Permalänk

Ferrari 4000

Nu säljer acershop den nya ferrarin!(http://www.acershop.se/produkter.jsp?category_id=61&subcatego...)

Någon som har planer på att köpa?

Permalänk
Medlem

23000kr....nej tack

Permalänk
Medlem

kan ju köpas från www.zipzoomfly.com för 2195$ ~ 18000:- + ev frakt till sverige om man nu vill ha en. Den är ju på tok för dyr i sverige just nu iallfall men det är nog många som kommer köp bara för att det är den nya ferraridatorn. SKulle gärna köpa om jag fick den för priset ovan.

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk

HAHA 24000 för den ! Acer 5024:an är ju nästan lika bra i prestanda som den.. d va d värsta ja sett hahaha..

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doope
kan ju köpas från www.zipzoomfly.com för 2195$ ~ 18000:- + ev frakt till sverige om man nu vill ha en. Den är ju på tok för dyr i sverige just nu iallfall men det är nog många som kommer köp bara för att det är den nya ferraridatorn. SKulle gärna köpa om jag fick den för priset ovan.

Eller bara 16 000 om man köper ifrån www.laptopsdirect.co.uk från england så blir frakten billigare med.
http://www.laptopsdirect.co.uk/Acer_Ferrari_4005WLMi_Laptop_-...
Specs:
Ferrari 4000
AMD Turion ML37 Processor 2.0GHz
1024MB DDR SDRAM
100GB Hard Drive
DVD Dual Layer Drive - To read DVDs and CDs and write CDs, DVD+, DVD- and large Dual Layer DVD
15.4" SWXGA+ Widescreen TFT Screen
ATI Mobility Radeon X700 PCI-E 128MB
Integrated gigabit LAN
Integrated wireless 802.11g LAN
Integrated Bluetooth
Integrated 5-in-1 card reader – reads Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMediaCard, SD Memory Card and XD Picture Card
Microsoft Windows XP Home Edition
Microsoft Works Suite including Microsoft Word
USB Ferrari Mouse

Eller varför inte en 5024WLMi för 11 800 kr
http://www.laptopsdirect.co.uk/Acer_Aspire_5024WLMi_LX.A4605....
Specs:
Acer aspire 5024WLMi
AMD Turion ML34 1.8GHz Processor
1024MB DDR SDRAM
100GB Hard Drive
DVD Dual Layer Drive - To read DVDs and CDs and write CDs, DVD+, DVD- and large Dual Layer DVD
15.4" XGA Acer CrystalBrite Widescreen TFT Screen
ATI Mobility Radeon X700 PCI-E 128MB
Integrated gigabit LAN
Integrated wireless 802.11g LAN
Integrated 6-in-1 card reader – reads Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMediaCard, SD Memory Card, SmartMedia Card and XD Picture Card
Microsoft Windows XP Home Edition ,

Lägg märke till att aspiren har en mindre effektförbrukning på cpu'n och därmed har den antagligen längre batteritid än ferrarin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Eller bara 16 000 om man köper ifrån www.laptopsdirect.co.uk från england så blir frakten billigare med.
http://www.laptopsdirect.co.uk/Acer_Ferrari_4005WLMi_Laptop_-...
Specs:
Ferrari 4000
AMD Turion ML37 Processor 2.0GHz
1024MB DDR SDRAM
100GB Hard Drive
DVD Dual Layer Drive - To read DVDs and CDs and write CDs, DVD+, DVD- and large Dual Layer DVD
15.4" SWXGA+ Widescreen TFT Screen
ATI Mobility Radeon X700 PCI-E 128MB
Integrated gigabit LAN
Integrated wireless 802.11g LAN
Integrated Bluetooth
Integrated 5-in-1 card reader – reads Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMediaCard, SD Memory Card and XD Picture Card
Microsoft Windows XP Home Edition
Microsoft Works Suite including Microsoft Word
USB Ferrari Mouse

Eller varför inte en 5024WLMi för 11 800 kr
http://www.laptopsdirect.co.uk/Acer_Aspire_5024WLMi_LX.A4605....
Specs:
Acer aspire 5024WLMi
AMD Turion ML34 1.8GHz Processor
1024MB DDR SDRAM
100GB Hard Drive
DVD Dual Layer Drive - To read DVDs and CDs and write CDs, DVD+, DVD- and large Dual Layer DVD
15.4" XGA Acer CrystalBrite Widescreen TFT Screen
ATI Mobility Radeon X700 PCI-E 128MB
Integrated gigabit LAN
Integrated wireless 802.11g LAN
Integrated 6-in-1 card reader – reads Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMediaCard, SD Memory Card, SmartMedia Card and XD Picture Card
Microsoft Windows XP Home Edition ,

Lägg märke till att aspiren har en mindre effektförbrukning på cpu'n och därmed har den antagligen längre batteritid än ferrarin.

Man kan ju annars köpa 5024WLMi på
http://www.acershop.se/produkter.jsp?category_id=61&subcatego...
för 12500:- ingen större skillnad då får man ju även ett svenskt tangentbord.

Det jag gärna vill åt är den bättre upplösningen på skärmen som ferrarin har.

Det jag reagerar på är ju att Ferrarin är ju grymt dyr i sverige jämfört med tex "laptopdirect" men de andra datorerna jag kikade på där låg på priser som man hittar i sverige på samma produkt. Någon som vet om de försöker ta ut "ockerpriser" på ferrarin just nu eller är det bara en miss som kommer att justeras när den kommer ut till alla butiker på nätet?

+ en fråga

Om man skulle köpa en ferrari från england hur svårt är det att byta ut tangentbordet till ett svenskt?
Jag vet att man kan programmera om knapparna men nu menar jag ett helsvenskt tangentbord.

/Doope

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doope
...

+ en fråga

Om man skulle köpa en ferrari från england hur svårt är det att byta ut tangentbordet till ett svenskt?
Jag vet att man kan programmera om knapparna men nu menar jag ett helsvenskt tangentbord.

/Doope

Svår frågeställning det där "hur svårt är det att...?".
Det är väl inte så värst svårt att skruva ur det befintliga och sätta dit ett med svenska tecken på istället.
Det svåra är nog att få tag på ett svenskt tangentbord som passar. Jag vet inte med mig att jag har sett dom till försäljning någonstans.
Men hittar man ett så kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara "svårt" att byta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doope
Om man skulle köpa en ferrari från england hur svårt är det att byta ut tangentbordet till ett svenskt?
Jag vet att man kan programmera om knapparna men nu menar jag ett helsvenskt tangentbord.

Det går att köpa från Acers servicepartners. Det är mycket lätt att byta.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

fördelen med att köpa i england och inte USA är att man då slipper betala moms oxå.. iom att england är med i EU.. eller har jag fel..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]......

Lägg märke till att aspiren har en mindre effektförbrukning på cpu'n och därmed har den antagligen längre batteritid än ferrarin. [/B]

Har den verkligen mindre effektförbrukning?? Verkar som om de ska ha samma effektförbrukning enl nedan

Turion64 ML-30 1.6 GHz 1 MB 35 W TDP
Turion64 ML-32 1.8 GHz 512 kB 35 W TDP

Aspire -->Turion64 ML-34 1.8 GHz 1 MB 35 W TDP

Ferrari -->Turion64 ML-37 2.0 GHz 1 MB 35 W TDP

Turion64 MT-30 1.6 GHz 1 MB 25 W TDP
Turion64 MT-32 1.8 GHz 512 kB 25 W TDP
Turion64 MT-34 1.8 GHz 1 MB 25 W TDP

Eller är det jag som inte har en aning om vad jag talar om?!?

Hur är det med moms och så från England? Den borde ju vara betald redan då England med i EU så man ska inte riskera att åka dit i tullen så datorn blir X tusenlappar dyrare om man bestämmer sig för att köpa därifårn

/Doope

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Inaktiv

Jag tror val inte att det ska vara nagra problem att kopa nagonting i England och forsla over det till Sverige...

Om nagon vill ge mig pengar sa kan jag inhandla en dator och komma over med den i Augusti...

Inga avgifter iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doope
Har den verkligen mindre effektförbrukning?? Verkar som om de ska ha samma effektförbrukning enl nedan

/Doope

Okay...
Trodde ML var beteckning för effektförbrukningen...

Permalänk
Medlem

Ferrari 4000 kostar mer pga att den har kolfiber chassi delvis smakar det så kostar det

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

vaffaen, går det inte att köpa i england/usa, fast med ett svenskt t.b.? lirka lite lissom...

Permalänk
Medlem

Priset är i överkant faktiskt....men designen är rätt snygg...bättre än 3400 iaf!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
Priset är i överkant faktiskt....men designen är rätt snygg...bättre än 3400 iaf!

Jag har sett att i andra länder har den sjunkit i pris så den ligger jämt med 8104. Så den gör väl det även här i Sverige så småning om.
Men som det är nu tycker jag att 8104 är betydligt mer prisvärd, jag har hört att F4000 är lite vassare i spelprestanda, men 8104 har ju nån timmes mer batteritid. För mig skulle ett val mellan dom vara sjävklart även om Ferrarin är mycket snyggare

Permalänk
Medlem

hur stor skillnad är det på det RAM-minne som sitter i ferrarin på DDR SDRAM - 333 MHz - PC2700 och det som sitter i Acer 8104 DDR II SDRAM - PC2-4200 - 533 MHz?? är det inte DDR II på ferrarin?

Gör det någon större skillnad egentligen? Blir det nått man skulle kunna lägga märke till i en jämförelse mellan dessa två datorer förutom processorerna då.

Står lite i valet & kvalet mellan dessa två datorer men jag kan hålla ut ca 1-1½ mån till och det tänker jag göra för att få bästa möjliga pris när jag köper.

Ferrarin är ju dessutom billigare med ca 3000:- kr om man köper den via "laptopdirect". Så även om den sjunker ner till 8104:ans pris i Sverige så är det ändå billigare att köpa den från England.

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Medlem

http://www.laptop.de/main.php?section=shop&group=298

Med Svenskt tangentbord ~17600kr exkl frakt, dock med Tyskt OS.

Permalänk
Medlem

jag får det till 1958€ utan frakt = 18805 med svenskt tangentbord. Är det någonstans jag räknar fel?

Vad kan ett svenskt tangentbord kosta att köpa från en Acer servicepartner i sverige?
Har aldrig bytt tangentbord på en bärbar men det ska väl inte vara så förbaskat krångligt om man bara får tag på ett i sverige.

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doope
jag får det till 1958€ utan frakt = 18805 med svenskt tangentbord. Är det någonstans jag räknar fel?

Vad kan ett svenskt tangentbord kosta att köpa från en Acer servicepartner i sverige?
Har aldrig bytt tangentbord på en bärbar men det ska väl inte vara så förbaskat krångligt om man bara får tag på ett i sverige.

www.acerparts.se

De hade visst inte delarana till Ferrari 4000 än
Men det borde nog komma upp snart

Permalänk
Medlem

tack för ett snabbt svar.

Jag antar att Ferrarin har samma tangentbord som på 8104 då kostar ett svenskt tangentbord endast 475:- + frakt.
Pris med en ferrari köpt från england blir då runt 17500 med frakt inklusive ett nytt tangentbord. Vilket för mig är helt ok pris.

Slänge även iväg ett mail till acer supporten och frågade vad som gällde för garantin om jag köpt datorn i England men vill få den servad i Sverige. Dock inget svar ännu.

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Hedersmedlem

Jag undrar varför 8104 är så dyr på den siten när F4000 var så billig. Några idéer om priset på 8104:an.
Eller är det bara så at F4000 kommer sjunka väldigt i pris i Sverige?

Permalänk
Medlem

F3400 kostade väl också kring 20000 för ett år sedan om jag inte minns helt fel, nu kan man köpa den för 13500 på acershop. Visst kommer även att F4000 sjunka i pris, men man kan troligtvis inte vänta sig några större prisras de närmaste månaderna.

Permalänk
Medlem

Men det verkar ju lite sjukt att de vill ha 23500:- för den här i Sverige när rekommenderat pris från Acer i UK är runt 16700:- varför ska man då köpa en i sverige?
Man kan ju undra om inte Acer mjölkar oss svenskar på ett högre pris?!?!

Visst många kommer köpa den redan nu men det verkar sjukt dyrt jämför med t.ex 5024 som har ganska snarlika specifikationer förutom processor och skärm. Jag lutar nog åt en F4000 förvisso men då kommer den köpas från england och byta tangentbord för en 500-lapp då sparar jag ändå minst 5000:-

..... tidigare post men skulle gärna vilja ha ett svar!!

hur stor skillnad är det på det RAM-minne som sitter i ferrarin på DDR SDRAM - 333 MHz - PC2700 och det som sitter i Acer 8104 DDR II SDRAM - PC2-4200 - 533 MHz?? är det inte DDR II på ferrarin?

Jag är inte så insatt i hela minnesbiten men RAM II ska väl ge bättre prestanda? går det att uppgradera till RAM II genom att köpa nya stickor?

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doope
Men det verkar ju lite sjukt att de vill ha 23500:- för den här i Sverige när rekommenderat pris från Acer i UK är runt 16700:- varför ska man då köpa en i sverige?
Man kan ju undra om inte Acer mjölkar oss svenskar på ett högre pris?!?!

Visst många kommer köpa den redan nu men det verkar sjukt dyrt jämför med t.ex 5024 som har ganska snarlika specifikationer förutom processor och skärm. Jag lutar nog åt en F4000 förvisso men då kommer den köpas från england och byta tangentbord för en 500-lapp då sparar jag ändå minst 5000:-

..... tidigare post men skulle gärna vilja ha ett svar!!

hur stor skillnad är det på det RAM-minne som sitter i ferrarin på DDR SDRAM - 333 MHz - PC2700 och det som sitter i Acer 8104 DDR II SDRAM - PC2-4200 - 533 MHz?? är det inte DDR II på ferrarin?

Jag är inte så insatt i hela minnesbiten men RAM II ska väl ge bättre prestanda? går det att uppgradera till RAM II genom att köpa nya stickor?

Jag tror inte att ACER mjölkar svenskar på pengar, tyskarna får betala mer för 8104:an istället
Du kan inte sätta DDRII i F4000, prestandaskillnad är det, dock inte så mycket så att bör påverka ett datorköp, iaf inte¨på denna typen av datorer. Är man ute efter ett prestandamonster ska man däremot ha DDRII i åtanke

Permalänk
Medlem

För alla som är intresserade av F4000 så kommer här en omfattande recension.

http://www.laptoplogic.com/reviews/acer/

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Medlem

En fråga, tror ni dessa företag skickar datorer till Sverige och vad brukar frakten sluta gå på?

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jk22
En fråga, tror ni dessa företag skickar datorer till Sverige och vad brukar frakten sluta gå på?

Jo då det gör dom. www.laptopsdirect.co.uk skickar till Sverige och frakten ligger då på 99£ ~ 1400:-

Förvisso jävligt dyrt men du sparar ändå in en hel del pengar jämfört med vad F4000 kostar i Sverige

Någon som har hittat någon amerikansk sida som skeppar till Sverige, kollat runt lite men inte hittat. www.zipzoomfly.com och www.newegg.com går ju inte tyvärr då F4000 ligger på 2099$ vilket är väldigt billigt i jämförelse

Visa signatur

Samsung NC-10 Netbook

Permalänk
Medlem

tänkte handla den från laptopsdirect.co.uk men dom verkar inte ta kreditkort om man inte är boende i england å jag orkar fan inte meckla med bankkonton å skit...

Kommer lägga en beställning från datorhandel.com istället (tur att jag kan köpa på företag så man får dra av momsen sen sen ere skönt å slippa utländska OS å att betala extra för svenskt tangentbord osv ) nu senare under dagen så om allt går som det ska så har jag maskinen nästa vecka.
Kan lassa på lite egna bilder och tankar kring den då

datorhandel.com verkar förövrigt vara billigast i sverige på 4005an för dom som inte vill beställa utanför sverige...

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem

Ni tror inte tullen har nått att säga när ni beställer datorn från US/UK/GER osv ?

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?