Rädd för spelet?

Permalänk
Medlem

1. Sanitarium
2. Hela spelet i princip, satt med hörlurar och grejer, var verkligen skiträdd när jag spelade det.
3. Japp.

Permalänk
Medlem

lite pinsamt nästan men:

Painkiller sista sp demot skrämde skiten ur mig:D
ute på nån parkering med stämmningfull musik sen så var det helt tyst tills man vände ryggen till då kom det en liten arme springande mot en.
ja

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

Silent hill 2
När man möter pyramid head första gången och när man första gången blir attackerad av ett bord (?).
Nej spelade hos en polare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2 (1,3 & 4 oxå)
Hela spelet. Stämningen med musiken (och tystnaden) och storyn.
Jag har dem kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Silent hill 2
När man möter pyramid head första gången och när man första gången blir attackerad av ett bord (?).
Nej spelade hos en polare.

Dörr, eller Abstract Daddy som de heter (iaf första gången)

Permalänk
Medlem

Silent hill 2..

Gick omkring inne i ett hus, öppnade en dörr, kommer in i ett förråd där det står en skyltdocka (torso + huvud på ett stativ), tittar bort en sekund, hör en duns. När jag tittar tillbaka så ligger huvudet på golvet, och blod på skyltdockan. +Tavlan på museet är riktigt hemsk. +Inne på toaletten, när det knackar....

Jag ryser fortfarande när jag tänker tillbaka på det spelet.

Ja.

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2, usch och fy för stämningen i det liret! En speciell klassiker var en scen när man stod inne i en garderob eller nåt och ser... tja jag har visst lyckats förtränga exakt vad det var, men jag har för mig att det var 2 zombier som betedde sig väldigt.. oväntat.. o.O
Thief 3, Cradleuppdraget som flera andra nämnt är nog det läskigaste jag varit med om i ett spel, iaf första gången när man tog det på allvar. Även den första gången jag stötte på en sån där vandrande staty blev jag livrädd.

Första gången jag provspelade Resident Evil 1, innan det släpptes officielt så mådde jag fruktansvärt illa av första zombiescenen alldeles i början. Hundarna genom fönstret var ju också ett väldans skrämselmoment.

Har faktiskt aldrig ägt något av dessa spel, spelat dom på andra håll.

Permalänk
Medlem

Duck Tales: Quest for Gold
Irra runt i de där sabla grottorna är inget 7åriga nerver pallar.
nej

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

System shock 2
Första spelet med mycket stämning och många gåtor. Perfekt mixat med att någonting plötsligt hoppar på dig.
Självklart har jag kvar det! Klarat det säkert 20+ ggr Donequick på någon timme bara

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

* Vampire the Masquerade: Bloodlines
* Santa Monica Beachhouse - hemsökt hus. Helt sinnesjuk stämning, både ljudmässigt och visuellt.
* Självklart

Permalänk
Medlem

resident evil 2
mr.x
ja

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros 1
Koopa Troopa
Nej, tyvär

Permalänk
Medlem

nr 1.
Doom 3
Hur stämningen byggs upp när man smyger runt och ett monster hoppar fram från ingenstans helt plötsligt, jävlar vad läskigt.
ja men bara som wärsch

nr 2.
Halflife
När man smyger runt i nån ventilationstrumma och en headcrab hoppar fram.
ja, också wärsch

Creature shock demo
tror inte så många nadra vet vad det är men det går ut på att man landar på en astroid och vandrar runt på astroiden och dödar monster. Väldigt tidig 3D variant och snyggt som fan för den tiden. satt och lira med en kompis, mörkt runt omkring, tycker monstrena man skjuter på ser läskiga ut och säger till min kompis "fan vad rädd jag skulle bli om en sådan ringde på dörren" Med perfekt tajming ringer morsan på dörren sekunden efter. Jag och kompisen hoppar högt. vi var typ 10 år eller så.

kan ha det liggandes på nån gammal demoskiva.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Doom 3

När man har ficklampan och lyser överallt och de rasslar och tasslar bakom en
(plus att mitt logitech z-680 livar upp stämmningen också, plus 42" teven som man sitter vid via tv outen )

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Maniac Mansion!
Samma som ngn annan här, köket! Fattar inte varför det var ju jädrans läskigt :S
Nope!

Permalänk

Nosferatu
Hela spelet var läskigt med en underbart läskig atmosfär, vågade bara spela 20 minuter åt gången.
nej

Permalänk
Inaktiv

Project Zero
Stämningen i spelet. Mörka och trånga utrymmen och musiken i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

* Silent Hill 1 eller 2
* Introfilmen eller stäningen när man går omkring med ficklampan i början (var typ 10 år )..
* Nope, spelade hos en kompis.. vi vågade typ spela i 10 min ;D

Permalänk
Medlem

Fatal Frame 2: Crimson Butterfly (Project Zero 2: Crimson Butterfly)
Stämningen i spelet + atmosfären, sen ett spöke som ploppar fram bakom en lite då och då
Yepp, dock utlånat atm.

Visa signatur

Lokalize the beer and you'll find me drinking it.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 1
När min bror spelade det när man möter första Zombien då vart jag rädd
Jagg har kvar de.. fast funkar inte :'(

Visa signatur

|AMD 3700+ [KAB2E] | 512mb DDR | ASROCK DUAL-SATA2 | ATI Radeon 9600XT
|P4 2.53GHz@2,85GHz | Gigabyte GA-8SG800 |256mb DDR333 | GeForce TI200
|Server: Celeron 1,0Ghz | 128Mb 133 | TNT2

Permalänk

Lula wet empire
När dom började klä av sig
alltid (ja)

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa - Detaljer detaljer

Permalänk
Medlem

Alien vs Predator 2

Pissa ju ner sig, mörkt och kusligt stämning! Då snackar jag om att vara marine.

Nej

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk
Medlem

* Thief: The Dark Project
* Grymma miljöer och grymt ljud. Anybody there? Who's that
* ja

Var praktiserar trådskaparen, någon spelstudio?

Permalänk
Medlem

Trespasser
När dinosaurier plötsligt dök upp och började jaga mig
Nej

Permalänk

Alien vs Predator 2

Beep beep beep beep! Alltid en jäkla alien som ska smyga sig på dig som marine, och man ser den aldrig förrän den håller på och river ur dina lungor.

Ja.

Permalänk
Medlem

Half-life
Hur kan man inte bli skrämd av en headcrab xD
ja

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

* Vampire the Masquerade: Bloodlines
* Det hemsökta huset - Har aldrig klarat av "poltergeist" delar av spel, alla möbler och sådant som flyger omkring. Ryser bara jag tänker på det.
* Ja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frölis
Trespasser
När dinosaurier plötsligt dök upp och började jaga mig
Nej

Speciellt när man inte har några vapen. En gång så dök en Allosaurus upp och jag var tvungen att slå ihjäl den med en stol, inuti ett hus. Guldögonblick.

Permalänk

Clive Barkers Undying...:(

Huh har fortfarande skräckbilder av hur varulvarna kommer rusande mot mig medans jag står och febrilt laddar om min ärtbössa till revolver. Stämningen var riktigt mörk och kuslig och ljudeffekterna, brrrrr. Man glider omkring på en tom borggård och hör enstaka ylanden runtomkring en och man tittar febrilt runt för att leta upp varifrån nästa attack ska komma.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Metroid

Dom där jävla Metroid-maneterna som fanns på sista banan. Försökte flyga på en så fort de fick chansen. Kombinerat med en riktig skräckinjagande musik. Bör kanske påpeka för er yngre att Metroid var lika storslaget som Doom 3 en gång i tiden...

Nej, jag har det inte. Nintendot står faktiskt kvar hemma hos brorsan men Metroid lånade vi bara.