Problem med ABIT integrerat nätverkskort

Permalänk

Problem med ABIT integrerat nätverkskort

Har nyligen satt ihop en ny dator och allt fungerar perfekt förrutom nätverkskortet. Använder mig av det integrerade nätverkskortet på mitt mobo "ABIT AN8 Fatal1ty".

Vid uppstart av systemet rullar allting på normalt tills jag loggat in i XP. Då tar det ca. 1min innan div. autostart-program körs igång. Längst ner i aktivitetshanterar blinkar en skärm och håller jag muspekare över så får jag veta att "Nätverksadress erhålls".
Det borde väl stå "Ansluten" istället men så långt kommer jag inte utan "Nätverksadress erhålls" kvarstår hela tiden. Jag har inga problem att koppla upp mig mot internet men däremot lyckas jag inte uppgradera antivirus (NOD32).

Är det nån som har nån aning vad som kan vara fel, trots att det fungerar är det väldigt irriterande med detta meddelande.

Tack så mycket på förhand.

//Putte

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49