[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Söker addon som visar hur lång tid det är kvar på traps och hur lång tid det är kvar när den inte är triggad. Sökt lite men verkar inte hitta något.

http://www-en.curse-gaming.com/files/details/4803/kharthuss-h...

Kharthus som fortsatt på Sorren's mod efter att han slutade.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Vad fan har hänt på addonsidan med stances på sista tiden? Tänkte pröva min druid igen, med blev inte klok på varken bongos eller ct_barmod när det gäller stances. Problemet är att jag inte kan tex i casterform ha olika bindings mot vad jag har i kattform. Det har gått utmärkt förr, och det måste ju gå fortfarande tycker jag, annars är det helt värdelöst.

Exempel: I Casterform vill jag ha entangling roots bunden till "E". Men iom jag nu vill ha exempelvis claw bunden till "E" i kattform så måste jag ha den knappen på samma ställe som entangling roots är i.. i och med att det inte verkar gå att ha bindings på olika ställen.

(Bör påpeka förresten att CTs barmod inte verkar fungera med stances öht. Vad gör jag för fel, eller vad ska jag göra? Hittar ingen bra sida med information om det här heller)

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad addonen heter som ger en några extra eh, interface rutor?

Hade den förut och kommer inte på vad den heter: (

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Nån som vet vad addonen heter som ger en några extra eh, interface rutor?

Hade den förut och kommer inte på vad den heter: (

Jag tror du menar Trinity bars

EDIT:

Jag har själv ett problem just nu :/ Jag lyckas inte binda F1-10 till hotkeys. Hur gör jag? Jag har försökt att ändra i key bindings, men det vill inte fungera.
Jag vill använda dom till att aktivera buffs på ett mer bekvämligt sett

Permalänk

Säg ett bra UI för en mage har letat och letat, men hittar inget som är speciellt för en mage :=)

Visa signatur

över och ut

Permalänk

Och jag vill ha ett litet UI till min råg har hittat 2 men båad blir incompletable (stavning?) någon som har nått bar tips? det ska helst vara ganska "litet"

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Och jag vill ha ett litet UI till min råg har hittat 2 men båad blir incompletable (stavning?) någon som har nått bar tips? det ska helst vara ganska "litet"

Spelar inte Rogue längre men jag hade såhär:

Körde Trinity Bars (om de stavas så?), så hade jag 2 bars längst ned till vänster, där hade jag allt rougen behöver, SS, Ev, Blind, Stealth o massa annat kul.

Sen hade jag en gömd bar där jag hade lagt alla Proffs och HS, Mount, Poisons etc.. allt bindat.

Sen körde jag AG Unitframes (innan 2.0 körde jag Nurfed) la ut dom på en bra plats, sen hade jag en EnergyWatch under min Unitframe, den visades bara i combat, sen hade jag StunWatch ungefär lite under mitten av skärmen för att se min gouge, sap tid osv..

Addonet "Poison" är en liten knapp du kan placera, hade den brevid minimapen, där vänsterklickar du för poison på ett vapen, höger för din off-hand.

Chatten placerade jag längst ned till höger i rimlig storlek.

Luddigt förklarat, tyvärr kan jag inte lägga upp bild, har inte kvar rougen..
Nyvaken, får skylla på det

EDIT: Vad heter addonet som jag kan se hur mycket jag får sålt en sak för till Vendor efter man sålt det en gång? Fick för mig att de hette "Actioneer" med de var tydligen fel.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

tack, cyme du gav mig lite mysiga tips, ska se vad man kan slänga ihop

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

addon som visar cordinater för quester?

Har hört att det finns addon som visar vart på minimappen en quest är..
Likaså ska det tydligen gå att se vart man ska lämna in en färdig quest..
Har sökt men inte hittat denna.. någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Spelar inte Rogue längre men jag hade såhär:

Körde Trinity Bars (om de stavas så?), så hade jag 2 bars längst ned till vänster, där hade jag allt rougen behöver, SS, Ev, Blind, Stealth o massa annat kul.

Sen hade jag en gömd bar där jag hade lagt alla Proffs och HS, Mount, Poisons etc.. allt bindat.

Sen körde jag AG Unitframes (innan 2.0 körde jag Nurfed) la ut dom på en bra plats, sen hade jag en EnergyWatch under min Unitframe, den visades bara i combat, sen hade jag StunWatch ungefär lite under mitten av skärmen för att se min gouge, sap tid osv..

Addonet "Poison" är en liten knapp du kan placera, hade den brevid minimapen, där vänsterklickar du för poison på ett vapen, höger för din off-hand.

Chatten placerade jag längst ned till höger i rimlig storlek.

Luddigt förklarat, tyvärr kan jag inte lägga upp bild, har inte kvar rougen..
Nyvaken, får skylla på det

EDIT: Vad heter addonet som jag kan se hur mycket jag får sålt en sak för till Vendor efter man sålt det en gång? Fick för mig att de hette "Actioneer" med de var tydligen fel.

ColaLight, finns på wowace.com/files

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
ColaLight, finns på wowace.com/files

Snyggt namn, tack

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Finns det något kommando för att ladda om alla addons samtidigt till default settings? Lätt att allt går åt skogen när man håller på och fipplar.

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spax0
Finns det något kommando för att ladda om alla addons samtidigt till default settings? Lätt att allt går åt skogen när man håller på och fipplar.

Ta bort dina WDB och WTF-mappar så försvinner alla inställningar (förutom grafikinställningar och sånt, har jag för mig). Det är nog det enda sättet att återställa alla addons på en gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ta bort dina WDB och WTF-mappar så försvinner alla inställningar (förutom grafikinställningar och sånt, har jag för mig). Det är nog det enda sättet att återställa alla addons på en gång.

tar du bort dessa mappar försvinner alla inställningar du har lagt in i wow.

Permalänk
Medlem

Söker ett addon som "spelar in" skadan jag gör och räknar ut ett medeltal på tex sinister strike,vanlig hit (kör dualwield så måste vara olika för varje vapen också), hemo och sådant om det nu finns.

Har problem med att välja hit rating eller crit rating och vill kolla när det slutar vara värt att köra 100% crit rating...

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jagar efter addonen tjommen har där.. den där ringen som syns på bild som är ovanför vakten där.

har sett den på nån mod sida för jätte länge sen men laddade aldrig ned den.
Den funkar så att man trycker på en hotkey så flyger den upp under musen och drar man höger tex så kastar gubben den spellen.

är ni med på vad jag menar? Skulle kunna ladda ned hela grimpack med 200 moddar i o börja leta men det skulle underlätta om nån kunde berätta vad den hette.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

http://ds.karen.hj.se/~martinsson/wow/showcase/WoWScrnShot_03...

ag_unitframes
Bongos
ClearFont
SimpleCombatLog
Och massa annat som inte syns.

Rekomenderade saker:
eCastingBar
SpamSentry
VanasKoS
DagAssist

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
http://ds.karen.hj.se/~martinsson/wow/showcase/WoWScrnShot_03...

ag_unitframes
Bongos
ClearFont
SimpleCombatLog
Och massa annat som inte syns.

Rekomenderade saker:
eCastingBar
SpamSentry
VanasKoS
DagAssist

Snyggt... Hur får du damagen över motståndarens huvud att få den fonten och storleken?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Snyggt... Hur får du damagen över motståndarens huvud att få den fonten och storleken?

ClearFont är fontet han kör med skulle jag tippa på då jag har samma och att han nämde det Den stora är väl för det är en Cricital om jag inte är ute o cyklar

EDIT: För övrigt gillade jag det också

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Det är vanliga floating combat text som finns inbyggt i WoW. Och det är ClearFont jag kör för att ändra texten.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Tackar... jag får ta o prova det... Hoppas det fungerar bara dom flesta addonsen verkar inte fungera nu för tiden ju

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Tja jag undrar om det fortarande finns en mod för hunters som gör att alla melee abilitys hammnar på en o samma knapp alt ett bra macro för det här.
Några patchar tillbaka i wow fanns det en mod som tex först gjorde wingclip sen
raptorstrike och moongose om det gick sen kolla den om wingclipp var aplicerad annars fortsatte den med aoutoattack tills raptor var redo igen, den kallades för hunterspam lr något och funka grymt bra, men risken är ju att blizzard har förbjudit denna mod nu....

grejen är att dessa abilitys tar upp 3 slots vilket man inte har plats för, skulle vara till stor hjälp om någon hade ett macro alt en mod för detta

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Nej eftersom addons ej längre kan välja och kasta spells åt dig längre.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Tja jag undrar om det fortarande finns en mod för hunters som gör att alla melee abilitys hammnar på en o samma knapp alt ett bra macro för det här.
Några patchar tillbaka i wow fanns det en mod som tex först gjorde wingclip sen
raptorstrike och moongose om det gick sen kolla den om wingclipp var aplicerad annars fortsatte den med aoutoattack tills raptor var redo igen, den kallades för hunterspam lr något och funka grymt bra, men risken är ju att blizzard har förbjudit denna mod nu....

grejen är att dessa abilitys tar upp 3 slots vilket man inte har plats för, skulle vara till stor hjälp om någon hade ett macro alt en mod för detta

/cast [reset="target"] Raptor Strike, Wing Clip, Mongoose Bite

Borde funka, spmmar du den knappen mot en fiende kommer först RS, sen WC och sen MB. Det resetar om du byter target.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
/cast [reset="target"] Raptor Strike, Wing Clip, Mongoose Bite

Borde funka, spmmar du den knappen mot en fiende kommer först RS, sen WC och sen MB. Det resetar om du byter target.

ska väll vara /castsequence ? så alltså
/castsequence reset=target Raptor Strike, Wing Clip, Mongoose Bite

så där tror jag det ska se ut så ser då mina dot-macron ut
dock så kommer det väll vara onödigt med mongoose bite? visst är det den som man måste dodga för att få använda?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

ahh men det läste jag om på blizzards forumen, dock kasstar man wingclip i onödan helatiden då =/ (vilket drar mycket mana)

och nej moongoose suger inte, den är grymt bra, gör mycket skada och är instant cast. det bra med de nya patcharna är att allt skalar mycket bättre därför är denna skill också användbar.

men som någon nämnde så förbjöds vissa mods får göra 2 macron då

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

sa aldrig att moongoose bite sög, tänkte mer på att den kanske inte alltid skulle användas i den där castsequence'en då den har ett krav innan du kan använda den.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Letar efter nått att ersätta Discord action bars & frame modifier alltså nåtta att modifiera och flytta runt actionbars och allt annat. Discord har ju inte uppdaterats på ett bra tag och den version av DAB jag hittade (3.18 beta) funkade inget vidare.

Letar även efter nån fungerande versin av all in one invetory, alltså 1 enda stor bag, den versionen jag har nu så kan jag inte använda grejer som ligger i baggen utan måste göra en "genväg" till dom på en actionbar vilket är lite störande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Letar efter nått att ersätta Discord action bars & frame modifier alltså nåtta att modifiera och flytta runt actionbars och allt annat. Discord har ju inte uppdaterats på ett bra tag och den version av DAB jag hittade (3.18 beta) funkade inget vidare.

Letar även efter nån fungerande versin av all in one invetory, alltså 1 enda stor bag, den versionen jag har nu så kan jag inte använda grejer som ligger i baggen utan måste göra en "genväg" till dom på en actionbar vilket är lite störande.

Bartender3 eller Bongos för actions bars.
Själv använder jag bongos för att man kan flytta runt minimapen osv med det också.

och Bagnon använder jag till all in one inventory.
Och som plus i kanten på det så har vi mrplow som sorterar inventory åt dig.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hej bullen, så här ser mitt ui ut idag:

Det jag undrar är:
Som ni ser är min actionbar inte särskilt centrerad när jag är i forms, då jag har betydligt mindre abilities där. Jag undrar om det finns någon bar-mod som fixar att centrera baren när man ändrar antalet skills i den, jag vet att discord kunde det förut, men den är ju inte så pigg längre. (testa, buggade när man bytte stances)