Fyller år imorgon vilket datorsystem får man för 7500 papp? PCI-express

Permalänk
Medlem

Fyller år imorgon vilket datorsystem får man för 7500 papp? PCI-express

Jaa, topicen säger väll allt.. Har som sagt 7500 kr, vill ha ett PCI express moderkort och grafikkort.. 1024 ram, helst en 3200+ 160 gb hårdisk (Brännare, skärm, tangentbord och mus har ja redan plus högtalarsystemet z680) Så ge lite bra tips sätt ihopp nått datasystem (helst från komplett) jag förstår mig inte på nånting, ja kan bara spela

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

gnnnnnh....kan .... inte ... hålla...mig...måste..skriva..dum..kommentar...gnnnnh
Köp tower of doom från datorbutiken och få en massa över

Förklaring:
läser topic 7500 papp, 1 papp brukar vara 1000 SEK alltså är 7500 papp = 7.5 miljoner kronor för det får man inte bara en värstingdator då får också ett hus, en schyst bil och nog med pengar för att leva gott i ett par år utan att arbeta.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aendy
gnnnnnh....kan .... inte ... hålla...mig...måste..skriva..dum..kommentar...gnnnnh
Köp tower of doom från datorbutiken och få en massa över

Förklaring:
läser topic 7500 papp, 1 papp brukar vara 1000 SEK alltså är 7500 papp = 7.5 miljoner kronor för det får man inte bara en värstingdator då får också ett hus, en schyst bil och nog med pengar för att leva gott i ett par år utan att arbeta.

Ååh tack för svaret perfekt då vet jag, tänk att inte någon kan vara riktigt seriös på det här forumet. Hatar skiten. Får gå ner till min lokala daoraffär och köpa ett färdgplock

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Avstängd

jo klart vi e seriösa, för 7,5k få du nog en hyfsat schysst dator, utan skärm då altså. tyvärr ingen monster dator men,
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GPA2

den me Windows xp x64 blir det kanon fan

edit: oj jävlar förlåt, grattis btw

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Om du kan eller känner någon som kan hjälpa dig sätta ihop datorn så får du genast något betydligt trevligare.

Som denna t.e.x: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=134988

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Ååh tack för svaret perfekt då vet jag, tänk att inte någon kan vara riktigt seriös på det här forumet. Hatar skiten. Får gå ner till min lokala daoraffär och köpa ett färdgplock

Förlåt inte meningen av att ge intryck av att inte vilja hjälpa dig, jag är helt enkelt dryg som fan ibland. Hade gärna hjälpt dig om inte dryghets kretsen i min hjräna slagit till.

Frantic: När det gäller billiga datorer är du en riktig gud på att hitta bra prestanda för pengarna, tycker du kommer med det bästa svaret i nästan samtliga "ny dator, max 8000:-" trådar.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Om du kan eller känner någon som kan hjälpa dig sätta ihop datorn så får du genast något betydligt trevligare.

Som denna t.e.x: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=134988

Brännare hade han redan. Så priset landar ändå ganska exakt på budgeten 7500kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aendy
Förlåt inte meningen av att ge intryck av att inte vilja hjälpa dig, jag är helt enkelt dryg som fan ibland. Hade gärna hjälpt dig om inte dryghets kretsen i min hjräna slagit till.

Frantic: När det gäller billiga datorer är du en riktig gud på att hitta bra prestanda för pengarna, tycker du kommer med det bästa svaret i nästan samtliga "ny dator, max 8000:-" trådar.

Tack för att du ändrade inställning, och jag har med gjort det nu!

Jag var tjurig förut. Tack så mycket för all hjälp, verkligen guld värt alla!

Återkommer när jag beställt och fått hem och plockat ihopp!

Tack så mycket än en gång!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Bättrade på Frantics förslag eftersom du redan hadde en brännare. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=135088

Grattis på födelsedagen.:o (sjunger):o

Visa signatur

Första bygget: A7M266 | 2500+XP-M@2703Mhz 1,95V | PC2100 1gig 2.2.2.6.9.8 | SB Live 5.0 | 6800NU@6800GT
Andra vattenkylt: NF7-S v2 | 2400+XP-M@220x12.5 1.9V | XMS4400C25 | 9500pro@400/310 |3dmark01 18084
HP rp 5700 | E7600 | 8gig DDR2 | gt 1030 pci-e riser adapter | 128 gig SSD | win 10
Dell 9020, 7010, 960, HP pro 3300, Asus konfigurationer mfl.