PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Den delen av Europa där folk har pengar är den västra delen.
Vilket är ca 100 miljoner.

syftar du på tyskland eller?

Permalänk
Medlem

varsågod. så lägger vi ihop de 4-5 folkrikaste länderna så blir resultatet ungefär lika många invånare. (och större köpkraft per individ)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

ska splinter cell 4 komma till PS3?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ska splinter cell 4 komma till PS3?

enligt gamespot så kan det bli så.
http://www.gamespot.com/ps3/action/splintercell4/index.html
dom har det listat iaf.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Några screens med hyfsad kvalitet från Oblivion PS3. Allt som finns ute på nätet än så länge. Spelet ska visst se ut som på XB360 med några få förbättringar av shaders och texturer i fjärran.

Samt en ny faktion:

Citat:

Apparently, the PS3 version of the game will be a 360 port, but with a new faction introduced called the Knights of the Nine, described by Bethesda as "the good Dark Brotherhood." Your aim is to become the Divine Crusader, a warrior-priest hybrid.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Det är ju knappast fula screens om de var det du menade med dåliga??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Det är ju knappast fula screens om de var det du menade med dåliga??

Nej, men dom första 3 är scans från en tidning (därav skärpan) och sista 3 är i lite väl låg upplösning.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

oblivion är ett givet köp i framtiden,men jag har hela tiden gått och grubblat på om det blir till 360 eller PS3,men eftersom dom nu har finputsat spelet lite på PS3 så blir det nog på den.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
syftar du på tyskland eller?

Va bra att du hänger med. 3 inlägg innan ditt så beklagade jag att jag räknat fel.
Eller känns det så skönt att få rätta någon att du sket i det?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

hur stort är oblivion egentligen?
om man tar den där sista bilden som postades(den där med riddaren på och bergen i bakgrunden),kan man(om man vill)ta sej en promenad upp för det berget eller är det bara en fasad?finns det nån "gräns" som gör att man ej kan ta sej upp för det berget?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det finns en gräns... ofta inte helt naturlig utan det kan bara komma upp en osynlig vägg om du vandra för långt söderut tex... men det är tillräckligt stort om man säger så ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hur stort är oblivion egentligen?
om man tar den där sista bilden som postades(den där med riddaren på och bergen i bakgrunden),kan man(om man vill)ta sej en promenad upp för det berget eller är det bara en fasad?finns det nån "gräns" som gör att man ej kan ta sej upp för det berget?

Det finns en del osynliga gränser vid kanterna av kartan som är lite irriterande eftersom osyliga gränser är en ful lösning. Annars så är det väldigt stort. Minns inte om man kan gå upp på just det berget, men det finns 2 riktigt stora berg (eller om det är en jättestor bergskedja) man kan klätta upp på i alla fall.

Permalänk

tog bara det berget som ett exempel;).
men om man säger såhär då,är det långt mellan städerna?och då menar jag inte "det tog 10 min att gå från den staden till den staden" utan LÅNGT?är det mycket ödemarker som man kan traska runt i?

(om det nu är nån som har testat),hur lång tid tar det att gå från ena änden utav världen till den andra?alltså till fots,inga hästar osv inräknade.

kan man slumpvis råka stöta på fiender lite här och var? eller är det "one kill and thats it" som gäller,alltså respawnar dom?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

vet inte vad det är, men gubbarna ser ut som muppar när dom står där och stirrar dumt.. :s

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

kan man slumpvis råka stöta på fiender lite här och var? eller är det "one kill and thats it" som gäller,alltså respawnar dom?

fienderna håller jämna steg. hur det blir på PS3 kan ju vara annat dock..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

det är rätt långt till fots mellan städer men det finns dock hästar, telportering och "snabbresa" en häst är en häst, telportering funkar genom magi och snabbresa är ju att man väljer en punkt på kartan (måste vara en plats som man vet var den är) så hoppar man dit (och spelet hoppar också fram den tid som det skulle tagit en att gå dit)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det är rätt långt till fots mellan städer men det finns dock hästar, telportering och "snabbresa" en häst är en häst, telportering funkar genom magi och snabbresa är ju att man väljer en punkt på kartan (måste vara en plats som man vet var den är) så hoppar man dit (och spelet hoppar också fram den tid som det skulle tagit en att gå dit)

Tycker den där snabbresa funktionenn är kostig, stämmer det verkligen att den räknar med den tiden det tar att GÅ ditt?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Tycker den där snabbresa funktionenn är kostig, stämmer det verkligen att den räknar med den tiden det tar att GÅ ditt?

har bara spelat spelet hos en kompis men om det skulle ta 2dygn i speltid
att gå från stad a till stad b och man istället väljer att använda snabbresa så hoppar man direkt till punkt b och man anländer 2dygn senare enligt tiden i spelet. kanske var lite oklar i mitt tidigare inlägg

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

låter ju iaf som ett spel som dröjer lång tid att klara av:),lätt att man köper detta:)
tack för infon och sorry för offtopicen.

jo,föresten,hur ser själva miljöerna ut?vet att det är skog,vatten,städer osv,men det är inte det jag menade,utan hur ser det ut?är det mycket variation på miljöerna/terängen eller är det samma hela tiden?kan man hela tiden upptäcka "nya" saker när man traskar runt eller är det typ "jaha,another tree and another stream,so what"?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

av det jag har spelat så har det varit varierande miljöer. städerna t.ex. är väldigt olika. har dock inte skenat omkring i skog så mkt så där kan jag inte säga ngt.

men det är ett givet köp för in del.
blir oblivion och resistance vid releasen och så får man se sen.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

väldansa va tyst de blev här
kom igen nu ge mej news

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
väldansa va tyst de blev här
kom igen nu ge mej news

Nya(?) bilder från NBA 2K7 och VF 5 finns här:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68540
och här:
http://worthplaying.com/article.php?sid=37724&mode=thread&ord...

Permalänk
Medlem

hmm... har fredag semester kanske?

aja hittade en lite lista på möjliga release tider för spel
http://www.ps3land.com/article-834.php

Release....Titles:
11/01/06 NBA 2K7
11/01/06 NHL 2K7
11/07/06 Call of Duty 3
11/07/06 Marvel Ultimate Alliance
11/07/06 Tony Hawk's Project 8
11/14/06 Blazing Angels
11/14/06 Fear
11/14/06 Full Auto 2
11/14/06 Madden NFL 2007
11/14/06 Rainbow Six: Vegas
11/14/06 Sonic the Hedgehog
11/14/06 Tiger Woods PGA Tour 2007
11/17/06 Elder Scrolls IV: Oblivion
11/17/06 Genji: Days of the Blade
11/17/06 Mobile Suite Gundam Crossfire
11/17/06 NBA 07
11/17/06 Resistance: Fall of Man
11/17/06 Ridge Racer 7
11/17/06 Untold Legends: Dark Kingdom
11/20/06 Need for Speed: Carbon
12/12/06 Fight Night Round 3
12/19/06 NBA Live 2007
01/01/07 Stranglehold
01/01/07 Unreal Tournament 2007
02/05/07 Eye of Judgement
02/05/07 Godfather
02/05/07 Half-Life 2
02/05/07 NBA Street Vol 4
02/05/07 SingStar
02/15/07 Bladestorm: Hundred Years War
02/15/07 Fatal Inertia
03/01/07 Assassin's Creed
03/01/07 Brothers in Arms: Hell's Highway
03/01/07 Heavenly Sword
03/01/07 Lair
03/01/07 MLB 07: The Show
03/01/07 MotorStorm
03/06/07 Army of Two
03/06/07 Burnout 5
03/06/07 Def Jam
03/06/07 Medal of Honor Airborne
03/13/07 Virtua Fighter 5
03/20/07 Virtua Tennis 3
04/02/07 The Darkness
04/03/07 Moster Madness
06/01/07 Warhawk

os:et i ps3 inte klart räkna med uppdateringar ala psp
http://www.ps3land.com/article-835.php

hollywood stjärna gör röstskådespel i sonic
http://www.ps3land.com/article-838.php

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
os:et i ps3 inte klart räkna med uppdateringar ala psp
http://www.ps3land.com/article-835.php

Jag tycker inte menysystemet till psp är optimalt på något vis. Visst är det tydligt och man hittar det man vill hitta (lätt att lära sig), men det krävs en hel del knapptryck, eller snarare, en hel del scrollande i undermenyerna för att komma dit man vill. (Hur ofta har man inte gått mellan usb under systemmenyn och minneskortet under spelmenyn på pspn?.. det vill säga två menyobjekt som ligger nästan så långt från varandra det går att komma)

Men visst, lägger de upp menyerna smart så kan det säkert bli bra. Om man får önsketänka lite, skulle jag helst se att de låter en flytta om i menyerna själv eller kanske låter en bestämma knappkombinationer för specifika objekt i menyerna (RT+O för bildvisning, RT-X för musikspelaren etc, etc).

Men ska man bara ha den som spelkonsol så spelar det ju ingen större roll. Det återstår ju att se hur mycket "underhållningssystem" det verkligen blir av maskinen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag tycker inte menysystemet till psp är optimalt på något vis. Visst är det tydligt och man hittar det man vill hitta (lätt att lära sig), men det krävs en hel del knapptryck, eller snarare, en hel del scrollande i undermenyerna för att komma dit man vill. (Hur ofta har man inte gått mellan usb under systemmenyn och minneskortet under spelmenyn på pspn?.. det vill säga två menyobjekt som ligger nästan så långt från varandra det går att komma)

Men visst, lägger de upp menyerna smart så kan det säkert bli bra. Om man får önsketänka lite, skulle jag helst se att de låter en flytta om i menyerna själv eller kanske låter en bestämma knappkombinationer för specifika objekt i menyerna (RT+O för bildvisning, RT-X för musikspelaren etc, etc).

Men ska man bara ha den som spelkonsol så spelar det ju ingen större roll. Det återstår ju att se hur mycket "underhållningssystem" det verkligen blir av maskinen.

jo kan se problemet med placeringen av objekten i menyn på psp.
(är dock egentligen bara ett problem om man håller på med homebrew)
men visst att kunna knyta genvägar på något sätt vore trevligt.
att hålla in en av axelknapparna + en annan så som du beskrev verkar vara en bra lösning.

kommer nog inte att använda min som film och musikspelare iom att man i väntan på att den släpps snart ska skaffa en dator med xp:media center
och då antagligen kommer använda den mest.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

hur kommer det här med upplösningen att funka på PS3?
om man tar xbox360 tex så måste man i vissa spel skiffta tillbaks till vanliga TV signaler för att spelen ska kunna funka osv,kommer det vara nått sådant på PS3:an med?
kan man som på 360 välja upplösning,så att man typ kan spela ett 1080p spel i 720p upplösning?har ju just nu en TV som bara klarar 1080i och efter det jag läst så ska 1080i inte vara någon höjdare att spela PS3 spel i,720p ska tydligen vara bättre.får man välja vilken upplösning spelen ska spelas i?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag tycker inte menysystemet till psp är optimalt på något vis. Visst är det tydligt och man hittar det man vill hitta (lätt att lära sig), men det krävs en hel del knapptryck, eller snarare, en hel del scrollande i undermenyerna för att komma dit man vill. (Hur ofta har man inte gått mellan usb under systemmenyn och minneskortet under spelmenyn på pspn?.. det vill säga två menyobjekt som ligger nästan så långt från varandra det går att komma)

Men visst, lägger de upp menyerna smart så kan det säkert bli bra. Om man får önsketänka lite, skulle jag helst se att de låter en flytta om i menyerna själv eller kanske låter en bestämma knappkombinationer för specifika objekt i menyerna (RT+O för bildvisning, RT-X för musikspelaren etc, etc).

Men ska man bara ha den som spelkonsol så spelar det ju ingen större roll. Det återstår ju att se hur mycket "underhållningssystem" det verkligen blir av maskinen.

Allting kan förbättras, men jag tycker ändå att det är smidigare än 360 interfacet som det ser ut idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hur kommer det här med upplösningen att funka på PS3?
om man tar xbox360 tex så måste man i vissa spel skiffta tillbaks till vanliga TV signaler för att spelen ska kunna funka osv,kommer det vara nått sådant på PS3:an med?
kan man som på 360 välja upplösning,så att man typ kan spela ett 1080p spel i 720p upplösning?har ju just nu en TV som bara klarar 1080i och efter det jag läst så ska 1080i inte vara någon höjdare att spela PS3 spel i,720p ska tydligen vara bättre.får man välja vilken upplösning spelen ska spelas i?

Om de tar med sig något från PS2 så borde det vara möjligt.
Iofs så är det mest widescreen man kan ställa in där resten bestäms av speltillverkarna.
Så med andra ord,ingen har någon egentlig aning förrän den släpps...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Om de tar med sig något från PS2 så borde det vara möjligt.
Iofs så är det mest widescreen man kan ställa in där resten bestäms av speltillverkarna.
Så med andra ord,ingen har någon egentlig aning förrän den släpps...

fast det har inget med spelen att göra på PS2an. (jag har då aldrig märkt att anamorfiska spel har rätt förval iaf) men på PS3 är det rätt givet att både upp och nedskalning till 720p kommer finnas.

i vilket fall verkar jag rätt rökt, min burk klarar visst bara 1080i, men inte 720p. wtf?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm... har fredag semester kanske?

Har haft väldigt mycket att göra. Gör om hemma för en projektor, verkar som att det blir en TX300. Väntar nog med 1080p till SED eller nått likvärdigt kommer. 1080p-projjarna är lite för dyra ännu, och 42-46" LCD-TV är lite för små för att rättfärdiga priset om man inte ska sitta väldigt nära. Kan inte vänta längre, vill ha nått till vintern. MGS4 och LAIR kommer ju inte förrens om ett år typ, så då kan man byta upp sig till 1080p

Sen har nyhetstorkan spelat in lite. Blir väl intensivare om 30 dagar, då Japan får sina PS3:or...

Många dual BD på G.
Högupplöst bild på fjärren

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter