Permalänk
Medlem

Korta av DVI-kabel eller inte?

borde va i skaärmar kanske, men det här är en mer teknisk fråga..

är det värt att göra. förlorar jag mer i resistensdifferens och avskärmningsproblem (tänkte isolera med folie efter givetvi) i lödfogarna än jag vinner i datasync med utjämningen för frekvenser det innebär iom de kortare kablarna?

(det är allts syncproblemet för högre frekvenser som är problemet i högre upplösningar = högre dataström som är problemet främst)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte korta av en sån kabel, köp hellre en färdig kortare kabel.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

hmm, mjo kanske det. men känns dumt att sitta här med en skitlång felköpt kabel bara som inte funkar bra.. :/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Lägg upp en tråd i nått bytes-forum, finns säkert nån som vill byta sin korta kabel mot en längre.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!