F.E.A.R.-demo på fredag

Permalänk
Medlem

F.E.A.R.-demo på fredag

"F.E.A.R.-demo på fredag.

Helgen ser ut att gå i skräckens tecken, då en singleplayerdemo av Monoliths actionrysare F.E.A.R. släpps nu på fredag. Demon kommer innehålla en bana och, om undertecknad räknat rätt, släppas klockan 19:00 svensk tid (10:00 PDT).

http://www.sierra.com/news_story.do?storyId=2724
Tipstack till simulacra."

Ladda Ner Demot: http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/fear/fear_spdemo_en.exe

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem

längtar

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Nice. Då blir det till att ladda upp med cola och burritos på fredag kväll.

Permalänk
Medlem

Efter MP-demot kan jag faktist inte säga att jag längtar så mycket. Det såg bättre ut på trailern än vad det gjorde i action...
Men, det kanske är annorlunda nu i SP. Kanske mindre buggigt och bättre kontroller. Man får väl vänta och se.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

synd att man itne är hemma just då. får tanka hem på söndagkväll när man kommit hem. längtar som fan att få pröva på SP delen i detta spel.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Trevligt! Få se hur det flyter med grafikkortet jag har nu.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

om du absolut måste posta alla nyheter från fz och måste bara kopiera hela deras text (tipstack!?)

så kan du väl i alla fall uppge källa?

Permalänk

Får se om man vågar sig på att spela det då. :/

Permalänk
Testpilot

Det var värst, trodde spelet skulle fortsätta att försenas, i rena stalker-andan

Tankade ner den nya filmen från FZ igår, det verkar bara bli bättre och bättre

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axxiz
om du absolut måste posta alla nyheter från fz och måste bara kopiera hela deras text (tipstack!?)

så kan du väl i alla fall uppge källa?

" ...

nåja glöm inte att kolla "Trailer från F.E.A.R." först.. 14min In-Game SP

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk

Mycket välkommet lir. Enda nackdelen jag funnit hittills är att det är en aning för mycket ös i vapnen. Men vafan, underbart med ett läskigt FPS äntligen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Då har jag något att göra för flickan min åker ifrån mig *bug och bock* Tackar!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Det ska bli roligt . har knappt når att göra alla är bortresta och gå ut på nån krog orkar jag inte (slut på Kontot)

Permalänk

Re: F.E.A.R.-demo på fredag / Trailer från F.E.A.R.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
Source: http://www.fz.se/forum/viewtopic.php?t=55636

"Du har blivit avstängd (bannad) från det här forumet
Var god kontakta webmasterna eller forumsadministratören för mer information"

Jaså, är jag bannad för att jag aldrig har varit inne där? Jag har inte ens ett konto på FZ :p.

Permalänk

När jag testade MP-demot så var det sjuuuuuuuuukt krävande. Jag har en A64 3200+, 1 GB minne och ett överklockat 9800 Pro, och jag kunde knappt lira i 800x600 ens. Det beror inte på mina drivrutiner iallafall, den saken är säker

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Vill ha!!!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45196

så ja.. beställt

och räcker inte min burk till ska de få en smäll

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

dreggel... måste ha.. F.E.A.R, Quake 4 och W4k - Winter Assualt är orsaken till att jag uppgraderar denna månanden... ska bli fett som fan med slowmotion effekter när man spränger av huvudet på folk

Permalänk
Medlem

Gillade inte spelet när jag provade betan, helt udda styrning och kontroll av karaktären. Hoppas de förbättrat spelet sedan betan...

Permalänk
Medlem

finns det några systemkrav att läsa nånstans? Testa en MP beta och den var lite väl krävande. inte för att jag har bästa grafikkortet men det har räckt hittills. vill inte gärna behöva köpa nytt graffkort än.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

de rekommenderar 3GHZ cpu och gfx med 256Mb minne på och 1gb ram.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

"These are currently the beta test system requirements and we are almost certain that the final game requirements will look something like this. Please remember that this is the minimum system requirements and not recommended.

* Windows ® 2000/XP with latest service pack installed
* DirectX(tm) 9.0c
* Pentium ® 4 1.7 Ghz or equivalent
* 1GB RAM
* 128 MB DirectX ® 9.0 Compliant Video Card with hardware T&L and pixel shader support*
* 3.0 GB free Hard Drive Space for installation
* Additional hard drive space for a Windows swap file and saved game files.
* 16-bit DirectX 9.0 compliant sound card with support for EAX 2.0
* Broadband connection for multiplayer games.
* Mouse & Keyboard"

Första spelet med "Minimum 1GB Ram" ?

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
När jag testade MP-demot så var det sjuuuuuuuuukt krävande. Jag har en A64 3200+, 1 GB minne och ett överklockat 9800 Pro, och jag kunde knappt lira i 800x600 ens. Det beror inte på mina drivrutiner iallafall, den saken är säker

Wierd, så dåligt ska det inte flyta på en sådan dator

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
När jag testade MP-demot så var det sjuuuuuuuuukt krävande. Jag har en A64 3200+, 1 GB minne och ett överklockat 9800 Pro, och jag kunde knappt lira i 800x600 ens. Det beror inte på mina drivrutiner iallafall, den saken är säker

Men vad körde du på för inställningar? Skulle inte vara så konstigt om du kör "extreme" på allt?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte testat betan eller demot men efter att ha sett filmerna så ser det ju bara heltråkigt ut. En kopia av vilket fps som helst toppat med lite häftiga ljuseffekter. Hoppas jag har fel.

Börjar väl tröttna på spelutvecklare som inte går vidare och gör något annorlunda och smart... Spelbranschen går mot musik- och filmbranschens hjärndöda mainstreaminställning.

Permalänk
Medlem

kan inte mer spel som e lika bra som final fantasy 7 på PSX komma..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
kan inte mer spel som e lika bra som final fantasy 7 på PSX komma..

Nej, skräp har vi redan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Nu har jag inte testat betan eller demot men efter att ha sett filmerna så ser det ju bara heltråkigt ut. En kopia av vilket fps som helst toppat med lite häftiga ljuseffekter. Hoppas jag har fel.

Börjar väl tröttna på spelutvecklare som inte går vidare och gör något annorlunda och smart... Spelbranschen går mot musik- och filmbranschens hjärndöda mainstreaminställning.

Du har fel. Samtidigt tycker jag att om utvecklarna vill göra en psykologiskt skräck spel ska de inte hållas tillbaka bara för att spelare kräver nytt och annorlunda.

Sen tycker jag inte detta påminner så mycket om något annat FPS. Det är absolut inte DooM 3, det påminner inte ett skit om Half-Life 2, finns inte en likhet mer än perspektivet med Far Cry. Jag kan tyvärr inte få in ditt resonemang om att det skulle vara en kopia någonstans. Själva känslan är väldigt unik tycker jag, likaså är psykologisk skräck vad jag vet aldrig provat i ett fps.

Jag ser fram emot detta, ser ut att ha en mycket bra och gripande story. Något som inte är vanligt alls i FPS.

Permalänk
Avstängd

MP FEAR betan har varit ute ett tag, vet att jag spelade den for 1,5 månad sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettor
Du har fel. Samtidigt tycker jag att om utvecklarna vill göra en psykologiskt skräck spel ska de inte hållas tillbaka bara för att spelare kräver nytt och annorlunda.

Sen tycker jag inte detta påminner så mycket om något annat FPS. Det är absolut inte DooM 3, det påminner inte ett skit om Half-Life 2, finns inte en likhet mer än perspektivet med Far Cry. Jag kan tyvärr inte få in ditt resonemang om att det skulle vara en kopia någonstans. Själva känslan är väldigt unik tycker jag, likaså är psykologisk skräck vad jag vet aldrig provat i ett fps.

Jag ser fram emot detta, ser ut att ha en mycket bra och gripande story. Något som inte är vanligt alls i FPS.

Konstigt, nästan varje sekund av filmerna påminnner mig om Half Life 2...
Visst, nytt och annorlunda är inget krav, men då måste det fasen göras med kvalitet och inte bara kopieras om och om igen. Se på Half Life 2, det är inget nytt men enligt många väldigt bra gjort.
Psykologisk skräck känns inte speciellt nytt och spännande numera, men det kanske kan vara kul ändå.
Jag måste givetvis spela innan jag dissar spelet helt. Det är bara min reaktion som är baserat på filmerna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e3q1w2
MP FEAR betan har varit ute ett tag, vet att jag spelade den for 1,5 månad sen.

och vad hade det med tråden att göra?

Fredag-kväll blir en innesittarkväll.

Visa signatur

Jag är Underbarnet