Permalänk
Medlem

Nokia Mediamaster 9902 S...

Försöker koppla in den till datorn för att få över ett inspelat program.
Enligt handboken kopplar jag in via Serial-kabel (vilket jag gjort) men ingen plug&play händer.
Jag har även prövat att öppna den och ansluta hårddisken direkt till datorn, men det var okänd filsystem (OpenTV API används som programvara, ej hittat filsystem).

Jag har sökt på nokia.se nokia.com och googlat en jävla massa. Både på OpenTV och Nokias-boxen. Men jag kommer ingen vart.
Hur gör jag om jag vill få över data? Står endast hur man uppdaterar via sattelit på nokias hemsida, varför har man då Serial-anslutning?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Jo Serial-anslutning är för uppdatering mm eller flashning som boxen skulle hänga sig mm.

Att överföra film/filmklipp med en seriell kabel till datorn skulle (om det gick) ta liter mer än en liten mindre evighet

Min hemgjorda seriella kabel som jag flashar Dreamboxen med har en överförningshastighet på 10kb/s och det är ungefär där kapaciteten ligger på dem.

Har du ingen annan anslutning på boxen så måste det vara att flytta hårddisken till en dator och sen men något program som som skulle kunna vara lösningen men är det inte meningen att inspelningarna bara lagras i boxen?
Ska det vara möjligt på något sätt?
Tror inte nokia menade att man ska bryta upp boxen om man ska kopiera över till dator

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Max 115 kB/s står på sidan.

Jo, det menade de Finns inget annat sätt ju. Tror inte ens man ska kunna flytta över

Men hur ska jag få reda på filsystemet? Blev bara 37 gB opartitionerat utrymme i Enhetshanteraren (40 gB hårddisk). Får jag reda på filsystemet löser det sig nog.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'