Rädd för spelet?

Permalänk
Medlem

* Halflife 1
* Jag satt med mina hörlurar på väldigt hög volym, jag var trött, klockan 02.00 och inget hade hänt på länge och så var jag inne i en ventilationstrumma och helt plötsligt flyger en headcraps i ansiktet på mig, höll på att skita ned hela stolen
* Ja

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

AvP 1 & 2
Båda spelens Marine del är helt suveräna, underbar action och riktigt läskigt.
Japp, har båda stående i hyllan.

Permalänk

Clive Barkers Undying.

Fan i helvete vad hemskt det är, jag vågar inte spela klart det (och jag har försökt två gånger) :/.

Det hemskaste som hände var när jag gick in i ett rum det nyligen hade blivit inbrott i (Eliabeths rum tror jag det var) och så kollade jag på en fin tavla med den "alternativa" synen. Tavlan ändrades då och alla i den blev groteskt förvridna. Jag blev jätterädd.

Och ja, jag har kvar spelet. Jag ska nog försöka spela igenom det igen...

Permalänk
Medlem

Counterstrike
När gubbar hoppar fram utan att man e med på de
Ja

Har hänt flera gånger att tillochmed mamma har frågat va jag håller på med när ja har flugit upp ur stolen

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Clive Barkers Undying

Allt i spelet va läskigt typ. Gick inte ens att lira igenom med en polare.

Jag har spelet kvar nånstans i nån låda.

Permalänk
Medlem

Clive Barker's Undying

Stämningen och ljudeffekterna var i klass med en riktigt bra skräckfilm. Det momentet jag minns bäst var när jag i början av spelet passerade en spegel, och ljuset plötsligt dog. Kunde jag för ett ögonblick skymta en figur bakom mig i spegeln, men när jag vände mig om var han borta, och ljuset kom tillbaks. Var ruggigt rädd då!
(Inte säker på att det var exakt så, men så jag minns det)

Spelet finns kvar i hyllan, ska nog spelas igen någon gång under sommaren...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Silent Hill
Stämningen/Musiken
Spelade hos en polare (ingen av oss vågade lira solo )

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Avstängd

Clive Barker's Undying

Det som fick mig mest i stämning var antagligen att jag förväntade mig ett jävligt skrämmande spel. Men jävlar vad spännande det var.

Har inte kvar spelet.

Permalänk

Clive barks undying,
Läskigt men fortfarande spännande
Ja

Permalänk

Avp 1 som marine.
Enda spelet spelet som verkligen fått mig att skita i brallan.
nej

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Alone in the Dark 1
Något förstorat kycklingmonster flög in genom fönstret precis i början
Ja

Permalänk
Avstängd

Painkiller
i "spökhuset" där de små "människorna" utan armar och ben kommer fram, de som klätrar på väggar och i tak.
Ja

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

Systemshock 1&2
Första gången man fick se ett spöke. Tror inte att jag spelat liknande spel innan och därför blev chocken extra stark.
Har tyvärr tappat bort det...Plus att det inte fungerar på min nya dator.

Permalänk

Resident Evil-serien.
Hundjävlarna och fåglarna.
Jag har kvar alla spel.

Permalänk
Medlem

Resident Evil
Jag var typ nio när jag spelade det första gången. Jävla hundar och zombies.
Nej

Permalänk
Medlem

Resident evil Nemesis

Stämningen (jag var rädd i princip genom hela liret, jag försökte gå så korta sträckor som möjligt för att undvika att bli livrädd, men det blev man ju varenda jävla gång nemesis slog sig genom väggarna)

Nah, sålde Playstationet och alla spel så.

Permalänk
Medlem

* Doom III
* Stämningen, kusliga miljöer. monster som dök upp från ingenstans, man sket fan på sig.
* Japp, men har inte spelat igenom det nån gång ens

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Re: Rädd för spelet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL

* Spelets Titel
* Vad hände som gjorde dig/er mest rädd?
* Har du kvar spelet?

Resident Evil 1
När hundarna hoppade in genom fönstret / eller när man var jagad utav dom där gröna
Spelade hoss en kompis

-------------

Gabriel Knight 3
När man skulle undersöka ljudet ifrån källaren
Sålde

-------------

PhantasMangoria
När det kom sådana filmer plötsligt
Sålde

-------------------

Men man var ju liten

Permalänk
Medlem

Silent Hill 3
Konstigt rum med spegel.
Jarå.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Project Zero (Fatal Frame i europa)

För att det helt enkelt är hemskt!! Stämningen går inte att beskriva...Inga vapen...endast en ficklampa och en kamera har man. plus att man måste låta dom där vidriga vålnaderna/spökena komma så nära inpå en (så man blir så illa tvungen och se hur äckliga dom är) som möjligt för att kunna skada dem.
Sen den där ständigt återkommande The Ring-Samara-liknande flickan......huuh!!

Japp.. inte klarat det än...ärligt talat slutade jag spela för att det vart för mycket:-/

Doom3 kan ju iaf slänga sej i väggen...Silent Hill-2-3-4 och Resident Evil 1 (plus några moment från 2an 3an och 4an) kommer på tät delad 2a-plats...ibland på delad 1a plats med Project Zero..lite svårt där men men

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk
Medlem

System Shock 2
Plötsligt attakerad av nån zombie
Nepp, det var ett demo

Första skräckpelet jag spelat. Visste inte vad jag hade att vänta mig och helt plötsligt kommer två zombies med rörtänger springandes. Stängde av spelet och bestämde mig för att inte röra datorn på ett tag. Spelade aldrig vidare.

Permalänk
Medlem

Doom 3
Alla monster som ploppar upp från ingenstans
Ja, tyvärr

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

AVP

Att spela marines, och få uppleva en stor fet alien skrika och hoppa ner från en ventilatiosn lucka är fan traumatiskt, samt dem där jävla headcrawlers(typ?)

Tror det.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

* Unreal
* Monstren, och att det var så stort och mörkt.
* Ja

Visa signatur

Normalt folk kör Firefox 1.0.4.
BBB 10/10 is the shit!
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixdorf
System Shock 2
Plötsligt attakerad av nån zombie
Nepp, det var ett demo

Första skräckpelet jag spelat. Visste inte vad jag hade att vänta mig och helt plötsligt kommer två zombies med rörtänger springandes. Stängde av spelet och bestämde mig för att inte röra datorn på ett tag. Spelade aldrig vidare.

Haha var exakt så där för mig med! Öppnade en dörr, första monstrena i form av zombies kommer med rörtängerna och slår en och säger "I'm sorry" samtidigt eller nåt liknande. Rörde aldrig heller spelet igen

Follow up är AvP, marines som många nämnt. Fy fan vad knäckt jag var av det, spelade ej genom det (däremot som aliens går det bra spela helt utan problem, samt predator)

Permalänk
Medlem

AlienVersusPredator 1 o 2
Marine-delen
Nej

---

Halo
Djungel-delen
Nej

---

Halflife
Headcrab i ventilationstrumman, nära på att skita på mig jaaaa!
Ja

---

Är det bara jag som får enorma flashbacks när jag läser här eller? För det verkar som många har blivit skrämda på samma ställe typ..

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2

Precis i början när det helt utan förvarning kommer in en hel hög med zombie-armar genom ett fönster och greppar tag i en. Sen när man lugnat ner sig och ska tillbaka så händer exakt samma sak

Ja

Permalänk
Medlem

Bruka undvika att spela läskiga spel för att jag är en harig typ. Men ändå:

Vampire the Maquerade: Bloodlines
Spökhuset, den läskiga musiken i spökhuset, och allt sjukt i Malkavian-bossens hus.
Nope, har inte kvar det.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

* Duke Nukem 3d (coop)
* Bli instängd i ett mörkt rum ensam och höra ljudet av ägg som kläcks, och sen brakar helvetet loss..
* Tyvärr inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

* Half-life

* Alla banor med mycket/djupt vatten, framförallt om det är nåt slags odjur i det men även utan. Har nån konstig fobi för djupt vatten

* Japp