som vanligt och så när hon webbar så har man en tank redo uti ranged folket som tar över. så går det som smort

Vi har två "tankpunkter", och har hela casterskocken springandes mellan dessa. Dock får vi aldrig ner fanskapet under 75% innan hon healar upp till 80%. Iofs så går hon aldrig över 80%, så det kanske är så enkelt att vi har för lite DPS.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Tog nyss ner Eranikus på fyra pers, lvl 51-52, tycker fan det är en bedrift.
Vad han droppade skiter jag nog i att berätta hähä, inga epics ännu. I slutet av veckan kanske dock om man hinner dinga 60

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Vi körde då 2st tanks en som tankar som vanligt och så när hon webbar så har man en tank redo uti ranged folket som tar över. så går det som smort

Och Poision removal...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cur
Självklart kan man sätta upp crits på ett annat sätt än vad man kan med fire med frost, men då måste du också vara i meleerange. Jag kan göra samma burst från 26 yards :). Min fireball + POM pyro + fireblast gör nästan 3k utan att någon spell crittar, utan AP. Skulle dock vilja ha lite mer crit för att få ut maximal skada från allt damage gear :).

Visst är det så men det är det som gör frost extra kul imo. Det krävs mer av spelaren när man måste använda sig av olika range för olika saker i mitt tycke efter att ha testat båda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
4k har jag lite svårt att tro på så länge du inte har brutal equipment.. har själv en frostmage och jag tycker den gör väldigt lite dmg jämför mot när den var fire.

Skulle kanske komma upp i 3k dmg med frostbolt+CoC+Fire Blast om alla tre crittade. Har rätt hövlig equipment.

Jag har ganska bra gear med bl a Azuresong Mageblade med Spell Power och Talisman of Ephemeral Power. Nästan all gear jag har ger +spell damage. Om jag crittar blir Frostbolt+CoC+Fire Blast i runda slängar 1900+1150+1000. Detta är i PvE så i PvP kan jag komma lite högre. Det finns en del gear jag saknar +dmg på så jag kan öka lite mer men är nöjd med det jag har. Ligger kring 2800 health och 5500 mana obuffat med den gearen men kan få det lite bättre om jag ser till att skaffa de där sista enchanterna någon gång.

Det bästa med den bursten, förutom att man får en bra snare också, är att det inte är så osannolikt att få uppåt 3500 i skada då man ganska ofta får dubbelcrit på Frostbolt+CoC. Fire Blast crittar ju självklart klart mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter

*Massor av text*

Nu vart det här intressant, kan du inte posta din eq? ^^

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Hedersmedlem

Jag körde en hel del Zul'Gurub i helgen, och klarade samtliga bossar med ett par wipes. Dock så har min grupp stora problem med Hakkar. Är det någon som kan hinta några taktiker? Det bästa vi kommit på än så länge är att använda "Son of Hakkar"-mobs disease så han förlorar liv när han skjuter ut sina stålar. Men den disease som han kastar ut verkar svår att bli av med, vi har testat olika platser att stå på men den verkar sprida sig i alla fall. Sedan verkar Son of Hakkar-mobs inte spawna tillräckligt ofta?

En hint vore mycket tacksamt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

pacman: jo, svår att bli av med var nog rätt namn.

pestens tid har kommit till wow?
http://www.shacknews.com/ja.zz?id=10760041

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.