Fjärrhjälpprogram för Win2k?

Permalänk
Medlem

Fjärrhjälpprogram för Win2k?

Jag skulle behöva nån typ av fjärrstyrningsprogram så jag kan hjälpa syrran när hennes dator krånglar, det tar sån tid att sitta med msn och förklara hur hon ska klicka...
Jag laddade hem Remote Administrator men det gick inte att använda eftersom Symantec Antivirus tror att det är ett virus, finns det något annat program som funkar i Win2k och ihop med antivirusprogram?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Antivirusprogrammets uppgift är att bla. hindra fjärrstyrningsprogram. Den ser antagligen programmet som en trojan eller liknande. Kan du inte lägga in ditt program i någon form av ignore-lista i antivirusprogrammet?

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Ledsen för det sena svaret men jag tappade bort tråden, postade den tydligen i helt fel forum.:o
Vad jag kunde se gick det inte att välja ignore i rutan som kom upp, dock har jag laddat hem ett annat program som heter VNC som inte blir raderat av antivirusprogrammet, ska prova det istället...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

VNC är bara att rekommendera. MKt bra program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiKaN
VNC är bara att rekommendera. MKt bra program.

Kan inte mer än att hålla med...

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*