hämta ut en hdd som väger 13,6 kg?

Permalänk

Hårddisken i fråga fanns nog ej i lager när denna kund lade sin beställning, annars hade det inte tagit så lång tid. Han hade också valt att betala in i förskott och då tar det 3-4 bankdagar innan vi får besked att inbetalningen är gjord.

13,6kg är ingen felskrivning, det är fraktvikten som anges, inte den reella vikten. Fraktvikt = det som är mest av reell vikt och volymberäknad vikt som beräknas med 280kg/m3. Att det blev 13,6kg innebär bara att det var en större låda med stötdämpande material denna hårddisk förpackades i så att inget händer i transporten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Tja, 11 dagars väntan på prylarna låter väl som normalt när det är från datorbutiken? Kan inte påminna mig om att det gått under en vecka därifrån någon gång under årens lopp.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Tycker inte 10 dagar är så farligt ifall man inte verkligen behöver produkten på en gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omega_X

En sak fick jag åter bekräftat. Om man har bråttom med att handla från en butik via internet så ska man beställa något som finns i lager.

Dom skickade med 3 godiskarameller som plåster på såren

Du sa det själv att det inte fanns på lager vad beger du mer. Att dom skall skicka nåt som inte finns på lager. Sen att du fick 3 godisbitare varför skulle det vara plåster på såren, om vi vänder så kanske är det rent av att vara trevliga mot sina kunder.
Nästa gång du beställer och alla andra kolla så det finns i lager annars kom inte hit och klaga i onödan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Du sa det själv att det inte fanns på lager vad beger du mer. Att dom skall skicka nåt som inte finns på lager. Sen att du fick 3 godisbitare varför skulle det vara plåster på såren, om vi vänder så kanske är det rent av att vara trevliga mot sina kunder.
Nästa gång du beställer och alla andra kolla så det finns i lager annars kom inte hit och klaga i onödan.

Jag skrev faktiskt För min del hade tiden mindre betydelse just denna gång.
Du får gärna ta dig tid att läsa hela inlägget innan du börjar att hacka på folk

Jag fick hdd:n för 895 kr. Priset var avgörande mig.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omega_X
Jag skrev faktiskt För min del hade tiden mindre betydelse just denna gång.
Du får gärna ta dig tid att läsa hela inlägget innan du börjar att hacka på folk

Jag fick hdd:n för 895 kr. Priset var avgörande mig.

Helt onödig tråd överhuvudtaget. Mail där du har beställt och fråga dom varför den väger 13kg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Tja, 11 dagars väntan på prylarna låter väl som normalt när det är från datorbutiken? Kan inte påminna mig om att det gått under en vecka därifrån någon gång under årens lopp.

Är nog bara för dig då. Alla gånger, dvs en heldel gånger under 3års period som jag bestält hos DB så har jag fått mina saker inom 3 dagar om dom då har dom i lager och om jag beställer innan kl15.

Så det är säkert du som valt att du ska förskottsbetala allt, då är det väntan på att banken ska få pengarna och att db ska få besked av banken att pengarna har kommit, då kan det säkjert ta 11 dagar men inte annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Är nog bara för dig då. Alla gånger, dvs en heldel gånger under 3års period som jag bestält hos DB så har jag fått mina saker inom 3 dagar om dom då har dom i lager och om jag beställer innan kl15.

Så det är säkert du som valt att du ska förskottsbetala allt, då är det väntan på att banken ska få pengarna och att db ska få besked av banken att pengarna har kommit, då kan det säkjert ta 11 dagar men inte annars.

Svar nej. Jag har beställt därifrån de senaste 5-6 åren med olika betalningssätt, oftast saker som finns i lager men det tar alltid lång tid. Senaste beställningen till dem var i våras och då beställde vi som företag mot postförskott och då kom sakerna, som fanns i lager, faktiskt på dryga veckan. Skräll! Datorbutiken är ett av få företag som konsekvent är långsamma i orderhanteringen. Nu vet jag ju om att de inte skyndar i onödan så jag beställer bara saker därifrån om det inte är "panik" just för att de oftast har bättre priser.

Jämför gärna med t.ex. Dustin som i princip alltid får iväg ordern samma dag så att man hämta sina saker på posten dagen efter beställningen.

Permalänk
Medlem

Mitt chassi från gtek vägde 2130kg Men sen insåg jag att det stog 21 30kg

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Jag får alltid godis från datorbutiken.com när jag beställer

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX
Jag får alltid godis från datorbutiken.com när jag beställer

De måste verkligen gilla dig.

Permalänk

Det är nästan anledningen till att jag beställer från datorbutiken.com, godiset Det finns två olika smaker om någon lagt märke till det

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fått godis och jag har beställt ett par gånger.

Permalänk
Hedersmedlem

Nog med spammande i tråden. Frågan är redan besvarad och offtopic är icke välkommet.

*Tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe