Permalänk
Medlem

Mixer -> Bilslutsteg

Hej jag funderar på att skaffa ett slutsteg från en bil och koppla in via ett nätaggregat och sedan köra en mixer på den.

Nu e frågan fall jag kan koppla mixern till bilslutsteget eller blir det nåt signal error där??

Hjälp mig!!!

// micke

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara några problem, men vilket nätagg hade du tänkt använda? ett vanligt datornätagg ger inte mycket ström när man jämför med vad det krävs för att driva ett bilslutsteg.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Vet inte...
Några förslag

P.S kan jag använda mina vanliga högtalare eller måste jag köpa bilhögtalare? D.S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weebben
Vet inte...
Några förslag

P.S kan jag använda mina vanliga högtalare eller måste jag köpa bilhögtalare? D.S

Du kan använda vanliga högtalare, det som brukar skilja är att hemmahögtalare ofta ligger på 8ohm jämfört med bilhögtalare som ofta ligger på 4Ohm. Skillnaden är att vid lägre resistans kan du klämma ur lite mer effekt.

Men jag tror omöjligt att du kommer hitta ett nätagg som klarar att driva ett hyffsat slutsteg.

Permalänk
Medlem

finns ingen batteriemulator eller nåt sånt skit man kan använda??

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vad du skall ha för slutsteg, men oftast så blir det billigare att köpa en riktig förstärkare än att köpa ett bilslutsteg och en nätdel. Om du redan har slutsteget så är det bästa att köpa en stor trafo, 2 likriktarbryggor och en dröse stora kondingar. Berätta vad det är för steg du har om du har det redan.

Visa signatur

Läs igenom ditt inlägg innan du postar...
Ljud? Elektronik? Jamen fråga då...