Varför är EA hatad av varenda gamer?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Alltså. Tänk såhär. När övrig ämnen fanns, fanns det även en massa underkategorier för brutalt smarta människor. Nu finns dom inte längre, och Sim är rastlös. Det här är lite som om HeatoN drar in på valfri CS-server och bara äger sönder alla för han tycker det är skoj. Jag tror inte Sim bryr sig över huvudtaget varför folk hatar EA, utan bara krossar era argument för att det är kul.

Det enda jag har emot EA är att deras jävla logo-intro-sak till alla spel ("EA sports, challenge everything") inte går att hoppa över.

Sarkastisk eller ej, det är inte sant för fem öre. Men fan vad jag gillar din stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Alltså. Tänk såhär. När övrig ämnen fanns, fanns det även en massa underkategorier för brutalt smarta människor. Nu finns dom inte längre, och Sim är rastlös. Det här är lite som om HeatoN drar in på valfri CS-server och bara äger sönder alla för han tycker det är skoj. Jag tror inte Sim bryr sig över huvudtaget varför folk hatar EA, utan bara krossar era argument för att det är kul.

Det enda jag har emot EA är att deras jävla logo-intro-sak till alla spel ("EA sports, challenge everything") inte går att hoppa över.

jag har inte sett Sim krossa nått alls, möjligen väja mindre smidigt runt hinder i god "Sveriges sämsta bilförare"-stylé.

också ett av mina "argument" (motiv) var deras vidriga intro. (brist på stil och smak) men det är inte ett godkänt motiv för hur man kan ogilla något tydligen ..konstigt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag har inte sett Sim krossa nått alls, möjligen väja mindre smidigt runt hinder i god "Sveriges sämsta bilförare"-stylé.

också ett av mina "argument" (motiv) var deras vidriga intro. (brist på stil och smak) men det är inte ett godkänt motiv för hur man kan ogilla något tydligen ..konstigt.

Äsch. Jag är inte ute efter att krossa något argument alls. Jag ville bara skaffa mig en egen uppfattning och det har jag gjort. Så tråden kan väl i allra högsta grad ses som lyckad.

Jag får tacka alla för visat intresse!

Permalänk
Medlem

"Jag ser era sorter på varenda forum som finns."

"Det kan vara att jag är äldre än de flesta här och vet kanske hur världen fungerar."

"Jag viftar inte bort alla argumenten. Bara de mindre genomtänkta (må så vara majoriteten i denna tråden)."

Varför föra en diskution med en skitstövel?
Mata inte trollen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"Jag ser era sorter på varenda forum som finns."

"Det kan vara att jag är äldre än de flesta här och vet kanske hur världen fungerar."

"Jag viftar inte bort alla argumenten. Bara de mindre genomtänkta (må så vara majoriteten i denna tråden)."

Varför föra en diskution med en skitstövel?
Mata inte trollen...

Ta inte det här fel, men den snubben de inläggen syftade till var dig, som spammat sönder den här tråden med ren skit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Grabbar detta är ett väldigt bra exempel på en kille som bara är ute för att uppröra. Lika bra att strunta i.

Hahahaha! "Uppröra"

Sim hade faktiskt planerat att äta ett spädbarn, filma och lägga ut på nätet.

Men! Efter en lång tids tänkande så bestämde han sig istället för att helt enkelt ifrågasätta all den EA-kritik som florerar på nätet - i hopp om att locka fram ännu starkare känslor.

Permalänk

Såvitt jag vet har jag inte gjort nåt

//Ea

Visa signatur

// Ea

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag inte det då "era" är i plural. Sim skrev:

"Jag ser ERA sorter på varenda forum som finns."

Samma sak här:

"Det kan vara att jag är äldre än DE FLESTA HÄR och vet kanske hur världen fungerar."

Ord överflödiga:
"Jag viftar inte bort alla argumenten. Bara de mindre genomtänkta (må så vara MAJORITETEN i denna tråden)."

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ord överflödiga:
"Jag viftar inte bort alla argumenten. Bara de mindre genomtänkta (må så vara MAJORITETEN i denna tråden)."

Den var riktad till dig. Men jag är inte oresonlig. Jag lovar följande: OM du slutar störa mig mer i den här tråden så ska jag bränna FIFA 2002 på valborgselden nästa år. Ok?

Dock ska sgt_D, Cloudstone, Cosworth, Skogga, Myris, cf256, hunden, mortifer666, Icetec, AndreaX, "Something", Killer_AB (och ett par till) ha creds för att de lagt ner tid på seriösa inlägg. Jag får tacka för deras inlägg som faktiskt har varit riktigt givande, varesig jag har hållit med eller inte. Det har ändå bidrag till att jag har förstått varför vissa har något emot EA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jag viftar inte bort alla argumenten. Bara de mindre genomtänkta (må så vara majoriteten i denna tråden).

Och jag har redan flera gånger förklarat varför jag startade tråden. Jag vägrar tro att folk hatar EA för att de släpper expansioner eller för att de vill tjäna pengar och gör bra spel. Eller för att de är förläggare åt olika företag, eller för att de lägger ner projekt som är dömda att misslyckas. Det måste ligga något mer bakom det hela. Gör det inte det blir jag jäkligt besviken.

http://www.urbanhonking.com/gamethumb/archives/EA-SPORTS-Logo...

Jag tycker inte dom gör bra spel, men jag förstår också varför dom gör så, dom vill sälja så många spel som möjligt och riktar därför inte spelen till en speciell målgrupp utan riktar sig till så många som möjligt.
Spelen blir därför ofta extremt "mainstream" och det finns inget som är tråkigare enligt mig när man spelar ett spel och kommer fram till punkter, funktioner eller mekanik i spelet som är helt jävla värdelöst tråkiga bara för att det ska passa "alla".

Och dom lägger inte bara ner project som är dömda att misslyckas utan dom lägger oftast ner project där det gått överstyr och dom inte längre har kontrollen, så istället för att beordra utvecklingsteamet att ändra så skrotar dom projektet för att spara pengar.
Det var därför Ultima X: Odyssey blev nerlagt.
Har dom inte ett järngrepp över vad som händer med spelet så lägger dom ner det tillslut.
Den sista raden är mer av vad jag tror dock, men efter vad jag hört från föredetta EA-anställda är det antagligen sant.

Sen kanske jag inte gillar EA heller för att dom inte gör RPG spel, som jag nästan spelar exklusivt.
Men jag gillade dom inte heller innan jag slutade med FPS och RTS spel.

Efter att ha läst de flesta av dina inlägg är det ganska tydligt att du inte är ute efter en diskution, utan bara hetsa upp folk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Tycker precis som Sim, att kritiken mot EA är alldeles för överdriven. Väldig lik småungars mode att hata USA, utan att veta varför.

Småungar? Jag avskyr USA och jag ska berätta varför.
80% av alla som bor i USA tror att deras land är bättre än alla andra, och bara för att dom är stormakt har dom rätt att göra vad fan dom vill i resten av världen.
Deras lagar är nog dom löjligaste som finns, rätten att alla får bära vapen är anledningen till att det dör 10tusentals varje år bara av skottskador.
Jag vet hur många som helst som bara älskar USA och åkte dit för att jobba, men så blev dom sjuka och eftersom att USA har så jävla kasst med försäkring av all sort så kommer dom hemskrypandes till sverige igen och lever på sjukkassa. Helt jävla patetiskt.
Hur man än ser på det kan man inte förneka att man lever bättre i Sverige än i USA.
Dom flesta i USA ser ner på övriga länger i världen, dom väldigt har ofta en skruvad syn på världen.
Jag känner dock väldigt många amerikaner jag gillar som tycker som jag så alla är inte likadana.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten till varför jag hatar USA, men det får räcka med offtopic för tillfället.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Så hur förklarar du dessa utalanden?

"Jag ser ERA sorter på varenda forum som finns."

"Det kan vara att jag är äldre än DE FLESTA HÄR och vet kanske hur världen fungerar."

Sen får jag gratulera till att slanten äntligen trillat ner, och förstör inga spel för min skull, FIFA är ändå något som EA hade långt innan dom blev mindre omtyckta av "vissa"...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp

Småungar? Jag avskyr USA och jag ska berätta varför.
80% av alla som bor i USA tror att deras land är bättre än alla andra, och bara för att dom är stormakt har dom rätt att göra vad fan dom vill i resten av världen.
Deras lagar är nog dom löjligaste som finns, rätten att alla får bära vapen är anledningen till att det dör 10tusentals varje år bara av skottskador.
Jag vet hur många som helst som bara älskar USA och åkte dit för att jobba, men så blev dom sjuka och eftersom att USA har så jävla kasst med försäkring av all sort så kommer dom hemskrypandes till sverige igen och lever på sjukkassa. Helt jävla patetiskt.
Hur man än ser på det kan man inte förneka att man lever bättre i Sverige än i USA.
Dom flesta i USA ser ner på övriga länger i världen, dom väldigt har ofta en skruvad syn på världen.
Jag känner dock väldigt många amerikaner jag gillar som tycker som jag så alla är inte likadana.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten till varför jag hatar USA, men det får räcka med offtopic för tillfället.

kan vi nyansera oss lite? edit in/ (ursäkta lite, missade dom sista 3 raderna..) edit ut/ alla Amerikaner är inte lömska troll eller? (är säker på att de är lika frustrerade över att vilseledas gång på gång av märkliga politiska beslut utan en tanke på befolkningen väl där med.) att de är naivt inställda till resten av världen är mest utbildningssystemets fel, hade jag bott i USA hade kanske inte jag heller kunnat plocka ut Indien på en jordglob direkt. (skilj på folk, regering och land!)

lika lite som alla företag är onda och styrda av aliens som vill ta över världen.

jag har sagt varför jag föraktar (hatar var illa vald terminologi) EA, de gör usla produkter i brist på konkurrens (inte för att den inte finns utan för att EA kväver alla andra med sin massiva reklam och dominans. sen har jag hyllat Apples produkter trots deras tveksamma prispolitik nu för att de gör lysande genomtänkta saker i vettig kvalitet, och sist jag kollade stog det "made" in Kah-le-fornia på min iPod.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kan vi nyansera oss lite? edit in/ (ursäkta lite, missade dom sista 3 raderna..) edit ut/ alla Amerikaner är inte lömska troll eller? (är säker på att de är lika frustrerade över att vilseledas gång på gång av märkliga politiska beslut utan en tanke på befolkningen väl där med.) att de är naivt inställda till resten av världen är mest utbildningssystemets fel, hade jag bott i USA hade kanske inte jag heller kunnat plocka ut Indien på en jordglob direkt. (skilj på folk, regering och land!)

lika lite som alla företag är onda och styrda av aliens som vill ta över världen.

jag har sagt varför jag föraktar (hatar var illa vald terminologi) EA, de gör usla produkter i brist på konkurrens (inte för att den inte finns utan för att EA kväver alla andra med sin massiva reklam och dominans. sen har jag hyllat Apples produkter trots deras tveksamma prispolitik nu för att de gör lysande genomtänkta saker i vettig kvalitet, och sist jag kollade stog det "made" in Kah-le-fornia på min iPod.

Jag menade inte hela befolkningen som sagt utan bara majoriteten
Vet du varför Bush blev vald över Kerry? Religion, Bush är kristen och det är extremt många i USA också, nu ska jag inte börja med religionen också, men att välja ledare efter religion är idioti.
Logik, sympati osv är inte synonymt med att tro på en högre makt, det är precis vad dessa amerikanare jag pratar om tror.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

OnT:
EA köper för mycket utvecklare och är för kommersiella för min smak.
Varrenda år ser man NHL/NFL/bla, bla, bla till leda på TV, i tidningar, tillochmed radio
och jag är så himmla sjukligt trött på "challenge everything" så jag kan spy...

Att de sen är enorma med ännu fetare fickor och ändå inte vågar satsa på ens
smått udda titlar gör ju inte saken bättre. Jag är så himmla trött på att branchen
ser Europa som nån liten efterbliven håla där de kan välja vad vi skall tycka om,
och EA är det perfekta exemplet, så de får ta den största smällen.

OfT:
Urspårat?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp

Jag menade inte hela befolkningen som sagt utan bara majoriteten
Vet du varför Bush blev vald över Kerry? Religion, Bush är kristen och det är extremt många i USA också, nu ska jag inte börja med religionen också, men att välja ledare efter religion är idioti.
Logik, sympati osv är inte synonymt med att tro på en högre makt, det är precis vad dessa amerikanare jag pratar om tror.

jo, fattade det sen..

nja, inte bara det. Kerry var för emotionellt återhållsam och upplevdes tråkig och överlägsen (lite för intelektuell) medan Bush var en go Texasgubbe som det skulle bli roligt med. (nej, djupare än så är inte valkampanjen för publiken) sen att enbart 2 kanditater har råd att köra propaganda gör ju inte valfriheten stror pricis.

lektion 1 i den Amerikanska själen: det är viktigare att känna än att tänka, viktigare att handla än planera. det har inte enbart med religion att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

OfT:
Urspårat?

eller hur.. *lägger ner nu*

resten du sa håller jag med om, har du uppfattat korrekt rätt?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vill börja med att säga att jag absolut inte har någon anledning att hata EA. Jag gillar sportspel, och NHL 2005 var riktigt grymt till X-Box. Sen tycker jag också att det börjar bli lite tröttsamt med ett nytt hockeyspel varje år som ofta inte skiljer sig särskilt mycket från det förra, men det har aldrig stoppat mig från att spela.

Men det var inläggen nedan jag hade i åtanke när jag tryckte på citera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Småungar? Jag avskyr USA och jag ska berätta varför.
80% av alla som bor i USA tror att deras land är bättre än alla andra, och bara för att dom är stormakt har dom rätt att göra vad fan dom vill i resten av världen.
Deras lagar är nog dom löjligaste som finns, rätten att alla får bära vapen är anledningen till att det dör 10tusentals varje år bara av skottskador.
Jag vet hur många som helst som bara älskar USA och åkte dit för att jobba, men så blev dom sjuka och eftersom att USA har så jävla kasst med försäkring av all sort så kommer dom hemskrypandes till sverige igen och lever på sjukkassa. Helt jävla patetiskt.
Hur man än ser på det kan man inte förneka att man lever bättre i Sverige än i USA.
Dom flesta i USA ser ner på övriga länger i världen, dom väldigt har ofta en skruvad syn på världen.
Jag känner dock väldigt många amerikaner jag gillar som tycker som jag så alla är inte likadana.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten till varför jag hatar USA, men det får räcka med offtopic för tillfället.

Har du varit i USA? Om du har varit här, hur många delstater var du i? Tyckte du att du fick en nyanserad bild av hur "majoriteten" tycker och tänker?

Tillåt mig förenkla: USA är ett mycket stort land, där många delstater är totalt annorlunda gentemot de andra. Kalifornien t.ex. är extremt liberalt, de har aldrig röstat republikanskt i ett amerikanskt presidentval. De flesta delstaterna som utgör New England på östkusten röstar också traditionellt demokratiskt. Att jämföra människor från Massachusetts med folk från Alabama är som att jämföra äpplen och päron.

Och att USA:s sjukförsäkringssystem och sociala skyddsnät inte fungerar på samma sätt som i Sverige är ingen nyhet. Du kanske tycker att det är dåligt, och visst, det kan jag också tycka, men skillnaden är att amerikaner inte skattas ihjäl på samma sätt som svenskar. Vi betalar mycket pengar för ett system som inte har fungerat tillfredsställande på tio år.

Det finns säkerligen amerikaner som tycker att USA är överlägset alla andra länder på jorden, men då har de gömt sig för mig. Varje gång folk i plugget frågar var jag kommer ifrån, och jag svarar Sverige, får jag enbart positiva reaktioner. Folk säger att de skulle vilja besöka Sverige etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp

Jag menade inte hela befolkningen som sagt utan bara majoriteten
Vet du varför Bush blev vald över Kerry? Religion, Bush är kristen och det är extremt många i USA också, nu ska jag inte börja med religionen också, men att välja ledare efter religion är idioti.
Logik, sympati osv är inte synonymt med att tro på en högre makt, det är precis vad dessa amerikanare jag pratar om tror.

Bush blev omvald därför att en majoritet av USA:s befolkning ville ha det så. Visst, många som traditionellt röstar på republikaner är kristna (den kristna högern etc) men det är ju till stor del för att GWB delar samma värderingar. Om du vore vänsterpartist skulle du väl inte rösta på moderaterna? Religion handlar inte enbart om att gå i kyrkan, det är ett helt gäng moraliska och etiska riktlinjer som hjälper människor (många av värderingarna du eller dina föräldrar har kom en gång från den svenska kyrkan).

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vass som vanligt, Sim :cool:, skickligt upprättat tråd måste jag säga.
Håller med IceTec, den ända jag inte gillar med EA är att deras logga inte går att hoppa över, jobbigt om man sitter och ändrar lite skit i spel för att sedan testa det lite snabbt bara.

Edit; Herregud, jag är den ända som har signat på den där "rädda ea"-insamlingen, var den inte seriös?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Äsch. Jag är inte ute efter att krossa något argument alls. Jag ville bara skaffa mig en egen uppfattning och det har jag gjort. Så tråden kan väl i allra högsta grad ses som lyckad.

Jag får tacka alla för visat intresse!

Du är ett ganska uppenbart troll, den här tråden har blivit ganska meningslös, specielt eftersom du inte verkar ha varit det minsta intreserad av de svar du ändå fått. Men som du säger, för ett troll så var den väl riktigt lyckad.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Du är ett ganska uppenbart troll, den här tråden har blivit ganska meningslös, specielt eftersom du inte verkar ha varit det minsta intreserad av de svar du ändå fått. Men som du säger, för ett troll så var den väl riktigt lyckad.

Intresserad? Jag har bemött varenda jäkla svar jag har fått och förklarat varför jag personligen tycker det är ett bra, eller mindre bra argument. Tyvärr har jag inte fått något tillräckligt bra som skulle få mig att ta avstånd från en mycket kompetent förläggare. Dock förhindrar det naturligtvis inte de lite smått överkänsliga kottarna att hata EA. Tvärtom, det bjur jag på.

Och vad tror du själv? Sedan tråden började har jag ganskla resolut förklarat att jag inte är intresserad av ogenomtänkta inlägg. Men ändå så kommer du (fredags alterego?) och postar trams. "Öh. Du är ett troll!!11 För du tycker inte deras spel suxx0rs och att inlägg som mina är bra argument att hata EA!!!11" Så jag säger det igen: sluta slösa min tid, tror du att jag är ett troll, så fortsätt du med det! Men gör det för dig själv hemma i ditt blåa pojkrum och inte i den här tråden som jag fortfarande försöker hålla på en seriös nivå. Det känns dock som att man simmar i kvincksand just nu.

Tack för visat intresse. Du hittar utgången själv.

-----------

För dom som kommer in på efterhanden har jag sammanfattat en lista på vilka argument jag har fått mot EA:

1. De är "taskiga" mot sina anställda. De tvingar dom att jobba övertid för att få ut spelen i tid. Därför är dom värda att bojkottas. Så fungerar det på alla spelföretag. Utan kanske hos 3D Realms.
2. De bryr sig inte om communityn. (Vilket säger emot punkt 1?) Jag kan inte riktigt uttala mig. Jag kollade runt på 15 valfria spel av EA och alla hade det släppts patchar och andra fria uppdateringar till. Dock är de dåliga på att skriva i forum och anordna turneringar.
3. De släpper buggiga spel. Ok. Fare enough. Inte roligt med buggiga spel. Men ser man det ur en annan synvinkel har jag aldrig stött på ett spel som har varit helt buggfritt för alla konsumenter. I synnerhet för EA blir det extra svårt eftersom deras spel är så bra att de har väldigt höga försäljningssiffror.
4. Den där loggan är jobbig i introt. Ok.. Lite tamt argument, men det är klart att någon kanske stör sig på det.
5. De släpper miljoner expansioner för att mjölka pengar ur varenda spel. Det här kan jag faktiskt inte se som ett problem. Vill man inte ödsla pengar på en expansion så gör man inte det. Det är konsument som styr vad som släpps.
6. Spelen är för mycket mainstream. De släpper bara spel som de vet att folk älskar. Inga kommentarer direkt. Personligen tycker jag att deras spel är skitbra. Fast det är nog för att jag inte är en hardcore-gamer. =(
7. De gör spelen för barnvänliga. Håller med delvis, men kolla på Clive Barker´s Undying, fan det spelet kunde ju skrämma skiten ur vilken motorcykelknutte som hellst. Dock finns det tydligen vissa spel som skulle må bra av ökad realism.
8. EA köper upp företag. Visst gör dom. Här går de flestas åsikter isär, men personligen ser jag inget problem i det. Utvecklarna får tillgång till bättre ekonomiska och tekniska resurser. Detta är något som gör utvecklarna väldigt glada.
9. De skrotade Ultima Online 2. Spelföretag skrotar riskfyllda projekt dagligen. Det här är inget som är unikt för EA. Acceptera och gå vidare.

Nu kommer de flesta bara räkna antalet punkter och tänka: "Men Oj! Hela 9 argument mot EA nu måste han också hata EA". Läs punkterna. Hälften är så tama att man kan ha dom som husdjur, de andra är bara värda att nämnas som en fotnot. Vad ni ser ovanför är nämligen ingenting som är unikt för EA. ALLA spelföretag fungerar på det här sättet. Vissa är bara bättre på att dölja det.

Med detta inlägget kan vi nog avsluta diskussionen. De argument som lär komma upp kommer bara vara upprepningar från tidigare sidor eller så står de redan i listan.

Som slutkommentar vill jag bara skriva att jag tycker det är synd att det är så få som förstår hur spelindustrin (och världen) fungerar.

Tack alla, för visat intresse!

// Sim

Permalänk
Medlem

Jag personligen misstänker att folk ogillar EA pga att det är det enda riktigt stora företag vi har inom spelindustrin. Det enda företag som uppför sig precis som ett multinternationellt företag brukar göra i form av att tjäna pengar och inte gå i konkurs.

"Religion handlar inte enbart om att gå i kyrkan, det är ett helt gäng moraliska och etiska riktlinjer som hjälper människor".

Jasså det är så det är.

EDIT: Vad ni ser ovanför är nämligen ingenting som är unikt för EA. ALLA spelföretag fungerar på det här sättet. Vissa är bara bättre på att dölja det.

Så sant

Permalänk

EA är inte bättre eller sämre än de andra aktörerna på marknaden utan det är just marknadsstrukturen som är felet. Vad jag vet finnsdet inte många stora distrubutörer.

EA
Vivendi
Microsoft
Sierra

Glömt någon? Detta gör att det är ett oligopol på den globala markanden vilket är den absolut sämsta marknadsstrukturen för konsumenterna. Att EA får all skit beror mångt o mycket på att de är de största och mest välkända företaget. De är symptomatiska för strukturen och blir också symbolen för det. Denna struktur gör att företagen fokuserar mycket på stora breda produkter med mindre risker. De smalare produkterna blir då lidande vilket ger att många konsumenter blir missnöjda med utbudet. Där är jag en av dem.

EA o alla andra distibutörer suger för att de håller mindre aktörer från marknaden och inte ger mig det som jag vill ha. Precis som i film- och musikmarknaden.

Jag ser fram emot att STEAm och liknande nya sistributionssystem kommer att bryta detta oligopol som förstör för konsumenterna.

Kommersiellt är inget negativt då det bara betyder att många lägger pengar på det. Om folk är missnöjda med produkten får de skylla sig själva som köpte det. All makt ligger hos konsumenterna så länge de är smarta nog att använda den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo

EA
Vivendi
Microsoft
Sierra

Glömt någon?

Atari?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
EA är inte bättre eller sämre än de andra aktörerna på marknaden utan det är just marknadsstrukturen som är felet. Vad jag vet finnsdet inte många stora distrubutörer.

EA
Vivendi
Microsoft
Sierra

Glömt någon? Detta gör att det är ett oligopol på den globala markanden vilket är den absolut sämsta marknadsstrukturen för konsumenterna. Att EA får all skit beror mångt o mycket på att de är de största och mest välkända företaget. De är symptomatiska för strukturen och blir också symbolen för det. Denna struktur gör att företagen fokuserar mycket på stora breda produkter med mindre risker. De smalare produkterna blir då lidande vilket ger att många konsumenter blir missnöjda med utbudet. Där är jag en av dem.

EA o alla andra distibutörer suger för att de håller mindre aktörer från marknaden och inte ger mig det som jag vill ha. Precis som i film- och musikmarknaden.

Jag ser fram emot att STEAm och liknande nya sistributionssystem kommer att bryta detta oligopol som förstör för konsumenterna.

Kommersiellt är inget negativt då det bara betyder att många lägger pengar på det. Om folk är missnöjda med produkten får de skylla sig själva som köpte det. All makt ligger hos konsumenterna så länge de är smarta nog att använda den.

Hmm jag tror nog att MS och EA har nån tävling med varandra varandra om vem som kan köpa upp flest företag under så kort tid som möjligt.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Bush blev omvald därför att en majoritet av USA:s befolkning ville ha det så. Visst, många som traditionellt röstar på republikaner är kristna (den kristna högern etc) men det är ju till stor del för att GWB delar samma värderingar. Om du vore vänsterpartist skulle du väl inte rösta på moderaterna? Religion handlar inte enbart om att gå i kyrkan, det är ett helt gäng moraliska och etiska riktlinjer som hjälper människor (många av värderingarna du eller dina föräldrar har kom en gång från den svenska kyrkan).

Jag vet att jag inte har en korrekt syn på USA, och gärna hatar dom för anledningar jag kan hitta, men var jag än går så verkar jag bara tycka sämre om USA av någon anledning, och nej jag har aldrig varit där.
Det är såhär jag upplever det dock, det kanske är helt fel, men det är så jag ser det.
Och jag vet att jag inte är helt ute och cyklar, visst jag överdrev med hur många jag sa som tycker så, men det är dom som tycker så som hörs och syns bäst enligt mig.
Och tro mig ingen i min familj har någon som helst anknytelse till kyrkan, våra värderingar kommer från oss själva, stämmer dom överens med svenska kyrkan så är det endast ett sammanträffande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Med detta inlägget kan vi nog avsluta diskussionen. De argument som lär komma upp kommer bara vara upprepningar från tidigare sidor eller så står de redan i listan.

Som slutkommentar vill jag bara skriva att jag tycker det är synd att det är så få som förstår hur spelindustrin (och världen) fungerar.

Tack alla, för visat intresse!

// Sim

Bara för att du skapade tråden kan du inte bara be alla avsluta diskutionerna bara för att du tröttnar.
Det pågår tills folk tröttnar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
EA är inte bättre eller sämre än de andra aktörerna på marknaden utan det är just marknadsstrukturen som är felet. Vad jag vet finnsdet inte många stora distrubutörer.

EA
Vivendi
Microsoft
Sierra

Sierra är väl inte så stora längre? Hursomehelt glömde du Ubisoft som gör väldigt många bra spel, dom verkar tex hålla kvar Heroes of Might and Magic serien till vad den är utan att försöka mainstream den.
Nu är ju inte 5:an släppt så det är bara vad det ser ut som hitills, dom kan mycket väl gha ändrat massor.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Nä Sierra är väl verkligen inte stora så det blir nog säkert en mindre snart. Ubisoft är väl inte speciellt stora heller? Det finns alltid undantag men i det stora så finns det få aktörer som dominerar och likriktar marknaden. Mindre aktörer som supportar smalare spel blir uppköpta eller nedlagda i det långa loppet. Drägglar folk över det senaste FPS et med ännu häftigare skuggor så blir det så.

Ny teknik som gör distrubutionen billigare ska ändra på detta. Alla stora underhållningsformer känner redan av det. Men tack vare strukturen så gnäller de istället för att anpassa sig. Det skulle stärka utvecklarnas position och därmed möjliggöra spel som drivs av visioner stället för kapitalplacering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Blir du upprörd av att jag inte hatar EA?

Nej nej nej, du vill bara mucka gräl för att du är ett stjärthål.
Sen om du gillar EA eller inte spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt klart man ska lägga ner att hata något som man aldrig har besökt eller har egen erfarenhet av. Man ska inte alltid tro på den bild media ger av saker och ting.
Har bott i USA en lång tid och det är långtifrån ett idiotiskt, flaggviftande, redneck land. De delarna finns naturligtvis men det finns det fanimej här i Sverige också. Ingen dubbelmoral tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Nej nej nej, du vill bara mucka gräl för att du är ett stjärthål.
Sen om du gillar EA eller inte spelar ingen roll.

omoget provocerande.
Tänk dig för när du kommenterar på det här sättet, det är inte
bara du och han som läser forumen.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Nä Sierra är väl verkligen inte stora så det blir nog säkert en mindre snart. Ubisoft är väl inte speciellt stora heller?

Enligt EA är det deras största konkurrent

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]