World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
starfire tiara, eller dragonriders boots, båda droppar i UBRS (Anvilcrack för starfire rend för boots har jag för mig)

fel, Jed runewatcher (rare spawn) för starfire tiara.

Visa signatur

blocka då tönt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Nu vart det här intressant, kan du inte posta din eq? ^^

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17103
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18820

Bland annat iaf, sen finns ju http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19147 också

Bara maxa på med +dmg, finns utsprida i spelet... och ganska sparsmakat på andra stats :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Bara maxa på med +dmg, finns utsprida i spelet... och ganska sparsmakat på andra stats :/

Det där märkte jag som präst också. Det finns ett antal bra items med +healing effekt. Tyvärr så har de då i gengäld kass +int etc. Visst är det kul att hela med högre effekt, men trist när man måste sänka sin manapool en massa istället. Speciellt när man som präst inte har innervate eller evocation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det där märkte jag som präst också. Det finns ett antal bra items med +healing effekt. Tyvärr så har de då i gengäld kass +int etc. Visst är det kul att hela med högre effekt, men trist när man måste sänka sin manapool en massa istället. Speciellt när man som präst inte har innervate eller evocation.

Men med MC gear och hög Spi så regenererad du mana så mycket att det är sjukt.
Då är +healing guld värt istället.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det där märkte jag som präst också. Det finns ett antal bra items med +healing effekt. Tyvärr så har de då i gengäld kass +int etc. Visst är det kul att hela med högre effekt, men trist när man måste sänka sin manapool en massa istället. Speciellt när man som präst inte har innervate eller evocation.

Newsflash, Spi > Int för präster, SPECIELLT med Innervate.

Manatick&Spi&+Healing > Int för präster.

Tankade baronen i en 5-man (och jag har skräpgear), Präst med extremt mycket healing gear och mycket spi hade 70% mana när fighten var klar...

Renew som tickar nära 300 är rätt trevligt...

Edit: MC är ett skämt om man har folk som kan läsa för dom som undrar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det där märkte jag som präst också. Det finns ett antal bra items med +healing effekt. Tyvärr så har de då i gengäld kass +int etc. Visst är det kul att hela med högre effekt, men trist när man måste sänka sin manapool en massa istället. Speciellt när man som präst inte har innervate eller evocation.

Det är därför som druider är bättre i MC enligt min mening. En av våra druider fick sin andra +46 healing-spells ring igår från kistan vid Majordomo och har typ +570 i healingspells nu. Kan säga att hans regrowth tickar på för rätt bissart mycket. Det verkar som ju bättre singel-items man har som ger +healing spells, desto mer andra items kan man trycka som ger spirit/int.

Jag är Warrior, så förstår mig inte på sånt krafs, men är ruskigt tacksam när man får heals av honom

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

Tano, lvl 60 rogue och Nato 43 lock, båda alliance på Emerald Dream

skriv till mig om ni vill

Visa signatur

Haraya: jag är inte bög. jag gillar bara att titta på bögporr.. ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Newsflash, Spi > Int för präster, SPECIELLT med Innervate.

Nja, newsflash och newsflash. Jag menade egentligen att man fick kompromissa, kanske skulle sagt att det även gav mindre +spi från vissa +healing items också. Jag hade självklart en massa +SPI gear också (+de spirit enchants som fanns då).

Körde inte MC med prästen utan bara upp till UBRS dock. Blev lite trött på att kolla på staplar och det höga ansvaret (om du gör ett litet misstag så kan det kosta en wipe för alla).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det är därför som druider är bättre i MC enligt min mening. En av våra druider fick sin andra +46 healing-spells ring igår från kistan vid Majordomo och har typ +570 i healingspells nu. Kan säga att hans regrowth tickar på för rätt bissart mycket. Det verkar som ju bättre singel-items man har som ger +healing spells, desto mer andra items kan man trycka som ger spirit/int.

Jag är Warrior, så förstår mig inte på sånt krafs, men är ruskigt tacksam när man får heals av honom

Druider har extremt bra HoT's ja, men dom har ingen 1.5s (eller kortare med Prophecy delar då) heal, det som är rätt viktigt när MT tar skada... och jag antar du inte är MT med DW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Fan vad ragnaros är enkel nu

25% innan första sons

Dock ingen dagger =(

Bra!
In i BWL med er!

Mr.Schnucky: warlocks blir stockade av rogues. Kom ihåg det ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Druider har extremt bra HoT's ja, men dom har ingen 1.5s (eller kortare med Prophecy delar då) heal, det som är rätt viktigt när MT tar skada... och jag antar du inte är MT med DW

Nej, jag är inte MT. Men jag är Sec-tank ibland, exempelvis Majordomo, Golemagg, Ragnaros och Vaelstrasz, och ibland i Alterac Valley/Arati Basin så tar jag en druid hellre än en präst. Men det är nog kanske kombinationen av präster/druider som gör ett MC/BWL-party bra.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Druider har extremt bra HoT's ja, men dom har ingen 1.5s (eller kortare med Prophecy delar då) heal, det som är rätt viktigt när MT tar skada... och jag antar du inte är MT med DW

Jo, pumpa Flash Heal känner man igen.

Btw har ni någon MT Inspiration/Crit healer? Det var en grej jag var lite sugen på att testa, men blev aldrig av pga att jag la den på is innan MC.

Permalänk
Medlem

Ni som är "vana" i MC, hur delar ni upp det? eller kör ni allt på en gång?

Alltid innan, så har vi kört
Söndag: Luci / magma / gehennas
Tisdag: Garr / Baron / shazz
Torsdag: Sulfuron / golemagg / försök på majoren.

Men nu när vi börjar bli "varma" i kläderna, så har vi gjort om lite..

Igår tog vi fram och med Baron geddon på 5 timmar cirka..
Hur lång tid tar en hel clear för er? eller delar ni också upp det?

Permalänk
Medlem

Vi brukar köra luci -> golemagg första dagen. ca 4h
Och sen mr homo or raggie dag 2.

Permalänk

Okej hörrni jag står lite i valet och kvalet här..:o

I förrgår droppade Skullflame shield för mig i strat och jag vann den men vad göra med den det är frågan..:confused:

Jag har just nu Draconian Deflector och den är väl nästan likvärdig.

Skullflame shield har ju en lite jobbig procc iom att den gör AOE firedamage vilket kan vara jobbigt i instanser/motsv då man kan unsheepa och unshackla mobs om man inte är försiktig.

Men ändå Skullflame Shield ser ju så förbannat cool ut!..:D

Har redan epic mount så pengar är jag inte i så jättestort behov av och den är ju trots allt min första epic jag vunnit..:)

Frågan är också hur mycket tror ni man kan få för skullflame shield?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Vi brukar köra hela på ca 4-5timmar, rätt skönt, så man får det överstökat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Okej hörrni jag står lite i valet och kvalet här..:o

I förrgår droppade Skullflame shield för mig i strat och jag vann den men vad göra med den det är frågan..:confused:

Jag har just nu Draconian Deflector och den är väl nästan likvärdig.

Skullflame shield har ju en lite jobbig procc iom att den gör AOE firedamage vilket kan vara jobbigt i instanser/motsv då man kan unsheepa och unshackla mobs om man inte är försiktig.

Men ändå Skullflame Shield ser ju så förbannat cool ut!..:D

Har redan epic mount så pengar är jag inte i så jättestort behov av och den är ju trots allt min första epic jag vunnit..:)

Frågan är också hur mycket tror ni man kan få för skullflame shield?

Skulle nog hellre använda draconian.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Ni som är "vana" i MC, hur delar ni upp det? eller kör ni allt på en gång?

Alltid innan, så har vi kört
Söndag: Luci / magma / gehennas
Tisdag: Garr / Baron / shazz
Torsdag: Sulfuron / golemagg / försök på majoren.

Men nu när vi börjar bli "varma" i kläderna, så har vi gjort om lite..

Igår tog vi fram och med Baron geddon på 5 timmar cirka..
Hur lång tid tar en hel clear för er? eller delar ni också upp det?

måndag, luci-ragge, efter onyxia om vi hinner, annars onyxia på tisdag, sen resten av dagarna kämpar vi i bwl, inte varje men typ varannan

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jo, pumpa Flash Heal känner man igen.

Btw har ni någon MT Inspiration/Crit healer? Det var en grej jag var lite sugen på att testa, men blev aldrig av pga att jag la den på is innan MC.

Alla våra healers (och shamaner) har Inspiration buffen. (shamaner har samma crit-proc, vid kris @ spammar dom den @ mt för dom har inte så mycket aggro i övrigt) Dom flesta kör 50/50 @ Disc/Holy, en del har dock 31 disc för spirit buffen som är väldigt bra. Dom flesta har nog med gear uppsättningar för att ha hög critrate, även om nästan alltid blir critad när jag behöver bli healad. En prayer-of-healing specad präst i rogue-grupper ger ganska mycket också för övrigt, ger bra speed på trash mobs.

Våra flesta präster kör med spi/mana tick dock, när Innervate ger en full mana blir druiderna glada.
Geddon var kul igår... en hunter som är sur på allt och alla (och förhoppningsvis blir kickad snart) stod kvar när han var bomben och nukeade 99% av alla i raiden, vi klarade det dock endå

Iceblock tar för övrigt bort bomb-debuffen, samma med divine intervention?

Permalänk
Medlem

brorsan fattar fan ingenting av sina hunter talents med 1.7 patchen, lvl 41 NE hunter. och behöver hjälp med en balancerad build, dock lite mer inriktad på PvP. nån som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

ja skulle köra MM först sen gå över till Survival. Ända till lvl 40 rek jag BM efter de så rek ja 0/21/30 men man ska lägga dom första poängen på MM när man lagt 21 poäng där ska man börja lägga sina 30 poäng på survival de bäst så, tycker jag iaf.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

Jahopp, på inrådan av lillebror (eller hot om våld, har inte klurat ut det än ) införskaffades WoW i lördags. Och fan vad bra det är. Kör Tauren Warrior på Defias Brotherhood (rp pvp) och aj vad helgen gick fort. Och satt och lirade till 3 i natt, bra när man ska upp och jobba. Hihi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Våra flesta präster kör med spi/mana tick dock, när Innervate ger en full mana blir druiderna glada.
Geddon var kul igår... en hunter som är sur på allt och alla (och förhoppningsvis blir kickad snart) stod kvar när han var bomben och nukeade 99% av alla i raiden, vi klarade det dock endå

Neco, du borde väl inte ha problem med en sur kille heller.

<--- rk

Permalänk
Medlem

hur kommer man snabbast till burning stepps?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
hur kommer man snabbast till burning stepps?

Via Badlands..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

ahfan, kollade nog inte riktigt, tack

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
hur kommer man snabbast till burning stepps?

Flyg till redridge och gå åt norr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco

Iceblock tar för övrigt bort bomb-debuffen, samma med divine intervention?

Njae, men Divine shield fixar biffen!

Divine Intervention är en annan pryl vi har!

4/8 Lawbringer delar (börjar bli väldigt dyrt att reparera nu)

Permalänk

Vilka här spelar på The Maelstorm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bader
Äntligen en sådan här diskussion!

Klart man använder bubbland i pvp kasta den mot en warrior, se hur han börjar bandagera sig själv, avbryt den, avbryt hans bandage och använd nästa bubbla Mot hunters är den riktig bra också då du får 2-3 gratisslag på honom sen fixar BoF och cleanse resten (hoppas jag har inte fått testa den taktiken ännu).

Avbryta bubblan för o interupta first aid? Varför? Är du retrib dra bara en rank 1 conc, annars kan du lika gärna vänta tills slaget kommer, han brukar inte få in mer än 500 eller 750 hp då i alla fall, men som sagt då jag själv är retrib avbryter jag hans first aid mer eller mindre insta. Att dra DS och sen avbryta den igen bara för att "lura" warriorn till att first aida är bara idiotiskt, du behöver båda skölderna + stun för att heala, annars vinner du inte mot en bra warrior. Sen behöver du inte (om du har någorlunda bra gear) oftast inte ens använda sköld mot hunters, kör bara concentration aura och du kan heala ostört i alla fall (förutsatt att du har 70% to avoid spell interuption-talenten i holy vilket alla paladins borde ha, precis som divine favor). Bubblan använder jag bara om huntern lyckas få in feign death + ice trap grej och börjar first aida.
En paladin kan imo döda vilken klass som helst i en duel om du har alla cd's uppe, har iofs mött en destruction speccad warlock som crittade för 2500 50% av tiden vilket gjorde det JÄVLIGT svårt att vinna kombinerat med hans succbus' seduce-lock. Men i övrigt finns det inte nån klass som tar en välförberedd paladin i en duel. Iaf inte efter egen erfarenhet ;).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Ni som är "vana" i MC, hur delar ni upp det? eller kör ni allt på en gång?

Alltid innan, så har vi kört
Söndag: Luci / magma / gehennas
Tisdag: Garr / Baron / shazz
Torsdag: Sulfuron / golemagg / försök på majoren.

Men nu när vi börjar bli "varma" i kläderna, så har vi gjort om lite..

Igår tog vi fram och med Baron geddon på 5 timmar cirka..
Hur lång tid tar en hel clear för er? eller delar ni också upp det?

Tycker det känns naturligt hur många bossar man kör. Vi började också med 3 bossar per kväll, sedan 4, sedan 6 och nu allting. För oss tar det cirka 5 timmar och 30 minuter från start till att tagit ner Ragnaros. Är man verkligen taggad och kan köra lite mer cirkulerade healergrupper kan man sänka tiden med kanske 45 minuter.

Det bästa är om man kan köra MC/Onyxia på en alt. två dagar, och sedan försöka kämpa i BWL. Det jobbiga nu är ju Zul'Gurub som har smått galna drops men inte alls lika svårt som BWL.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR