Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robman
Godmorgon...! Skall precis dra igång spelet nu... Fastnade framför Godfather till PC och James Bond (Kanal5) istället för PSP'n igår... Har du (fortfarande) firmware 1.5 förresten?

njae jag har 2.0 inne men det är väl inga omöjligheter att nöta in det.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Sådär, nu har jag varit och köpt mig ett psp med ett C i serienummret efter ha letat igenom hela kommunen.
Men nu så är det en lapp med "Viktigt" där det står att jag ska lägga in demo-discen för att updatera det, kommer det updateras till 2.5 då eller?

EDIT

Såg nu att det är 2.0 den uppgraderar till...så det ska nog inte vara något problem?

Permalänk

bloodsource, lyssna nu noggrant....
Du ska börja med att uppdatera till version 2.00 (!) Viktigt att det är 2.00 och inte 2.01+, efter detta så följer du denna guiden för att nergradera till 1.50, du har nämligen version 1.52 på den enheten du köpte och den version är så att säga låst för sådana här funktioner därför vill du ner till 1.50!

http://www.psp-hacks.com/psp-downgrade.php

Följ den guiden till punkt och pricka så kan inget gå fel, sen är det bara att köra in med UMD Emulator och allt vad det heter!

Lycka till!

Permalänk

Det är 1.52 och uppgraderingen är 2.00 så det är lugnt, en problem dock: Det står att man ska koppla ihop pspn med datorn med en usb-kabel, följer det med eller? jag kan inte hitta någon....Är det en kabel som man kan använda till alla elektroniska prylar som kameror, mp3spelare m.m. så har jag en, eller är det en officiell?

Permalänk

Japp, följ bara guiden och gå ner till 1.50 sen när du vill, i vilket fall som helst tycker jag inte du ska gå över version 2.00, du lär ångra dig senare!
USB-kabeln går att använda vilken du vill, alltså såna som man har till kameror, mp3spelare mm. det är en helt vanlig, även om vissa tillverkare försöker pracka på dig "specialgjorda" för PSP (lol).

Hoppas det går bra!

Permalänk

Sådär, 1.5 fullt fungerande!

Tack så mycket

Permalänk

Inga problem, se nu till att skaffa UMD Emulator, och ja... resten vet du nog (ej tillåtet att snacka om här). Finns även många fina homebrew apps och SNES/NES emulatorer att tanka!

Det är bara kul att hjälpa vettu!

Permalänk

Jag har mer att fråga om

När man ska spela NES (eller liknande) så har jag en mapp som heter NES, ska jag lägga den i GAME-mappen på psp (x:\psp\game\)? eller ska jag lägga den något annat ställe?

Finns det någon sida där man kan läsa var man ska ha alla mappar och vad dom ska ha för namn?

Permalänk
Hedersmedlem

Vet ej om det står någonstann innan men eftersom tråden är så lång så frågar jag här i slutet.

Tänkte köpa ett Psp och vill kunna köra Homebrew program och spel från minneskortet.

Den Pspn jag hittade är killen inte säker på om den har 2.5 eller 2.0 installerat, han säger att uppdateraren säger att han har 2.0 men i själva Fw så står det 2.5.
Vilket är det som gäller och vad jag vet så är det bara möjligt att nergradera från 2.0, är detta fortfarande rätt eller går det numera att ordna så man får 1.5 även om det är 2.5 på maskinen?

Permalänk

Ännu en fråga:
Om jag skulle koppla upp mig på internet med pspn kan dom känna av att man har nerdaterat FW:et och sedan "låser" pspn typ brickar det eller liknande?

Permalänk

bloodsource, du kommer finna två mappar från Homebrewet du tankat, tex. NES-emulator, en heter "namn" och en heter "namn%", båda skall in i PSP/GAME-mappen och sen kör du dom genom att välja Games i menyn och Memorystick.
Svar till din andra fråga, absolut inte, du kan vara fullkomligt lugn... det lovar jag dig.

Alleand, du kan endast nergradera en 2.00 PSP, ej 2.01 eller högre, så se till att säljaren kollar det ordentligt, det står i System settings i menyn i PSP'n.

Varsågoda gubbar!

Permalänk
Medlem

bloodsource:
undersök www.pspupdates.com lite närmare så kan du hitta trådar och nerladdningar av homebrew.
oftast är det så att homebrewn är ordnad så att den redan ligger i de mappar du behöver lägga in.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Har ni något bra tips på vilket minneskort man ska köpa? jag såg detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=42066 och det verkade vara rätt billigt, är det mycket skillnad på korten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Har ni något bra tips på vilket minneskort man ska köpa? jag såg detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=42066 och det verkade vara rätt billigt, är det mycket skillnad på korten?

Undrar samma sak... är det verkligen så stor skilnad på korten? Jag funderade dock på en lite billigare variant: http://www.priskrig.com/produkt/sandisk_memory_stick_pro_duo_...
Fungerar detta kort bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Undrar samma sak... är det verkligen så stor skilnad på korten? Jag funderade dock på en lite billigare variant: http://www.priskrig.com/produkt/sandisk_memory_stick_pro_duo_...
Fungerar detta kort bra?

inte så värst billig imho ... mer minne per krona på det andra kortet ju

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
inte så värst billig imho ... mer minne per krona på det andra kortet ju

Mycket billigare om man ser till att jag inte behöver mer än 512mb

Det jag undrade var om det kortet fungerar bra i en psp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Mycket billigare om man ser till att jag inte behöver mer än 512mb

Det jag undrade var om det kortet fungerar bra i en psp...

hehe okej , men 512 meg är inte så värst mycket om du ska ha .. musik , film , och homebrew spel på den .. iofs kanske jag som har för mycket saker på min xD

jo , memory stick duo ska du ha .. vet dock inte vad som skiljer på PRO varianten .. , typ överföringshastigheten .. kanske ... ? ,err eller jag är ganska trött nu så ta inget av det jag säger för givet xD

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

512mb räcker om man inte har tänkt lägga in film på kortet.
har ett 512mb sandisk gaming och det räcker till allt utom långfilm.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

bloodsource, jag skaffade ett sånt här ist: http://www.webhallen.com/prod.php?id=45708

Gjort speciellt för PSP'n, inte för att hastigheten eller så är ngn skillnad mellan den du länkade till och den jag länka till. Men däremot så finns alla mappar och sånt redan på Gaming varianten, och så är färgen mkt snyggare

Samma pris, så då känns det bättre med Gaming-varianten tkr jag!

Permalänk

Ok, då vet jag.

Förresten, är det någon/några filer som är kända för att innehålla trojaner och liknande?
Det fanns/finns bland annat till NDS som var en slideshow som inntehöll en trojan som brickade NDS:et som var gjort av en populär/känd kodare för ett bra tag sedan..

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är det egentligen med Chipet till pspn, läste någonstanns att några lyckats göra ett chip som gjorde det möjligt att köra homebrew program mm på pspn och att detta skulle säljas på ebay i slutet på förra året.

Hur blev det egentligen med det, finns det att få tag på eller blev det bara ett misslyckande.

Permalänk

Alleand, inget jag har hört talas om. För att få full acess till homebrew räcker det med version 1.50 av PSP'n. Finns ju en metod om man är över 2.01 i firmware, att byta hela moderkortet till ett med firmware 1.50, detta är det närmsta du kan komma att "chippa" det tror jag.

bloodsource, nej det finns inget sånt, du kan inte heller få virus/trojaner i den när du använder PSP'ns eller andra Webläsare vad jag vet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Alleand, inget jag har hört talas om. För att få full acess till homebrew räcker det med version 1.50 av PSP'n. Finns ju en metod om man är över 2.01 i firmware, att byta hela moderkortet till ett med firmware 1.50, detta är det närmsta du kan komma att "chippa" det tror jag.

bloodsource, nej det finns inget sånt, du kan inte heller få virus/trojaner i den när du använder PSP'ns eller andra Webläsare vad jag vet!

Det finns en grupp som försöker få in ett till BIOS-flashminne så man kan dualboota pspn, delvis skifta mellan olika versioner med ett knapptryck, vet inte i dagsläget hur långt dom har kommit på det dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Ok, då vet jag.

Förresten, är det någon/några filer som är kända för att innehålla trojaner och liknande?
Det fanns/finns bland annat till NDS som var en slideshow som inntehöll en trojan som brickade NDS:et som var gjort av en populär/känd kodare för ett bra tag sedan..

De finns en fake nergraderings fil, som förstör pspn om du kör den från minneskortet...
Finns ett program som man kan annvända och söka igenom filerna innan du lägger över, om du vill vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Var nyss och köpte Megaman powered up och det står att jag måste uppdatera till 2.6, vad ska jag göra? jag vill spela nuuuu!

Permalänk

bloodsource - Tyvärr så vet jag nog inte om det finns så mycket du kan göra?
Se till att INTE uppdatera bara, för då lär du inte kunna nergradera på en lång, lång tid.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Var nyss och köpte Megaman powered up och det står att jag måste uppdatera till 2.6, vad ska jag göra? jag vill spela nuuuu!

Vad du kan göra är att skapa en .ISO-fil av din UMD-skiva med hjälp av UMDGEN ( http://www.umdgen.com) för att sedan använda Megaman RIP+FixKit ( http://www.megaupload.com/se/?d=7869LI89 ).

Starta sedan spelet genom att första köra UMDemulator och sedan MPH Gameloader.

Permalänk

bloodsource, ursäkta mods på forumet... varför köper du det, du har ju 1.50? lol
Iaf så, börja med att installera MPH Gameloader ( http://mphwebsite.tuxfamily.org/ ). Kör igång spelet med UMD'n i genom att starta programmet MPH Gameloader, detta kan funka, det funkar iaf med GTA UMD. Om det inte funkar, gör som robman sa!

Permalänk

XperienZe: Jag kollade i read-me filen och det står

Memory stick
|
|- mphgameloader
|
|- mphloader.prx
|
|- flash0/ (with sub folders and files)
|- flash1/ (with sub folders and files)
|
|- PSP/
|
|- GAME/
|
|- MPHGAMELOADER
|- MPHGAMELOADER%

Vad är det för filer och mappar jag ska ha i flash1 och flash0-mapparna?
Sen, måste jag ha 2.00 för att köra det eller?

Svar på din fråga varför jag köpte det är för att jag vill ge support till Capcom för att dom gör bra spel.

Permalänk

Du ska lägga MPHGAMELOADER i root, den första, sen ska MPHGAMELOADER och MPHGAMELOADER% i PSP/Game, inget ska in i flash0 eller 1, mphloader.prx skall antaligen ligga i MPHGAMELOADER-mappen som finns i root!

Testa dig fram, går inte att misslyckas typ

EDIT: Nej du kan bara ha MPHGameloader på 1.50!