BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Avstängd

räknas inte TOW och AA som samma sak, gound defence...

Visa signatur
Permalänk

Har spelet en autoupdate, eller måste man ladda ner alla patchar själv? Det står att jag har 1.022xx i ena hörnet, men jag har bara installerat spelet och inte några patchar. Men trots det kommer jag knappt in på några servrar, dom flesta är röda, och när jag söker på servrar jag kan komma in på så dyker ungefär 100 servrar upp.

Givetvis har jag testat att ladda ner senaste patchen och försökt installerat, men det kommer bara upp en ruta där det står "installation failed" :/

Även testat att ominstallera spelet utan resultat

Skulle bli väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av medborgaren
TEXT

Ta och läs FAQ där står om hur man fixar problemet med updateing

Permalänk
Medlem

Rapport.
Tunga stadsstrider har utkämpats i centrala bagdad sedan klockan 7.00 imorse.
USA är det land som har lidit flest förluster, tusentals soldater vårdas på sjukhus i ett flertal olika läger syd om bagdad.
Inga civila offer har rapporterats såhär lågnt. I en direktsänd intervju kl 12.00 förklarade president Bush att staden hade utrymts inatt och man hade på så sätt räddat hundratusentals civila liv. Presidenten upprepar åtskiljaktliga gånger om USAs ståndpunkt gentemot de civila, han påpekar att USA inte har några intressen av att orsaka civil skada.

Rapport ser du igen klockan 22.00 med uppdaterade.

Fick bara lust att skriva av mig lite efter ett tags spelande imorse
(Övade också inför skolan:up: )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
räknas inte TOW och AA som samma sak, gound defence...

Nej. AA är så kart anti-air och ground defence är stationerade raketgevär + stationerade kulsprutor.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

hur gör jag för att låsa up nya vapen om jag valde välj senare i promotion popupen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
hur gör jag för att låsa up nya vapen om jag valde välj senare i promotion popupen?

Bara att starta om spelet så poppar den menyn upp igen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hmm, det är lättare om man loggar ut och sen loggar in igen. Man behöver inte stänga av hela spelet.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur Dice har tänkt upplägget för fordon på de olika kart storlekarna.

Varför finns det bombare på de medium sized kartorna? Bombare är jobbiga nog att ha med att göra på large kartorna...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haxxe
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/----.jpg

Host Host...

Såg det igår med. Vaddå hacker?
Hoppas hans account blir bannat!!!

Förresten vad är det för rank han hackat sig fram till?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Förresten vad är det för rank han hackat sig fram till?

Master Gunnery Sergeant (250k poäng)

Sen är ju frågan om han lyckats fuska eller om han råkat ut för en bugg. Jag skulle nog tippa på att det är en bugg för om man fuskar så ska man försöka utmärka sig så lite som möjligt, och det där är snarare tvärtom.

Permalänk
Avstängd

Har inte spelat på två dagar nu
Har inte orkat.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av USDirt
Har inte spelat på två dagar nu
Har inte orkat.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Rapport.
Tunga stadsstrider har utkämpats i centrala bagdad sedan klockan 7.00 imorse.
USA är det land som har lidit flest förluster, tusentals soldater vårdas på sjukhus i ett flertal olika läger syd om bagdad.
Inga civila offer har rapporterats såhär lågnt. I en direktsänd intervju kl 12.00 förklarade president Bush att staden hade utrymts inatt och man hade på så sätt räddat hundratusentals civila liv. Presidenten upprepar åtskiljaktliga gånger om USAs ståndpunkt gentemot de civila, han påpekar att USA inte har några intressen av att orsaka civil skada.

Rapport ser du igen klockan 22.00 med uppdaterade.

Fick bara lust att skriva av mig lite efter ett tags spelande imorse
(Övade också inför skolan:up: )

Ska det vara roligt att skoja om tusentals skadade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Master Gunnery Sergeant (250k poäng)

Sen är ju frågan om han lyckats fuska eller om han råkat ut för en bugg. Jag skulle nog tippa på att det är en bugg för om man fuskar så ska man försöka utmärka sig så lite som möjligt, och det där är snarare tvärtom.

Rolig bugg. Bara han som har den lite skumt.

147 miljarder poäng är lite mer än 250k.

Permalänk
Medlem

Får commandern x2 poäng??

När man spelat klart en bana och vunnit och tittar på statsen så ser man längst ner på sidan vem som var commander. Precis brevid namnet på commandern står det "x2 för vinst". Får han dubbla poäng eller får alla det?? Hur ligger det till...? nån som vet?

Visa signatur

Zalman ZM400B-APS 400W/AMD 3800+/MSI K8N Neo4 SLI Platinum/Kingston HyperX 1024 DC Ram KHX3200AK2/Leadtek 6800GT PCI-E 256 MB/SB Audigy 2 ZS/WD 36GB Raptor Win XP SP2 Intergrated + 3 IDE HDD. 2st 120x120 mm chassie fläcktar.

Permalänk
Medlem

Re: Får commandern x2 poäng??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av La_Ludd
När man spelat klart en bana och vunnit och tittar på statsen så ser man längst ner på sidan vem som var commander. Precis brevid namnet på commandern står det "x2 för vinst". Får han dubbla poäng eller får alla det?? Hur ligger det till...? nån som vet?

Commander får dubbla poäng för vinst ja, och endast han.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Testa dessa pojkar och flickor...ett dygn före Atis egen sida, ska tydligen fixa lite texturproblem för oss med X800Xt-serien.
Men än så länge finns bara controlcenter-versionen vad jag vet: http://www.driverheavendownloads.net/ati.htm

Permalänk
Medlem

Har problem med moddar. eller, med att ha moddar installerade och sen spela standard BF2, blir utslängd från servrar för att jag inte har originalinstallationen, det enda jag har som inte är original är en ny mapp i mappen "mods" som inte har med vanliga BF2 att göra...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

installerade BF 2 demon på min nya dator idag, kunde köra allt på High med 2x i AA eller AF(minns inte vilken).. Flöt på perfekt=)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Får commandern x2 poäng??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Commander får dubbla poäng för vinst ja, och endast han.

Ärligt talat, det tycker jag är dumt. Inte att Commandern får x2 poäng men att resterande laget inte vinner något på att vinna. De borde ju få typ 10 extrapoäng vardera för vinst eller nåt i den stilen. Bara jag som tycker det?
Btw måste få skriva av mig lite kort innan sängen; finns det banor med helis men inga flygplan? För man känner sig rätt så utsatt i en helikopter eller stridsvagn när andra laget har en flarne som gång på gång bombar med sitt attackplan. Man har kort sagt knappt en chans att överleva länge och f*n va frustrerande det är. Hej

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Får commandern x2 poäng??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
finns det banor med helis men inga flygplan? För man känner sig rätt så utsatt i en helikopter eller stridsvagn när andra laget har en flarne som gång på gång bombar med sitt attackplan. Man har kort sagt knappt en chans att överleva länge och f*n va frustrerande det är. Hej

Mashtuur City: Transport helikoptrar, tanks, jeepar.

Sharqi: Tanks, apc, jeepar, attack helikoptrar.

Strike at Karkand: Tanks, apcs, jeepar.

Det är dom som inte har flygplan vad jag kan komma på.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
installerade BF 2 demon på min nya dator idag, kunde köra allt på High med 2x i AA eller AF(minns inte vilken).. Flöt på perfekt=)

gött! bara att köpa hela nu då.. seså skynda skynda!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Får commandern x2 poäng??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av La_Ludd
När man spelat klart en bana och vunnit och tittar på statsen så ser man längst ner på sidan vem som var commander. Precis brevid namnet på commandern står det "x2 för vinst". Får han dubbla poäng eller får alla det?? Hur ligger det till...? nån som vet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek

Commander får dubbla poäng för vinst ja, och endast han.

Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det var, men den teori som verkar mest trolig är att vid slutet av rundan får du medeltalet av all teamscore som gjordes av ditt lag och det är den som dubbleras.

Tror jag länkade till några trådar där det diskuteras vilt om detta. Kika lite längre upp i den här tråden...

Permalänk

Så Pojkar och flickor.

Jag ska på lan i helgen , Och huvudtemat på spel kommer nog att bli ja Battlefield 2.

Så jag tänkte passa på att spela in lite bf2-filmer då men har ett litet problem och det heter fraps när jag kör igång videoinpelning så går det ner till 2 fps På dom flesta spelen så nu undrar jag om det finns nåt annat program till inspelning. Gjärna nåt program oxå man kan redigera i som ovandlar filerna så dom inte behöver vara så stora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Så Pojkar och flickor.

Jag ska på lan i helgen , Och huvudtemat på spel kommer nog att bli ja Battlefield 2.

Så jag tänkte passa på att spela in lite bf2-filmer då men har ett litet problem och det heter fraps när jag kör igång videoinpelning så går det ner till 2 fps På dom flesta spelen så nu undrar jag om det finns nåt annat program till inspelning. Gjärna nåt program oxå man kan redigera i som ovandlar filerna så dom inte behöver vara så stora.

Varför inte använda den inbyggda?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Varför inte använda den inbyggda?

Fungerar den bra då?

Har inte själv använt den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Fungerar den bra då?

Har inte själv använt den

Ja, den fungerar vädligt bra.

Skall du spela på en server så måste du kontrollera att den är aktiverad först bara.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Får commandern x2 poäng??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det var, men den teori som verkar mest trolig är att vid slutet av rundan får du medeltalet av all teamscore som gjordes av ditt lag och det är den som dubbleras.

Tror jag länkade till några trådar där det diskuteras vilt om detta. Kika lite längre upp i den här tråden...

Är du säker på detta? Så har det inte varit när jag vunnit som Commander iaf. Då är det min poäng som dubblats vilket också låter rimligast.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

medeltal av nån teamscore har då aldrig jag fått iaf, får den poäng jag tjänar ihop av kills(med arty, vanliga räknas inte), och därmed basta (x2 om man vinner då såklart)

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!