F.E.A.R.-demo på fredag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Någon som kan bekräfta hur spelet flyter på X800 kort?

flyter på 6600gt på medium så ja det borde rulla =D

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

ojojojoj lika illa som betan ja testa i april.. måste köra på medium för att det ska flyta ok.. och då ser det ut som skit.. måste säga att grafikmotorn fear använder inte är nåt att hurra över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
ja om de kan lära sig optimera det, för så snyggt är det inte om man ser hur dåligt det går på en sådan pass snabb dator som min.. urk på dem...

men men ett 7800GTX blir det vl nästa vecka då

Flytter på minst lika bra som Doom3 gjorde på min gamla burk (XP1900, 9700P. 512Mb) med medium inställingar så jag skulle vilja påstå att de har gjort ett bra jobb med optimering.

Vad gäller spelet i sig så blev jag riktigt imponerad av AIn. Äntligen ett spel där AIn verkar leva upp till vad utvecklarna säger. AI som inte ser låga väggar och fönster som hinder och som sammarbetar bra. Riktigt uppfriskande

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tyckte att grafiken inte var någonting särskilt ? =/

Btw , vad händer efter att man gått ner för dom första 2 stegarna ? Har inte hunnit prova längre

Permalänk
Medlem

Nu är jag lite småskakig.. hade fixat lite extra med att släcka ned och höja volymen så det skulle kännas. När den äckliga lilla ringu klonen hetsade mig ner för stegen så var jag tvungen att blunda, oh fy.. och det va ju inte slut där heller.. var tvungen att stänga av och hämta andan, blir nog lite till imorrn, sakta men säkert

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Nu är jag lite småskakig.. hade fixat lite extra med att släcka ned och höja volymen så det skulle kännas. När den äckliga lilla ringu klonen hetsade mig ner för stegen så var jag tvungen att blunda, oh fy.. och det va ju inte slut där heller.. var tvungen att stänga av och hämta andan, blir nog lite till imorrn, sakta men säkert

hehe jag med

känner att det inte kommer gå att spela det här knappt

Permalänk
Avstängd

helt ärligt, spelet flöt fint med medium/maximum 800x600 med mitt 9800pro, Barton 2800+ och 1gb ram, hoppas jag kan kräma ur mer med ett 6800gt sen. älskvärt spel, ge mig hela.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

bra, skönt att det finns fler mesar

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Kan inte någon slänga upp en snabb mirror så att man kan tanka? Går väldigt segt på fileshack och kan inte dra ner på fragzone.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Kan inte någon slänga upp en snabb mirror så att man kan tanka? Går väldigt segt på fileshack och kan inte dra ner på fragzone.

http://www.gadgeeks.com 100mbit svensk server.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

Fattar inte...
Själv kör jag med allt på maximum förutom volumetric density där kör jag på low, har en tendens att döda frameraten totalt. Testade tom att köra med softshadows och det flyter skitbra. AA x2, AF x8 1024x768 eftersom nästa steg är 1600x1200.
Lite roliga saker som jag inte sett förut, dels att man kan gibba folk, lyckades skjuta av en killes arm med SG, naglade fast en kille mot en vägg med ett headshoot från nailgunen (heter den så?)
AIn verkar jävligt elak förövrigt. På hard hinner man knappt reagera innan man har en granat i rumpan. Tog lite screenshoots från demot men dom vart så jevla fula (ty fraps). Om någon fortfarande vill se dom kan jag lägga upp dom ändå.

Det enda jag har att klaga på är att spelet hackar till ganska märkbart (0.5-2sek) när den laddar in en ny area. Ligger på 70fps med drops ner till 50.

Permalänk
Medlem

får detta meddelande när jag startar: A required security module can not be activated. this program can not be executed

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

meat4u ... kast upp shotsen.. kan inte ens kom i den upplösningen så det skulle vara intressant o se hur det ser ut

Permalänk
Inaktiv

Riktigt kul o läskig demo faktist! haha roligast var ju att kicka dom med vapnet i slowmo.. Nice koncept att blanda action och skräck!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Någon som kan bekräfta hur spelet flyter på X800 kort?

Körde High/High med system i sign, det flöt på bra tills ja gbörjade försöka göra snygga saker i vattnet, då blev det lite småsegt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Går det att lira med ett Ti4200?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Testade nyss demot, och det var jääkligt grymt må jag säga, hoppade till några gånger t.o.m. Väldigt snyggt dessutom. Ser väldigt mycket fram emot detta spel. F.ö körde jag 1024x768, alla inställningar på max, 2xAA, 4xAF. Ska prova att ändra "volumetric density" som meat4u nämnde, men annars flöt det helt OK!

Edit: Måste också säga att AI:n var av hög klass!

Edit2: Provade att sämla volumetric density till minimum, men den gjorde ingen större skillnad.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Kommer inte kunna lira demot på ca 35 min , han bara komma till dom första 2 stegarna , kan inte någon skriva vad som händer när man går ner där ? Något läskigt ?

Permalänk

Allt på max i grafikväg.. Flöt på bra för mej. AA x6, AF x16trillnear i windows samt fulla muggar i spelet

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Kommer inte kunna lira demot på ca 35 min , han bara komma till dom första 2 stegarna , kan inte någon skriva vad som händer när man går ner där ? Något läskigt ?

nej nej kör på bara

Permalänk
Medlem

Fan rackig jävla unge, man fick ju ståpäls när man såg den......

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Avstängd

nu klarade jag det, fyfan säger jag om det sista mötet med henne innan slutet. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, jag har aldrig varit så rädd utav ett spel. LÄNGTAR tills hela spelet ifall det innehåller fler sådana godheter, the shining i all ära.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

"F.E.A.R. (First Encounter Assault and Recon) is a first-person close-quarters combat game for the PC. The story begins when a paramilitary force infiltrates a multi-billion dollar aerospace compound, and the government responds by sending in Special Forces. The group loses contact with the government when an eerie signal interrupts radio communications--and when that interference subsides moments later, the team has been destroyed. That's where you come in. As part of a classified strike team created to deal with threats no one else can handle, your mission is simple: eliminate the intruders at any cost, determine the origin of the signal, and contain the potential crisis before it gets out of control.
"

försöker hitta story.. vet ju inte tex va gubbarna man dödar e för gubbar.. dom snackade ju om kloner? är det klonade soldater tro?

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Allt på max i grafikväg.. Flöt på bra för mej. AA x6, AF x16trillnear i windows samt fulla muggar i spelet

Är det bara jag eller verkar ATi total mosa nvidia i det här spelet ?
För jag kan lixom lira i 1024 med 2xAA och inge AF och det flyter okej men inte mer.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
_barry_: Du har värsta High end system... men du e inte nöjd??

kan ju inte spela spelet i högupplösning + hög detalj,,, då blir jag kinkig...

medium på allt i 1280 så går det någelunda tycker jag...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för graffedrivisar?
Vaaaaarför ska det inte fungera, grrr

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Hur läskigt är det? Räcker det att jag tänder lampan eller ska man vänta till imorgon att spela?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Hur läskigt är det? Räcker det att jag tänder lampan eller ska man vänta till imorgon att spela?

Är lika skraj som dig , ska man eller inte ? Blev precis fri från släkt så jag kan spela nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Är lika skraj som dig , ska man eller inte ? Blev precis fri från släkt så jag kan spela nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Hur läskigt är det? Räcker det att jag tänder lampan eller ska man vänta till imorgon att spela?

lira senare då har ni något att se fram imot.. jag skulle inte våga spela nu iaf

Visa signatur

Thermaltake Armor | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | AMD 64 3200+ Venice @ 2.6GHz | TwinMOS SP 1024MB PC3500 BH-5 | Gainward 7800GT @ 500/1200 | 2xMaxtor 300GB SATA 16MB | NEC ND3550A | Hiper Type-R 580w

Permalänk

Jag lirade det nyss, tycket inte det var så läskigt, hoppade till lite halvt nån gång sådär men på det hela taget så var det ju mer actionorienterat är ren och skär skräck ( läs silent hill eller liknanade )...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560