Rädd för spelet?

Permalänk

1: Doom (första)
2: Jag va skit skraj för sista bossen när jag var liten typ 8-10 år, fick mardrömmar
3: Ja

Visa signatur

E6750, p5k, 8800gtx, 2gb 6400 corsair dominator, antec case precformance 182p, 500+200 HD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Speciellt när man inte har några vapen. En gång så dök en Allosaurus upp och jag var tvungen att slå ihjäl den med en stol, inuti ett hus. Guldögonblick.

Hehe, då kände man sig allt mycket stolt. Men iof var det nästan lättare att slå ihjäl dinosaurier än att skjuta för att hon hade inte direkt full kontroll på hur man håller i ett vapen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frölis
Hehe, då kände man sig allt mycket stolt. Men iof var det nästan lättare att slå ihjäl dinosaurier än att skjuta för att hon hade inte direkt full kontroll på hur man håller i ett vapen.

Nja, jag vet inte om det var lättare med närstrridsvapen... kanske jämfört med vissa vapen. Men jag hade iaf valt en sån där svart cool hagelbössa om jag fick välja.

Permalänk

Clive Barker's Undying, huga vad ruskigt.

Permalänk
Medlem

AvP 1
Redan i början, la av fort då det va för skrämmande.
Nej

Doom 2
Var väldigt liten så monster va läskiga saker.
nej

It came from the desert till Amiga
Har fortfarande ångest för att jag kollade på brorsan när han spelade det och jag lirade det själv nån natt, musiken i det spelet är inte att leka med!

Ingen annan som lirade detta när de var små?

Permalänk
Medlem

Ja jäklar... It came from the desert var ju skit-vidrigt. Man kunde typ skära tårtbitar av stämningen i det spelet.

Permalänk
Medlem

Silent Hill 4.
Stämningen i spelets lägenhet då man inte kan skilja på fantasi o verklighet.
Skitäckligt woah!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
AvP 1
Redan i början, la av fort då det va för skrämmande.
Nej

WORD!

Half-Life2

Ravenholm, dom där snabba zombierna som ylar och kommer hoppandes mot en i en jävla fart. Skriker varje gång en sån kommer

Självklart!

Permalänk
Medlem

1. Super mario 1 (8bitar)
2. alla fällor och monster :'(
3. extremt!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

AvP

det faktum att man aldrig kunde känna sig säker som marinsoldat eller gissa sig till när det kom en alien/den mörka stämmningen

nej tyvärr:)

Permalänk
Medlem

Doom III

Doom III

När jag öppnade en dörr flög det upp en zombie i ansiktet på mig , Har nog aldrig varit så rädd:D

Ja

Visa signatur

Yeah , WizoX Has Rock'd ya again ;-)

Permalänk
Medlem

SWAT3/SWAT4

Man hoppar till så fort någon skjuter, sitter på spänn hela tiden

Ja

Permalänk
Avstängd

Half-Life
När man hamnar i vattnet med dom där jäkla fiskarna som kommer.
Ja

--------------------------------------------------------
Silent Hill 2
Att dom har gjort det så psykiskt påfrestande. Typ musiken stiger fast det kommer inget.
Nej

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Doom 1
Var ju så taskig grafik så när något plötsligt hoppade fram så blev man ju helskraj.
Har nog kvar det liggandes på någon cd någonstans.

Visa signatur

In Tyler we trusted

Permalänk
Medlem

Playboy the Mansion
När en en kille kom i stället för en tjej
Nej

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk

Vampire the masquerade bloodline
Minns inte riktigt, var något som dök upp när jag öppnade en dörr
Nej

Visa signatur

- Ät aldrig mer än vad du orkar!

Permalänk
  • System Shock 2

  • Spelade en kvart sen stängde jag av, vansinnigt läskig stämning

  • Jomenvisst

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Elastomania

När man var nära en sådan ninja stjärna eller liknande

jaman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Playboy the Mansion
När en en kille kom i stället för en tjej
Nej

hahaha fyfan vad bra

--------------------------------------

Doom 3

När monstrena hoppar fram från ingenstans o dom där satans spindlarna

nej

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Doom 3
När man går in på toaletten och kollar i spgeln, var helt oförberedd. Och efter det så kommer det 34243 zombies och aliens.
Ja

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Half-Life

Gick in i en bur för att ta ett vapen - buren ramla ner i vatten och satans avkomma i form av en fisk kom emot mig och gjorde äckliga ljud, hjärtattacken låg nära.

Ej installerat, men skivan har jag kvar.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Alien Vs Predator

Har tamejfan inte ens vågat göra klart första banan eftersom den där jävla radarn Marinen har är nog den mest jävliga jag någonsin varit med om. Varje gång något piper så kollar jag med snabbt om för att göra mig säker om att jag inte blir uppäten.. Fy fan för det spelet!

Har ej kvar spelet eftersom jag lånade ev en kompis

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

- Unreal
- Alla smarta monster. I ISV kran, när skaarj hoppade ner genom luckor i taket. Blev helt överrumplad. Stämning!
- Japp

Permalänk
Medlem

- Half-Life

-Som så många andra, de jäkla fiskarna. jag har varit rädd för vatten sedan dess, och jag spelade det ändå precis när det kom. Jag kan tillägga att jag är inte så speciellt ung :/

- självklart.

Permalänk
Avstängd

undying..ganska otrevligt

Visa signatur
Permalänk

Star Wars Galaxies
sjuk beroendeframkallande, det va lättare att sluta röka efter 9 år haha.
Ja, men kontot är inaktiverat.

Visa signatur

It's all out there

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Maniac Mansion

Spelade det när jag var ungefär 7-år. Blev tagen på bar gärning av Edna när jag rensade kylskåpet. Var extremt läskigt när man såg henne i ett annat rum säga typ "Jag är hungrig" och började gå mot köket. Självklart fummlade jag och han inte springa ut, ett par sekunder var man inlåst i källaren

Har kvar det.

haha jo det spelet har man ju kvar till nes + kartong och hela kittet

Silent hill serien
Mörker/musik/stämning
ja

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Medlem

* Project Zero
* Stämningen och känslan av att vara ensam och försvarslös. Sen dyker spökena upp på ganska äckliga sätt.
* Självklart

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Alone in the Dark... kommer ihåg ettan precis som det var igår.. det var på den tiden de verkligen kunde göra spel

Andra bra är 11th Hour o 7th Guest.... samt Phantasmagoria 1 & 2

Permalänk

Half life 2

Hela Ravenholm akten, första gången tog det en vecka innan ja kunde fortsätta spela

Ja, är ivägen någonstans

---------------------------------------------------------------------------
Baldurs gate:
Dark Alliance 2

När man är i det jättlika slottet och vips blir man överfallen av stolar, bord böcker etc.

Ja fast ps2an e inte hemma

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981