PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem

Tack mannen. Min "faboyism" eller whatever, kommer sig ifrån dåliga erfaranheter från 360 och supporten för 360. Skrev lite mera ingående om det här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6189537...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Haha, dom orden kommer du få...

du som har en bild på snake du har vell sätt dom här video klippen http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/vids_1.html

Permalänk
Medlem

Väl sett, heter det, no pun intended. Ska kolla dom klippen strax...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

Men snälla, du kan väl åtminstone ge oss en källa istället för att bara stå där och skriva strunt taget ur luften?

Nej jag tänker inte sitta och googla i timmar efter någon artikel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arky
sprucetwig: Får man åka med i din tidsmaskin någon gång? Du verkar ju veta väldigt mycket mer om PS3 än oss andra.

Du vet inte hur bra/dålig BD-spelaren i PS3 kommer vara och du vet inte hur snygga spelen som använder 1080p kommer vara heller.

Jag har tyvärr ingen tidsmaskin, däremot har jag dragit slutsatsen att inga spel använder 1080p från den information jag fått.

1. 1080p är 2073600 pixlar, 720p 921600. Dubbelt så många alltså, PS3 är för klen för att orka rendera det i snygga spel.
2. Eftersom mycket av kraften skulle gå att att fixa 1080p skulle man behöva dra ner på effekter och detaljer, och eftersom HDTV-ägarna är väldigt få även i USA, och 1080p-tv-ägarna är ännu färre vore det otroligt korkat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Haha, dom orden kommer du få äta upp!

Sen utgår du från att PS3 inte kommer spela upp Blu-ray lika bra som en stationär spelare från några andra märken än Sony, som utvecklat formatet?

Förutsättningarna är helt annorlunda än då PS2 lanserades av ovanstående anledning. Varför lägga pengar på två spelare, även om den ene trots allt nu skulle vara marginellt bättre?

Tror många med mig inte vill betala för en och en halv konsoll, utan hellre köper en PS3. Som dessutom kanske fungerar efter köp, till skillnad från 360, där de som har fått ett helt exemplar utan problem hör till minoriteterna här, för att referera till pollen, som i mina ögon bara blir mera trovärdig ju mera man läser här.

Ärligt talat föredrar jag en support där man får betala lite för en reparation, än en support som inte ens svarar, om vi nu ska referera till PS2:an igen. Vad gäller nätagget till PS2:an, så fick jag det utbytt snabbt och kostnadsfritt. Inte för att det började brinna, det var inte ens hälften så varmt som min 360...

Sony har inte utvecklat BD ensamma och faktum är att t.ex. Denon gör bäst dvd-spelare på markanden, varför skulle dom inte fortsätta göra bäst spelare? Sonys dvd-spelare ger jag inte mycket för, inte för någon sony produkt för den delen. Onödigt krångliga och sämre än konkurenterna, varför skulle det ändras? När det gäller PS3 så har den ju inte direkt någon bra grund att stå på, PS2 är ju den sämsta dvd-spelaren som någonsin tillverkats.

Och det är väl ganska självklart att en riktig BD-spelare för 4000kr spelare filmerna bättre än en spelkonsoll för 4000kr. Och tror du Sonys samarbetspartners skulle gilla om PS3 spelade filmera lika bra som deras maskiner? Vem skulle köpa dom då. Och vem skulle köpa Sonys spelare? Du vet, det handlar mycket om politik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej jag tänker inte sitta och googla i timmar efter någon artikel.

Är det sagt av någon som vet något om det (dvs ingen fd. anställd hos Sony som nu jobbar för MS eller liknande) så bör det inte vara speciellt svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

För mig så spelar det ingen roll ifall PS3 inte kommer vara den bästa Blu-ray spelaren på marknaden för film. Det är bara trevligt med fler features inbakade i en så pass billig maskin.
Jag kan inte se något negativt med att den stöder 2x1080p heller.. 1080p apparater finns som sagt att få tag på för 30000+ kr i USA och priserna rasar hela tiden.
Då SED tv-apparaterna kommer nästa år så kommer man säkert kunna hitta en LCD/plasma relativt billigt med 1080p över HDMI.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Sony har inte utvecklat BD ensamma och faktum är att t.ex. Denon gör bäst dvd-spelare på markanden, varför skulle dom inte fortsätta göra bäst spelare? Sonys dvd-spelare ger jag inte mycket för, inte för någon sony produkt för den delen. Onödigt krångliga och sämre än konkurenterna, varför skulle det ändras? När det gäller PS3 så har den ju inte direkt någon bra grund att stå på, PS2 är ju den sämsta dvd-spelaren som någonsin tillverkats.

Och det är väl ganska självklart att en riktig BD-spelare för 4000kr spelare filmerna bättre än en spelkonsoll för 4000kr. Och tror du Sonys samarbetspartners skulle gilla om PS3 spelade filmera lika bra som deras maskiner? Vem skulle köpa dom då. Och vem skulle köpa Sonys spelare? Du vet, det handlar mycket om politik.

Nu tror jag du är ute och cyklar, ge mig en länk av en väldigt trovärdigt opartiskt test komentar som säger att denon har dom bästa dvd spelarna?
Och ditt påstående om att sonys produkter skulle vara sämmre änn konkurenternas är bara någontinf du har hittat på. sony gör verkligen inte dåliga grejer. särligt inte när man kommer upp i "Es" serierna.
Dom är inga mirakel skapar och gör allt bättre men dom är då inte sämmre.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Det är ingen slump att varumärket Playstation är störst bland konsollerna idag. Sony leder utvecklingen inom hemelektronik.
http://www.sony.com/SCA/corporate.shtml

Att referera till en release för 6 år sedan är skrattretande. Utvecklingen har gått fram och idag är spelaren i PS2 toppklass. Den har tagit repiga skivor som min stationära spottat ut.

Finns ingen anledning att tro att spelaren i PS3 kommer vara dålig. I bästa fall prisvärd...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Nu tror jag du är ute och cyklar, ge mig en länk av en väldigt trovärdigt opartiskt test komentar som säger att denon har dom bästa dvd spelarna?
Och ditt påstående om att sonys produkter skulle vara sämmre änn konkurenternas är bara någontinf du har hittat på. sony gör verkligen inte dåliga grejer. särligt inte när man kommer upp i "Es" serierna.
Dom är inga mirakel skapar och gör allt bättre men dom är då inte sämmre.

PS2 som dvd spelare är verkligen inte i toppklass, mycket begränsad i mitt tycke. Mest störande är det att den förstorar bilden så att den ska passa på widescreen tv, på dom flesta nya tv-aparterna kan man ju visserligen förminska bilden igen, men tycker inte att man ska behöva göra det (min tv kan heller inte klara av att göra det).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
PS2 som dvd spelare är verkligen inte i toppklass, mycket begränsad i mitt tycke. Mest störande är det att den förstorar bilden så att den ska passa på widescreen tv, på dom flesta nya tv-aparterna kan man ju visserligen förminska bilden igen, men tycker inte att man ska behöva göra det (min tv kan heller inte klara av att göra det).

Men nu sa jag inte det heller va?? han hoppade på all sonys elektronik.
är väll ganska uppenbart att det inte är någon ultra dvdspelare i ps2:an va kostar den 1000 spänn? och då är det en spelmaskin i också.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

offtopic: kul signatur Fredag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof

Nu tror jag du är ute och cyklar, ge mig en länk av en väldigt trovärdigt opartiskt test komentar som säger att denon har dom bästa dvd spelarna?
Och ditt påstående om att sonys produkter skulle vara sämmre änn konkurenternas är bara någontinf du har hittat på. sony gör verkligen inte dåliga grejer. särligt inte när man kommer upp i "Es" serierna.
Dom är inga mirakel skapar och gör allt bättre men dom är då inte sämmre.

Jag utryckte mig nog lite dumt, menade atat Denon gör bäst spelare i dom billigare prisklasserna, och det är ju dom som är mest intressanta. Visst är deras prestige-serier bra, men för samma pengar hos andra märken får man mer för sina slantar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är ingen slump att varumärket Playstation är störst bland konsollerna idag. Sony leder utvecklingen inom hemelektronik.
http://www.sony.com/SCA/corporate.shtml

Att referera till en release för 6 år sedan är skrattretande. Utvecklingen har gått fram och idag är spelaren i PS2 toppklass. Den har tagit repiga skivor som min stationära spottat ut.

Finns ingen anledning att tro att spelaren i PS3 kommer vara dålig. I bästa fall prisvärd...

Leder utvecklingen? Vart då?
TV? Nej.
Ljud? Verkligen inte.
Datorer? Nix.
Bärbart ljud? Icke.

Du får gärna tala om vilket område dom skulle vara ledande på.
Dom kan inte göra spelaren i PS3 för bra, för då kommer ingen köpa riktiga BD-spelare.

Och att säga att spelaren i PS2 är i toppklass är verkligen korkat, den klarar inte RGB-ut, har värdelöst interface, är seg, ger dålig bild osv. Jag skulle som bäst vilja kalla den helt oduglig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Leder utvecklingen? Vart då?
TV? Nej.
Ljud? Verkligen inte.
Datorer? Nix.
Bärbart ljud? Icke.

Du får gärna tala om vilket område dom skulle vara ledande på.
Dom kan inte göra spelaren i PS3 för bra, för då kommer ingen köpa riktiga BD-spelare.

Tv-spel? Ja

Sen så är det ju världens näst största hemelektronikföretag, så varorna säljer ju iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
PS2 som dvd spelare är verkligen inte i toppklass, mycket begränsad i mitt tycke. Mest störande är det att den förstorar bilden så att den ska passa på widescreen tv, på dom flesta nya tv-aparterna kan man ju visserligen förminska bilden igen, men tycker inte att man ska behöva göra det (min tv kan heller inte klara av att göra det).

Det kan man ju ställa in på ps2-spelarens dvd-meny.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Och att säga att spelaren i PS2 är i toppklass är verkligen korkat, den klarar inte RGB-ut, har värdelöst interface, är seg, ger dålig bild osv. Jag skulle som bäst vilja kalla den helt oduglig.

Det går ju dock fixa ganska enkelt med en lödpenna om man vill. Helt oduglig är den ju inte, jag hade den som enda dvd-spelare ganska länge eftersom min vanliga spelare hade gett upp. Jag tycker helt klart att den fungerar bra som dvd-spelare. Dålig bild skulle jag inte alls vilja påstå att den har. Det enda som funkar dåligt är väl interfacet och att styra med bara handkontroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Det kan man ju ställa in på ps2-spelarens dvd-meny.

Det går ju dock fixa ganska enkelt med en lödpenna om man vill. Helt oduglig är den ju inte, jag hade den som enda dvd-spelare ganska länge eftersom min vanliga spelare hade gett upp. Jag tycker helt klart att den fungerar bra som dvd-spelare. Dålig bild skulle jag inte alls vilja påstå att den har. Det enda som funkar dåligt är väl interfacet och att styra med bara handkontroll.

Har du nån länk?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

DVD-spelaren i PS2 ger inte dålig bild, bättre än många stationära. Interfacet är mycket lättanvänt och att kalla den seg är årets överdrift. Den reagerar omedelbart på knapptryckningar, vilket är mer än man kan säga om många stationära.

Sony is a leading manufacturer of audio, video, communications, and information technology products for the consumer and professional markets. Its music, motion picture, television, computer entertainment, and online businesses make Sony one of the most comprehensive entertainment companies in the world.

För att återgå till ämnet så finns det ingen anledning till oro angående spelaren i PS3.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
DVD-spelaren i PS2 ger inte dålig bild, bättre än många stationära. Interfacet är mycket lättanvänt och att kalla den seg är årets överdrift. Den reagerar omedelbart på knapptryckningar, vilket är mer än man kan säga om många stationära.

Sony is a leading manufacturer of audio, video, communications, and information technology products for the consumer and professional markets. Its music, motion picture, television, computer entertainment, and online businesses make Sony one of the most comprehensive entertainment companies in the world.

För att återgå till ämnet så finns det ingen anledning till oro angående spelaren i PS3.

Hur många företag skriver inte det på sin egna hemsida? Herregud.

Permalänk
Medlem

att sony är en av dom största tillverkare vet vi redan!

att ps2 inte är en 10 000kr dvd spelar vet vi redan också!
herregud det är inte änns en 2000kr dvd spelare, men det är ju upenbart så klart dom inte ha en skit bra dvd spelare i den till det priset.

sen tror jag inte att ps3 kommer att ha särsligt bra spelare heller, på grund av att odm vill ju så klart sälja BD-spelare också.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Hur många företag skriver inte det på sin egna hemsida? Herregud.

Så du tror de ljuger?

Ojojoj...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Så du tror de ljuger?

Ojojoj...

Tror du på alla reklamer om alla bantnigspiller som ska göra att man tappar 50 kg tio minuter efter man tar dem, eller parfym-reklamerna, där man bara behöver stänka på lite så har man en flock villiga kvinnor efter sig eller?

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Nej. Vad har det med Sony att göra, eller tråden överhuvudtaget?

Som att jämföra en guldtacka med lite smågrus...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Så du tror de ljuger?

Ojojoj...

Dra på TV-shop i 10min så kommer du se den verkliga, hårda verkligheten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Nej. Vad har det med Sony att göra, eller tråden överhuvudtaget?

Som att jämföra en guldtacka med lite smågrus...

Det är marknadsföring helt enkelt, och ibland ljuger vissa i marknadsföringen. Som då parfymen för män där ett stänk räckte för att få en flock villa kvinnor efter sig. Det är därför vissa tar ett berg med salt innan dem litar på reklamen, eller på det företag skryter om sig själva på deras sidor.

Och förresten, båda är ju kolbaserade så

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Hursomhellst så är siffrorna på den sidan offentliga och verifierbara. Bara dumt att påstå nått annat. Håll er till topic nu.

Det är ingen slump att varumärket Playstation är störst bland konsollerna idag. Sony leder utvecklingen inom hemelektronik.
http://www.sony.com/SCA/corporate.shtml

Att referera till en release för 6 år sedan är skrattretande. Utvecklingen har gått fram och idag är spelaren i PS2 toppklass. Den har tagit repiga skivor som min stationära spottat ut.

Finns ingen anledning att tro att spelaren i PS3 kommer vara dålig. I bästa fall prisvärd...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Hursomhellst så är siffrorna på den sidan offentliga och verifierbara. Bara dumt att påstå nått annat. Håll er till topic nu.

Det är ingen slump att varumärket Playstation är störst bland konsollerna idag. Sony leder utvecklingen inom hemelektronik.
http://www.sony.com/SCA/corporate.shtml

Att referera till en release för 6 år sedan är skrattretande. Utvecklingen har gått fram och idag är spelaren i PS2 toppklass. Den har tagit repiga skivor som min stationära spottat ut.

Finns ingen anledning att tro att spelaren i PS3 kommer vara dålig. I bästa fall prisvärd...

Kanske bättre att gå på vad de INTE skriver, för de står ingenstans att det är "the leading manufacturer of bla bla", utan bara "a leading...". Hade de varit _det_ ledande företaget så hade man garanterat inte missat det på den sidan.

Vad kan vi gå på annat än tidigare bedrifter?

Det finns ingen anledning att tro att spelaren i PS3 kommer vara bra. Vad vi vet är att:
* Sony's tidigare läsare i konsoler varit usla.
* Att de måste försöka hålla priset nere för att få PS3 att bli så billig som möjligt att tillverka.
* Sprucetwig's argument om att sony måste göra en sämre läsare i PS3 pga av rena politiska band med andra företag.

Med det sagt, så har jag faktiskt en sony dvd-brännare i datorn som är super.

Permalänk
Medlem

Vad vi vet säkert är då att Sony är världens näst största hemelektronikföretag, det efter Matsushita som säljer varor under bland annant panasonic,technics,JVC m.fl. märken.

Köper man PS3 i tron att den har bättre bildkvalitet, features än en standalone Blu-ray spelare för 20k så är "man" bra dum. Däremot får ni hålla med om att PS3 kommer vara mer prisvärd ifall man är ute efter en spelkonsol.

Vad har detta med saken att göra egentligen, t.ex. XB360 säljer väl bra fastän den inte har en top of the line DVD-spelare?

Bara för att en sak inte är bäst så behöver den inte vara dålig..

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Ja, men dvd-spelare har många redan, men på den tiden när man införskaffade sig en PS2 så var det inte utan att man tänkte: "Hoho, inbakad dvd-spelare, vilket kap.".

Men PS3 verkar bli prisvärd, hoppas bara konsumenten inte får lägre kvalité för att Sony vill matcha priset på en xb360. Jag ska absolut ha en PS3, men jag har inga större förväntningar på medföljande Blu-rayspelare.

Permalänk
Medlem

Spel jag längtar till:

Killzone2
Jag älskade det första spelet till ps2, få shooters som gjort mig så glad
Efter trailern som visades på E3 (som INTE är in-game) fick jag nästan hjärtklapp.

Final Fantasy
Det går rykten om remake av FF7 till ps3. När(Om) jag får detta bekräftat kommer jag lägga undan varena krona jag tjänar för att kunna köpa konsolen och spelet. Att leva på bröd och vatten har ingen dött av.

Sen är frågan: Hur pass multimedia vänlig är ps3an? Med DivX/XviD etc. Återstår att se...

Permalänk
Medlem

PS3 är ett måste!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snille
Final Fantasy
Det går rykten om remake av FF7 till ps3. När(Om) jag får detta bekräftat kommer jag lägga undan varena krona jag tjänar för att kunna köpa konsolen och spelet. Att leva på bröd och vatten har ingen dött av.

Tyvärr så Square sagt att de inte har några planer på att göra en FF7 remake, tyvärr. Skulle vara grymt om de gjorde det dock.

Möjligheten kanske finns dock med tanke på hur många som vill ha det.