Varför är EA hatad av varenda gamer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Sammanfattar mina åsikter kort:
EA köper upp bra spelföretag och ändrar målgruppen till svenssons istället för gamers!

Och då vi blir fler och fler gamers, blir EA mer avskytt för det

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Sammanfattar mina åsikter kort:
EA köper upp bra spelföretag och ändrar målgruppen till svenssons istället för gamers!

Mer behöver nog inte sägas i denna tråden, hela anledningen finns i den korta lilla meningen.
Kanske bara skulle tillägga att inte bara spelen dom köper är riktade till den målgruppen, men det var kanske givet.

Hade du sagt det på den första sidan hade det inte behövt bli 10 sidor gnäll och förolämpningar

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

ok säg att EA konkar(konkurs) knapast troligt men ändå

sen då spel visst jätte bra men ve ska släppa dom ?

ja tycker EA släppt bra spel ni gnäller på inge blod i Call Of Duty Mooha och ja spelade dom och de var roliga som fan.
NHL har ja tappat intresse för iof. pga ingen att spela med annars tycker ja NHL håller sig bra 96-00 den tiden var serien inge bra men 04 05 var ok

srdan är SSX bara så J*** Bra spel näe EA är o förblir ett monumentalt företag domj lär knappast försvinna ur tiden

på Sega MEga drive tiden släppte dom så bra spel rollspel hockey you name it stort sett

men visst har skaer och ting blivit sämra men det blir det

som ex Volvo knappast känt som "kvalitets bilar " längre eller SAAB heller näe det är andra som bilmärken som blicvit mer erkända så äre med EA dom försämras visserligen av saknad konkurrens.

Men ändå så finns det mindre företag som lyckats bra CRYTEK men dom blev väl osså EA??? (Far CRY)

så klaga på EA visst gör det men ja lär spela deras kommande spel som är intressanta

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
och det tycker du inte det där va då?
Rätt meningslöst, och defenetivt onödigt.

Nej, jag påpekade bara att han var patetisk, verkar som han vill ha uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
har man inte ens hört talas om black kanske man borde se
över sin insikt i marknaden
Sen är varken Airblade eller trickstyle eller redline racer några doldisar
om man varit lite vaken.

Black är ju med EA så de räknas inte.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

du sa att de gjort 5 spel ingen hört talas om, inget
om vem som ger ut dem, och då räknas black.
Men jag fattar vad du menar.

I övrig håller jag med Plupp.
Känns som denna tråd nått dit den var på väg...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Re: Varför är EA hatad av varenda gamer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Det var länge sedan jag var det minsta insatt i spelvärden. Dock kan man inte undvika att glida in på valfritt forum utan att läsa massa kritiska åsikter om EA. Ofta sträcker sig tyvärr inte inläggen längre än "EA suxx0rs!!!!111"

Så min fråga lyder som följer: Vad är det EA har gjort/misskött för att bli hatad av hela game-communityn?

Anledningen till att denna tråden blev skapad just idag är att jag läste om Project Offset i en annan tråd. I deras forum råkade stöta på fenomenet igen i och med den här tråden:
http://forums.projectoffset.com/viewtopic.php?t=273

// Sim

Min högst personliga åsikt om EA..... har knappast köpt nått innan BF...

min största åsikt om EA är att de är klåpare i några delar... titta på BF2 bara.... tar 3-5 minuter innan man är inne i ett onlinespel.... det ska laddas och donas.... och verifieras...

och hittills har jag inte hittat nått typ smart sätt att få reda på fps:n.... jag menar att ta fram consolen och skriva "renderer.drawFPS 1" känns lixåm 1995 ... hela interfacet för kommunikation är kaos... fast jag kanske är bortskämd... Men nog är jag lite kritisk mot EA tack vare att BF2 inte känns som 2005....

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Tycker precis som Sim, att kritiken mot EA är alldeles för överdriven. Väldig lik småungars mode att hata USA, utan att veta varför.
/../

Huvudet på spiken...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varför är EA hatad av varenda gamer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
och hittills har jag inte hittat nått typ smart sätt att få reda på fps:n.... jag menar att ta fram consolen och skriva "renderer.drawFPS 1" känns lixåm 1995 ... hela interfacet för kommunikation är kaos... fast jag kanske är bortskämd... Men nog är jag lite kritisk mot EA tack vare att BF2 inte känns som 2005....

Det räcker med att skriva fps 1
Själv tycker jag det är bättre när det står i klartext vad man verkligen skriver för commando istället för r_c_tpv_drw_fps 1 som det är i de flesta andra spel.

Men visst, en checkruta i inställningarna hade inte varit fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Huvudet på spiken...

Min ringa åsikt är att det är kul med bra spel. Oavsett om det är EA, Troika eller Blizzard som gjort det så är ett bra spel ett bra spel.
Denna "popvänster"vinkling som tycks genomsyra mångas åsikter är precis som nämnts bara löjeväckande.
"Jag vill INTE spela ett bra spel för att fel tillverkare gjort det!" "Jag vill INTE ha bilbälte för att Volvo uppfan det!" "Jag vill INTE dricka coca cola, trots att jag tycker att det är jättegott - dom är onda kapitalister!"
"Jag vill inte ha skor för att Gummi AB leverar till alla skotillverkare!"

Visst det är "statements" och sådant är ju bra och kul och viktigt så... men är det inte bättre och roligare att ha kul och njuta av det man kan?

KONTENTA
Vissa missnöje med dåliga spel genom att inte köpa dem... istället för att missa de bra spelen

Förvirrad och trött... Ha en bra dag!
-Ihmrat

Permalänk

Re: Re: Re: Varför är EA hatad av varenda gamer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Det räcker med att skriva fps 1
Själv tycker jag det är bättre när det står i klartext vad man verkligen skriver för commando istället för r_c_tpv_drw_fps 1 som det är i de flesta andra spel.

Men visst, en checkruta i inställningarna hade inte varit fel.

säkert?

isåfall drar jag tillbax kritiken lite ska testa ikväll då ...

glömde faktiskt säga att i övrigt är spelet underbart....

Visa signatur

bomärke

Permalänk

För att besvara ursprungsfrågan: Alla gamers hatar inte EA. Jag skulle vilja påstå att jag är en gamer; och jag både köper och spelar EA-spel. Jag har dessutom jobbat några månader på EA (i Sverige och i Vancouver) och tycker att de är en vettig arbetsgivare med helt ok arbetsmiljö och vettiga villkor.

Visst, det är mycket övertid i spelbranschen, men det gäller nästan alla företag och de flesta studios inom EA sköter det på ett snyggt sätt.

Det man måste komma ihåg är att EA är både en förläggare och en utvecklare. De har ett flertal olika studios, där villkoren skiljer från studio till studio. Den kritik som förts fram mot EA:s arbetsvillkor har gällt en studio i Usa, vilket inte innebär att det fungerar likadant i Sverige (på DICE eller EA Nordic) eller i Kanada (på EA Black box eller EA Canada)

EA Canada, tillsammans med Dice, EA UK och någon mer studio hade ett rekryteringsevent i Stockholm i Augusti. Det var ett välfyllt event med många personer som var intresserade av att arbeta för EA, så uppenbarligen har de inga problem med att få folk att arbeta för dem (och jag skulle gärna jobba för EA igen)

Det man bör ha i åtanke är att spelbranschen är relativt ung; därför kommer vi att få se fler konsolideringar (eller uppköp) inom branschen, och därför ser vi också en del skräckexempel på arbetsmiljö, precis som IT-branschen i stort haft en del skräckexempel genom åren.

För mig står EA för kvalitet och för bra spel. Jag gillar EA:s logotype (med "Challenge everything" ) och EA Sports (med deras "It's in the game" )

Vad gäller framtiden så är mitt intryck att EA själva är medvetna om att de varit lite snäva ibland, och det finns ett intresse av att bredda sig och prova lite annat. De hade en del intressanta idéer vad gäller online spel (som ligger i linje med vad jag själv vill ha från ett online spel för att börja spela online igen) och förhoppningsvis leder det också till en produkt.

Det är möjligt att kvaliteten på deras PC-spel är för låg; jag köper själv enbart konsoll-spel och har enbart jobbat med den språkliga kvaliteten, men på konsoll är spelen stabila och lika buggfria som spel från andra utvecklare.

Så kort sagt; jag spelar spel, jag är en gamer, jag gillar EA, jag har jobbat för EA och jag skulle gärna jobba för EA igen.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mlonnqvist
För att besvara ursprungsfrågan: Alla gamers hatar inte EA. Jag skulle vilja påstå att jag är en gamer; och jag både köper och spelar EA-spel. Jag har dessutom jobbat några månader på EA (i Sverige och i Vancouver) och tycker att de är en vettig arbetsgivare med helt ok arbetsmiljö och vettiga villkor.

Visst, det är mycket övertid i spelbranschen, men det gäller nästan alla företag och de flesta studios inom EA sköter det på ett snyggt sätt.

Tack för att du tog dig tid!

Kul att höra från någon som faktiskt jobbat för EA. Också kul att höra att de inte piskar alla sina anställda till döds. Trots vad ett par obskyra bloggar på nätet hävdar.

Permalänk

Jag spelar MoH: Allied Assult för tillfället på den nivån så att jag spelar i Team Sweden ...

Tycker EA har gjort ett fantastiskt spel men avskyr att dom totalt lämnar spelet i rännstenen (dom ger inget stöd åt spelen med nya patchar för gamla buggar som dom inte ens fixade med sina tidigare patchar) ...

Dessutom tycker jag att EA ska stödja moddarna som försöker modda om t ex MoHAA så alla buggar försvinner osv

Permalänk

________________________________

EA Goals:

Be the number one PC-game publisher.
Be the number one Console-game publisher.

Be the ONLY game-publisher/developer.
_________________________________

Fyfan, de raderar ju allt motstånd, nyss köpte de upp CryTek! (blev rätt sorgsen då)

FarCry 2 är i utvecklingen dock, men fan... jävla EA som snor de sanna skaparna!
Allt för att få ubi ur marknaden.

Permalänk
Medlem

Men vet ni vad de värsta e då???
Alla pratar skit, hatar EA Games, (inget fel me de... gillar dem heller inte)...

men likt förbaskat så köper man spelen de säljer (de flesta iaf)
Det är rätt ironiskt faktiskt...

Nåt ja verkligen inte gillade var när de la ner Westwood Studios... klart grymmast...
Red Alert, Renegade.

förresten (hör delvis hit), hörde för ett bra tag sen att det skulle bli "Renegade 2" men att EA dissade idén totalt... Nån sanning i det, någon (har inte kollat det närmare)?

Mr.Schucky: håller me dej... hoppas Ubisoft smiskar till EA rejält trots att det kan bli (>BLIR<) svårt...

LÄNGE LEVE (alla utom) EA GAMES ;P

Visa signatur

Rätta mig om du har fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScopeX
Flicksäter

hehe, skulle vilja se en kulturhistorisk redogörelse för tanken med ortsnamnet..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

håller mig ganska neutral till EA.. kan dock hålla med om att de stressar ut spelen vilket inte gör nån glad.

men gamers e ju aldrig glada.. dröjer det för länge (bättre produkt) så gnäller de på det.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Den dagen EA köper upp blizzard, då skjuter jag mig.

Permalänk

Kan inte säga att jag hatar dom precis.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Den dagen EA köper upp blizzard, då skjuter jag mig.

Du ska se att dom kommer aldrig att lyckas med det.
Blizzar är så pass stort nu så dom riskerar nog inte att bli uppköpta

[On]

Jag har inget emot EA.
så var det sakt

tack och hej

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

hehe, skulle vilja se en kulturhistorisk redogörelse för tanken med ortsnamnet..

;P

Visa signatur

Rätta mig om du har fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Den dagen EA köper upp blizzard, då skjuter jag mig.

Blizzard ägs redan av VUG.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
EA har producerat endel bra spel så som SSX serien och Call of Duty. Men det jag tycker är tråkigt med dem är att de enligt min uppfattning mer är i branchen för pengarnas skull än för intresset att ska bra grejer. Se tex. på Fifa serien som i mitt tycker är helt otroligt dålig, varför den sedan säljer bättre än Pro Evolution Soccer-serien har självklart med marknadsföringen att göra.

har EA köpt upp activision??

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

... Frank Klepacki gör inte musiken till C&C längre, bara det är anledning nog för mig att hata EA
Älskade Red Alert (nyligen spelat ut det igen), Red Alert 2 var inte heller dåligt, men nu orkar jag fan inte ens bry mig... Har inte ens prövat spela spelen som kommit efter RA2 i C&C-serien, jag har gett upp Tänker sitta här hemma i evinnerlighet och spela ut Red Alert om och om igen och till slut kommer jag dö av undernäring och i mitt avskedsbrev kommer sanningen att stå, EA suger.

... Okej det där var inte så jätte-seriöst, men jag vill ha fler spel i C&C-serien som följer de gamla spelens riktlinjer, GDI vs NOD, Soviet vs Allies, osv... OCH FRANK KLEPACKI! JAG VILL HA FRANK KLEPACKI!

(det här var en ganska meningslös post, men det skiter jag i )

Permalänk

Min aversion mot EA grundar sig på ett enda spel, eller två egentligen. Fifa-serien och Managerserien. Var och en för sig hyffsat roliga men när de slog ihop dem 2004 och skapade football fusion blev det kanon.
Var många roliga timmar framför datorn där man kunde detaljstyra laget och sen dessutom handgripligen styra laget. Precis vad jag önskat av ett fotbollsspel.

Såg med stor förväntan fram emot 2005 serierna och la ut dyra pengar bara för att upptäcka att man tagit något bra och gjort det otroligt dåligt. Fusionmode var så gott som ospelbart.
Enorm kritik på EA:s forum från oss som gillade fusion, utan att några vettiga svar kom från företaget.

Nu väntas 2006-släppen och då har man tagit bort fusion helt vad jag kan förstå. Kanske lika bra med tanke på hur det såg ut föregående år.
Men det är tråkigt att man tar något som uppskattades av så många 2004 och först gjort det sämre och nu tagit bort det. Ekonomi är knappast ett skäl eftersom det fick folk att köpa båda spelen.

Någon åsikt om hela EA har jag inte. Men EA Sports ligger inte högt i kurs hos mig.

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Den dagen EA köper upp blizzard, då skjuter jag mig.

Är det inte ett företag som redan köpt upp Blizzard?

Edit: Såg nu Plupps inlägg. Så jag hade rätt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-WorD-]
Den dagen EA köper upp blizzard, då skjuter jag mig.

Du blir inte ensam...

Edit: Men blizzard och Blizzard North jobbar fortf. sjävlständigt, jag kan dock inte se några VUGsymboler eller sådant när jag installerar eller startar spelet.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Är ingen stor EA-fan direkt. Hade en del aktier i DICE som tyvärr blev lite smått undervärderade efter EA:s skambud.

Men i övrigt skiter jag högaktningsfullt i vem som producerat spelen. Det är ju utvecklaren som är intressant, precis som när det gäller musik. Jag köper ju inte musik för att det står Sony Records på CD:n...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Du blir inte ensam...

Edit: Men blizzard och Blizzard North jobbar fortf. sjävlständigt, jag kan dock inte se några VUGsymboler eller sådant när jag installerar eller startar spelet.

Rätta mig om jag har fel, men har inte Blizzard North blivit förflyttat till Blizzards huvudkontor och indirekt försvunnit?

Visa signatur

"I must digest this information"