Rädd för spelet?

Permalänk
Medlem

Silent Hill 3
Rubbet, allting, en ren skräckupplevelse
Ja (bästa spelet jag äger)

Oh, kom på en som ärrat mig för livet!!

Doom 2
Hade hyrt det till SNES (4 år gammal) och startade en slumpmässig akt... var nån slags ökenmiljö och rätt som det var så blev man jaggad av ett snabbt, stort och äckligt monster. Blev så rädd att jag sprang till mamma och aldrig vågade röra spelet igen...
Nej

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeloo

Doom 2
Hade hyrt det till SNES (4 år gammal) och startade en slumpmässig akt...

Fanns det på SNES? Akterna(chapter) var ju på D1.

Permalänk
Medlem

Silent Hill No.1
Bara e så.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Far Cry
Ett monster hoppade typ 3 våningar och försökte klösa mig men det missade med ett par cm. Huuu!
Nej.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

¤ Silent Hill 1 och 2
¤ Monster och oljud
¤ Ja

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Första spelet man var riktigt rädd för RE1.
Men Silent hill1 var värre.

SH1
*Miljön, ljudet.
*Spelade hos en polare.

Permalänk
Medlem

Alien vs predator 1.
Lirade som marine i den halvskumma källaren hemma hos min mor. Jag var tvungen att sluta då mitt hjärta bankade så hårt så jag trodde jag skulle få en hjärtattack och det är ingen överdrift :). Ärligt talat så kan jag inte minnas exakt vad det var som gjorde mig så rädd men... Jag var ett stort fan av filmen Alien 2 och jag hade hela tiden en väldans respekt för dessa aliens och jag tror att det handlade om att uppleva den känslan, interaktivt, som fanns i filmen som gjorde mig så rädd. Att veta att det finns någonting där ute, som vill utnyttja din kropp till sin egen arts fortplantning, men att inte kunna se det... Ja det är bara känslan i spelet som får mitt skinn att likna sandpapper. Jag har också en överdriven respekt för steklar tack vara Alien filmerna :).

Nej jag har inte kvar det spelet.

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
Theif 3: Deadly Shadows
Shalebridge Cradle var fan det läskigtaste och mest stämningsfulla som har gjorts i ett spel
ja

Blev skiträdd när jag satt o pickade ett lås, sen kom det en sån där nisse bakom som jag inte var beredd på

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Escudero
Silent Hill spelen verkar vara skitläskiga..ska köpa det när jag får min peng..

Doom 3
När du ska upp för en liten trappa sen hoppar det fram en stor jävla zombie och gapar så hela skärmen täcks
Nej, sålde det

Köp såfall Silent Hill 2, 3an var en sån enorm besvikelse i jämförelse med 2an att jag inte ens vill prova 4an.....

Silent Hill2
Psykiska terrorn(Ljudet) och den gripande storyn
Ja

Permalänk

Quake 2
Laddade ner custom banan titanic oxh råkade hoppa ner i vattnet. Av nån anledning så fick jag för mig att det var på riktigt och kände mig så sjukt hjälplös för det gick inte att komma upp ur vattnet. Fick nån äcklig form av paniksvindel nån sekund. Verkligen den obehagligaste spelupplevelsen jag haft.
Ja nånstans men det var ju några år sen det spelades.

Permalänk
Medlem

Half-life
Headcrabs som hoppar rakt upp i ansiktet på en när man kryper runt i mörka ventilationstrummor.
Ja, självklart.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Doom II
Just when you thought you were safe...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Silent Hill 3
Stämningen
Nej

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Fanns det på SNES? Akterna(chapter) var ju på D1.

Ah, måste ha varit Doom 1 då. Antog att det var tvåan eftersom jag spelat ettan på PC också inte inte känner igen mitt skräckscenario från något jag sett i PC-versionen...

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

1. PhantasMangoria (stavning?!)
- "filmat" spel med ganska ruggiga personligheter.
- kanske i mitt barndomshem.

2. Alone in the dark
- Jag var ung och spelet var verkligt för dåtiden. hua!
- Nej

3. Doom3
- allt.. det värsta är att jag inte kunde spela mer än 30min innan var tvungen att lägga ner. Spelet är kass men fruktansvärt obehagligt.
- Nej

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Alla Silent Hill spelen.
- Tycker om "psykadelisk skräck" eller vad man ska kalla det.
- Ja, jag har alla 4.

Min favorit är nog trean. Det är LÄSKIGT
Sen var jag 16 när jag spelade det för första gången och blev ändå skitnojig.
Rädslan liksom kryper sig på på något sjukt sätt.
Det är därför jag gillar den serien.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Theif 3: Deadly Shadows
Många banor var riktigt spännande, men bara en del skrämmande t.ex. banan med gamla sinnessjukhuset(Shalebridge Cradle) eller skeppet (Abysmal Gale).
Nej.

Agreed!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

I stort sett alla spel med monster, speciellt FPSer men även RPGer (ex Fallout och Arcanum)

Monstren alla i FPSer och de äckligaste i RPGer (ex Deathclaw i Fallout och Wererat i Arcanum)

Ja, de flesta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Counter-strike Vissel
När gubbarna hoppar fram och man inte typ är beredd
yes

haha det är fan sant

har aldrig blivit så rädd pga ett spel som när någon hoppar fram och man är helt oberedd

Permalänk
Medlem

Silent hill spelen (utom 4an som är värdelöst)

Värst var nog: telefon som ringer i ettan, samt bebiszombies, i tvåan var det nog pyramidhead och i trean rummet med skyltdockorna

Nej, lånade

(Vågade dock aldrig hålla i kontrollen själv, gör jag fortfarande inte)

Permalänk
Medlem

hmm, om jag ska summera alla spelen så vad jag kan se så är Top-4 så här(ingen speciell ordning):
Silent Hill (serien)
Resident Evil (Serien)
AvP
Doom (serien)

Rätt?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

-Undying Demo
-Kom till en sorts värld mitt i ingenstans med svävande markplättar och stenplattor där en massa udda varelser kom hela tiden som var skitsvåra att döda med de få vapen man hade. Pallade helt enkelt inte med det spelet. Så jävla rädd har jag aldrig varit i ett spel.
-Nej. Har dock hört med en polare som har hela spelet om man kan få låna det någon dag. Så jag kanske gör ett nytt försök inom kort:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Alien vs Predator
Spelade som Marine och hör något kryp...letar som fan var? var? var?! pang! Slörp...En fet jävla facehugger över hela skärmen.
Köste mig i pannan för att slita bort den, sen insåg jag att det var spelet.
Lite skakis sen.
Klart man har kvar det.

PhantasMangoria
Var rätt kul, då var jag ju yngre så då blev man räddare.
Hum...ligger nog i förrådet.

Permalänk

Counter-Strike
När jag sprang runt ett hörn och det kom en fiende där
Ja

(Ja, detta är sant. jag har aldrig haft bra nerver och när jag spelade detta för första gången blev jag sketaskraj.)

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Doom3.

Alla småljud som kommer från diverse ventilationstrummor och alla zombies som vaknar till liv med mera.

Nix det har jag inte.

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk

Undying
Stämmning, freaky saker som händer (var tokbra ända till man kom till andra dimensionen o töntade runt där)
ja

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Doom 1
när man skulle gå upp för en trappa och så kom det nånting (såg inte vad det var för det är så dålig grafik) och den ba mörda mej!
nä ids inte, För lätt. .,.,.,.,,.Eller?

Permalänk
Medlem

doom3
gick en liten runda hur lugnt som helst tills zombies hoppade fram.
mörkret och ljudet
japp.

Permalänk
Medlem

SLRR (Street Legal Redline Racing)
När jag totalkvaddade min Mc GT-B med 1674hk
Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Maniac Mansion

Spelade det när jag var ungefär 7-år. Blev tagen på bar gärning av Edna när jag rensade kylskåpet. Var extremt läskigt när man såg henne i ett annat rum säga typ "Jag är hungrig" och började gå mot köket. Självklart fummlade jag och han inte springa ut, ett par sekunder var man inlåst i källaren

Har kvar det.

det spelet knäcker ju
ett annat spel jag var luite rädd för när jag var liten, 5 år kanske. var deja vu. när man bytte områåde var jag skiträdd att rånaren skulle dyka upp.(för er som lirat det)
shadowgate varo ckså läskigt när man var liten

Visa signatur

[Citera]