Varför är EA hatad av varenda gamer?

Permalänk
Medlem

Anledning är samma som att så många hatar Microsoft, dom är helt enkelt för stora. Folk verkar gilla att ogilla stora företag och organisationer, särskilt sånna som inte lägger mycket pengar på "goodwill".

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Blizzard och Valve, codemasters allt som inte ha EA loggan spelar jag

Dock e bf2 ett undantag då Dice e svenskt

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Spelvärlden var bättre förr i världen...

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Spelvärlden var bättre förr i världen...

Ja när det hette Electronic Arts och inte fjolliga EA, Escape from Monkey Island var ett Bra spel även NHL '96 var ett bra spel men däremot Tiger Woods, Fifa, etc som kommer mera å mera me en snutt större grafik förbättring, Det vore typ som det skulle komma en Warcraft 10 eller en starcraft 45,

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Men eftersom alla deras spel är storsäljare så måste de ju göra något rätt med sportspelen?

Så kvaliteten på en produkt är den enda anledningen till att den säljer bra? Isåfall måste ju Britney vara hur bra som helst!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jag förstår inte problemet med att de köper upp X antal företag. Eftersom det ger företagen större budget och bättre möjlighet att nå ut till spelhyllorna? Vem vill du ha i ryggen när du utvecklar ett spel? Affe - egen företagare, eller EA - en helspelindustri med både tekniska och ekonomiska resurser?

Har du verkligen så svårt att först att konkurens gynnar konsumenterna? Sen så är det inte alltid så att bara för ett företag är väldigt stort så är det tryggare att arbeta där. Uppköpen är det inte spelutvecklarna som bestämmer över utan det är helt och hållet ägarna som gör en bedömning av vilket sätt dom tjänar mest pengar på, sälja företaget eller behålla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Så du köper inte EA-spelen pågrund av de anställdas artbetsvillkor? Ooookey.

Är det verkligen så svårt att förstå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Blizzard och Valve, codemasters allt som inte ha EA loggan spelar jag

Dock e bf2 ett undantag då Dice e svenskt

Valve har ju precis kontrakterat EA som sin utgivare, sa da blir det val inget mer HL, CS, HL2, CS:S, HL3 etc. for dig.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker EA bara släpper "mainstreamskitspel", (EA är mainstream, EA gör skit)

De riktigt bra spelen är ju de som kommer ifrån okända småföretag... ta bara MAFIA tex. Det känns lite som att EA gör spel enbart för pengarnas skull..

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Ja när det hette Electronic Arts och inte fjolliga EA, Escape from Monkey Island var ett Bra spel även NHL '96 var ett bra spel men däremot Tiger Woods, Fifa, etc som kommer mera å mera me en snutt större grafik förbättring, Det vore typ som det skulle komma en Warcraft 10 eller en starcraft 45,

Jaja...förstår vad du menar. Men när blev LucasArts adventure titlar EA spel?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Så kvaliteten på en produkt är den enda anledningen till att den säljer bra? Isåfall måste ju Britney vara hur bra som helst!

Har du verkligen så svårt att först att konkurens gynnar konsumenterna? Sen så är det inte alltid så att bara för ett företag är väldigt stort så är det tryggare att arbeta där. Uppköpen är det inte spelutvecklarna som bestämmer över utan det är helt och hållet ägarna som gör en bedömning av vilket sätt dom tjänar mest pengar på, sälja företaget eller behålla.

Är det verkligen så svårt att förstå?

Jag är övertygad om att det finns hundratusentals människor som tycker Britney är skitbra. Men bara för att jag och du tycker hennes musik är skit betyder att alla måste tycka det. Samma sak med EA. Även om du inte gillar deras spel så visar ju deras omsättning att jävligt många gör det i alla fall. Så något rätt gör dom ju. För övrigt är American McGee's Alice ett av de bästa spel jag har spelat. Tack EA!

Klart konkurrans gynnar konsumenten. Men är det svårt att förstå att uppköp är en naturlig del i ett hårt företagsklimat orsakad av just hård konkurrans?

Visst. Jag backar lite på sista punkten, visst kan man bojkotta en produkt om företaget missköter sina anställda. Men i ärlighetens namn så tror jag att den vanlige datanörden skiter fullständigt i det. Microsoft har världens mest underbetalda programmerare, men jag vill lova att du sitter med Windows XP ändå.

Hur som helst har jag sökt runt lite och hittar inte så mycket fakta om missförhållandena som råder hos EA. kanske du kan ge mig lite mer information?

Permalänk
Medlem

Som en annan person sa här i tråden...
Bara för att dem e stora så hatar alla dem... punkt slut
Själv ser jag inget fel med EA.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Är sur på EA för att dom blandar sig i utvecklarnas arbete för mycket, styr vad som ska göras.
Tar BF2 som exempel, det var tydligen klart men så kom EA och sa till dice att ändra lite till jänkarnas fördel. Om det är så vet jag inte riktigt då jag inte har lirat BF2 riktigt så mycket som jag vill.
BF2 släpptes i ett skick som inte var acceptabelt heller, det är delvis därför jag inte har lirat det fullt så mycket.
Jag har delvis väntat ut några patchar, server-browsern är fortfarande buggig för mig.

En riktigt dålig SP del i BF2, jag är medveten om att BF2 först och främst är MP. Men till och med UT2k3-4 har bättre SP del än BF2. SP i BF var acceptabelt, där man iaf hade lite inställningar att fippla med.

Sen alla expansioner till BF är ytterligare ett exempel, ingen av dom är bra, den enda som känns Ok är Road to Rome. Secret weapons of ww2, helt värdelös, jetplan och liknande förstörde allt.
Nu är det bara att vänta tills EA ska ha ut 6st expansioner till BF2, bara det att det redan är en på väg är oroväckande och inget jag kommer förhandsboka.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Ok. Du ska ha credz för att ha givit det första smått hållbara argumentet i alla fall. Brist på blod. Iofs borde ju hela Nintendo koncernen vara hatad om det är det kriteriet som gäller. Men ändå.

Det är inte brist på blod i sig, utan brist på blod i spel som ska ha blod. Folk klagar inte över att det inte är blod i Pikmin för att det inte skulle passa där. Folk klagar över att det inte är blod i krigsspel för att folk vanligtvis blöder när man skjuter dem.

Jag har inget emot EA, spelar många av deras spel då och då, men tröttnar på de flesta rätt snabbt. Känns som det är mycket yta och inget djup. Se EA som en vattenpöl stor som vättern. Skitfin yta att spegla sig i men man slår i huvet när man ska dyka! Spelen är inte så genomtänka i många aspekter. De tänker "Är det är coolt?" istället för "Är det här kul?" osv. Det är iaf den upplevelsen jag har av EA:s spel.

Sen så tror jag många hatar EA för att de släpper så många spel, och då är det alltid några som är kassa. Släpper man många spel blir många kassa, även om man har samma procentuella andel dåliga spel som andra. Folk kommer ihåg besvikelse lätt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

EA är som ett virus och gör ingen nytta på spelmarknaden, det enda dom gör är att förstöra och inget annat. Jag tycker dom kan hålla sig till sina ruttna sporttitlar som dom gjorde förr istället. Kolla på deras titlar, hur många James bond spel finns det inte nu ? Hur många NFSU titlar kommer det att komma ? Köper EA upp alla spelföretag som finns så komer vi att få se de mest enformiga spelen vi någonsin har sett så då kan vi lika gärna köpa ett spel från varge genre sen har vi spelat resten. Jag köper inte spel med EA titlen hur bra dom änn är, Skulle tex EA börja släppa Metroid, Zelda, FF och andra spel som jag gillar skulle jag inte ens betala 50 öre för spelet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Värst av allt, dom köpte upp Westwood!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jag är övertygad om att det finns hundratusentals människor som tycker Britney är skitbra. Men bara för att jag och du tycker hennes musik är skit betyder att alla måste tycka det. Samma sak med EA. Även om du inte gillar deras spel så visar ju deras omsättning att jävligt många gör det i alla fall. Så något rätt gör dom ju.

Så bara för att mainstream-massan köper (inte nödvändigtvis tycker om) EA's spel så får man inte kritisera EA? Att EA gör något som som ser rätt ut i deras plånbok så betyder inte det att dom producerar bra spel. Dom flesta konsumenter är dumma i huvudet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Klart konkurrans gynnar konsumenten. Men är det svårt att förstå att uppköp är en naturlig del i ett hårt företagsklimat orsakad av just hård konkurrans?

Mycket möjligt men det hindrar ju inte folk från att ogilla det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Hur som helst har jag sökt runt lite och hittar inte så mycket fakta om missförhållandena som råder hos EA. kanske du kan ge mig lite mer information?

Jag vet ingenting om eventuella missförhållanden. Jag bara reagerade på ditt svar.

Permalänk
Medlem

EA spottar bara ur sig sina återkommande sport- och NFS-spel.
De är endast ute för att tjäna pengar utan att riktigt tänka på nyskapande ideér och spelkänsla.
Jag har inget problem med att EA ger ut spel, bara bra att de lägger pengar på sådant istället för att göra egna spel, vilket närmast kan liknas vid "Ctrl-c Ctrl-v uppföljandeNummer++;"
Sedan är de ju lite störande att om ett spel som de ger ut blir en hit så måste de pressa företagen som utvecklar spelen till att göra 100 uppföljare (se bara på MOH).
EA är bara pengahungriga och giriga.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
SueCia> Communityn kan jag inte direkt kommentera. Jag tycker inte att hur mycket ett företag ödslar pengar på turneringar eller hur mycket de satsar på att ha anställda som ger standardsvar i ett forum påverkar speciellt mycket hur bra spel de släpper eller hur bra de är som spelförläggare.

Det gör otroligt stor skillnad om utgivaren lyssnar på communityn eller inte. Ta BF1942 t.ex.: Det finns knappt någon som spelar det längre i turneringar/ligor etc pga att det är så buggigt. Skulle EA patchat till det skulle det säkert vara lika stort nu som det var för två år sedan, kanske t.om större.
Det roliga är att problemen har funnits ända sen spelet släpptes men istället för att åtgärda problemen i sina patchar lägger dom in tuta på jeepen, nya kartor och annan liknande skit.
Visst, det är trevligt med nya officiella banor men det känns lite som "Nu har vi patchat spelet oj vad duktiga vi är, titta på oss...vi lyssnar på communityn jättemycket!!!", tack så mycket, synd bara att ni glömde alla buggar.

Något annat som är roligt med patcharna är att alla patchar innehåller deras otroligt irriterande introfilmer. Så även om man tagit bort dom helt från datorn tidigare så är dom lik förbannat där igen efter man patchat spelet. Fattar dom inte att folk inte vill ha dom.

Permalänk

EA ställer krav på spelutvecklarna som försämrar spelens kvalite markant. Då dom vill nå en så stor publik som möjligt så satsar dom mer på utsidan än insidan på spelet. Dom censurerar spelen som fan för att få småungar att köpa deras spel också. Spelen får inte sin tid till att utvecklas färdigt. Dom satsar mer på att bara pumpa ut spel efter spel och skapar hellre dyra expansioner eller uppföljare istället för patchar till orginalspelen.

Det finns mycket ont att säga om EA. Dom låter inte spelmarknaden fungera normalt, dom vill äga så stor del som möjligt av den för kontroll och pengar. Jag hatar dom helt enkelt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Det känns lite som att EA gör spel enbart för pengarnas skull..

Precis som alla andra företag, då. Du kommer säkert svara med exempel på "bra" företag som gör spel för dom tycker det är kul, men faktum är att företag kan inte tycka någonting, det är människor som står för den biten.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Spelen får inte sin tid till att utvecklas färdigt

Hehe. Lite lustigt argument eftersom det är samma folk i denna tråden som gnäller varje gång det är något spel som dröjer lite längre innan det är klart än vad som varit tänkt.

Edit: Är det någon här som kan ge mig lite information om dessa missförhållandena som EA utsätter sina anställda för? Eller är det ännu ett rykte som det inte ligger någon sanning i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Precis som alla andra företag, då. Du kommer säkert svara med exempel på "bra" företag som gör spel för dom tycker det är kul, men faktum är att företag kan inte tycka någonting, det är människor som står för den biten.

Man kan faktiskt skapa spel med annat mål än att tjäna pengar. Ok, det skulle aldrig fungera att driva ett företag så. Det är jag mycket väl medveten om. Men när det _bara_ är pengarna som styr så känns det som om innehållet får lida.

Ta bara en titt på counter strike. Det utvecklades väl av ett par killar sittandes i sina rum utspridda över jorden(?). Dom skapade det knappast för att sen få det sålt och tjäna massa pengar. Vad jag tror var den drivande kraften bakom moden var att få ut något som var kul att spela. Inte något med en flashig titel från den senaste skitfilmen som t.ex Fantastic four eller något. Nu vet jag inte om EA har släppt någon spel baserat på just den filmen. Men ni förstår. När dom väl släpper ett sådant spel så ska det ut till allt från Game boy till PC. Det är att verkligen bara mjölka en snart döende ko. För så fort filmen försvinner från bioduken så är spelet bortglömt.

Blizzard är en utvecklare jag gillar. Dom släpper spel som dom vet att deras fans vill ha. Visst, deras koncept är inte att utveckla nya titlar. Dom kör ju på att släppa ett spel och sen en expansion. Men dom fortsätter iaf patcha spelen långt efter release. Titta bara på gamla starcraft som nu idag fått sin fjärde patch sen i slutet av juni. Skulle vilja se mer sånt från utvecklare och utgivare.
Utvecklare måste få styra skapandet av spel själva utan enorm press och censur.

Vill även tillägga att jag inte har något emot EA. Det är bara inte så många av deras utgivna titlar förutom MOHAA och COD som jag spelat och gillar.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

här är en lista på alla the sims spel och expansions som ja kan hitta (ursäkta ifall ja missat nått)

the sims
the sims:hot date
the sims:vacation
the sims:unleashed
the sims:superstar
the sims:makin magic
the sims:house party
the sims:livin it up
the sims 2
the sims 2:nightlife
the sims 2:university
+ en hel del konsolbaserade spel.

Och d ja undrar är, hur varierande e dessa spel egentligen?
EA har lyckats med att sälja s**t, klona den, och sålt den igen 1000 gånger om

Visa signatur

va snackar du om? Alla vet att restroom betyder chillrum- Marcus Aka Mackan,Orochimarcus,McQuest,Spacef*g.Marcus Von Basten,Whitethrash och Sir tallunkens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow

Ja när det hette Electronic Arts och inte fjolliga EA,

japp, 1995 när man såg den där streckade färgglada loggan så visste man att spelet var helt ok. 2005 när man ser den vita intetsägande loggan följt av den äckliga bräkande rösten med slogan "EA! its in the game!!!" vet man att spelet också kommer vara det (intetsägande alltså)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Är sur på EA för att dom blandar sig i utvecklarnas arbete för mycket, styr vad som ska göras.

ja, och insisterar på att få sin fula logga som reklam på alltför märkbar plats i spel de inte ens utvecklat (eller är med och utvecklar) själva. (deras "EA tracks" i tex Burnout är fan ett mardrömsexempel..)

mao, jag antar att jag hatar EA för deras brist på stil och god smak..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax

Det är inte brist på blod i sig, utan brist på blod i spel som ska ha blod. Folk klagar inte över att det inte är blod i Pikmin för att det inte skulle passa där. Folk klagar över att det inte är blod i krigsspel för att folk vanligtvis blöder när man skjuter dem.

haha, har du inte hittat "excessive gore" fusket i Pikmin?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Men eftersom alla deras spel är storsäljare så måste de ju göra något rätt med sportspelen?

Det kan ju också bero på att de har köpt upp alla konkurenter och lagt ner deras konkurerande spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Jag förstår inte problemet med att de köper upp X antal företag. Eftersom det ger företagen större budget och bättre möjlighet att nå ut till spelhyllorna?

Tvärtom ger det mindre budget till varje utvecklare, EA har ju knappast oändliga resurser. Dessutom blir det inga konkurerande spel, som gissningsvis hade varit bättre än EAs beta-produkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Vem vill du ha i ryggen när du utvecklar ett spel? Affe - egen företagare, eller EA - en helspelindustri med både tekniska och ekonomiska resurser?

Jag väljer Affe och hans tekniska och ekonomiska resurser. Jag tror inte EA skulle tillåta mig att göra ett spel åt dem spel eftersom jag inte skulle gå med på att släppa en buggig betaversion. Inte heller vill jag tillverka spel åt folk i den mentala åldersgruppen 7-12år, alltså finns ingen plats åt mig inom EA.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakai
här är en lista på alla the sims spel och expansions som ja kan hitta (ursäkta ifall ja missat nått)

the sims
the sims:hot date
the sims:vacation
the sims:unleashed
the sims:superstar
the sims:makin magic
the sims:house party
the sims:livin it up
the sims 2
the sims 2:nightlife
the sims 2:university
+ en hel del konsolbaserade spel.

Och d ja undrar är, hur varierande e dessa spel egentligen?
EA har lyckats med att sälja s**t, klona den, och sålt den igen 1000 gånger om

Och här har vi ett exempel på hur Blizzard utvecklat sitt spelkoncept.

World of Warcraft
Warcraft III: The Frozen Throne
Warcraft III: Reign of Chaos PC
Warcraft II: Tides of Darkness
Warcraft: Orcs and Humans
Warcraft III: Battlechest
Warcraft II: Beyond the Dark Portal
Warcraft II: Battle.net Edition
Warcraft II: The Dark Saga

Att det görs expansioner och uppföljare är inget nytt, inom något företag ska du se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Och här har vi ett exempel på hur Blizzard utvecklat sitt spelkoncept.

World of Warcraft
Warcraft III: The Frozen Throne
Warcraft III: Reign of Chaos PC
Warcraft II: Tides of Darkness
Warcraft: Orcs and Humans
Warcraft III: Battlechest
Warcraft II: Beyond the Dark Portal
Warcraft II: Battle.net Edition
Warcraft II: The Dark Saga

Att det görs expansioner och uppföljare är inget nytt, inom något företag ska du se.

WoW är inte särskilt likt Warcraft: Orcs and humans, bara för att de har likartade namn så betyder det inte att de har samma innehåll.
Men det sistnämnda stämmer faktiskt bra in på the sims, och dess till synes oändliga hög av expansioner.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Man kan faktiskt skapa spel med annat mål än att tjäna pengar. Ok, det skulle aldrig fungera att driva ett företag så. Det är jag mycket väl medveten om. Men när det _bara_ är pengarna som styr så känns det som om innehållet får lida.

Hoppsan, du glömde visst läsa den andra halvan av mitt inlägg? Jag skrev det kort för att så många som möjligt skulle palla läsa hela, men jag vet hur svårt det kan vara att läsa hela meningar :\
Som sagt så är det folket som gör spelen som kan ha andra motivationer än pengar, men när folk pratar om EA så pratar dom om företaget i sig och kanske ledningen, inte dom som faktiskt gör spel. Och inom praktiskt taget alla företag så råkar det vara så att aktieägare och sånt vill endast tjäna pengar, och dom som faktiskt gör sakerna är dom som kan bry sig om mer än pengarna.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
haha, har du inte hittat "excessive gore" fusket i Pikmin?

Öh, jag vet inte om du är ironisk nu, men jag har bara spelat Pikmin under en helg för jättelänge sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Och här har vi ett exempel på hur Blizzard utvecklat sitt spelkoncept.

World of Warcraft
Warcraft III: The Frozen Throne
Warcraft III: Reign of Chaos PC
Warcraft II: Tides of Darkness
Warcraft: Orcs and Humans
Warcraft III: Battlechest
Warcraft II: Beyond the Dark Portal
Warcraft II: Battle.net Edition
Warcraft II: The Dark Saga

Att det görs expansioner och uppföljare är inget nytt, inom något företag ska du se.

Det där är inte ens jämförbart med The Sims.
För det första är World of Warcraft ett helt annat slags spel än de andra i Warcraft-serien, bara lagt i samma värld.
För det andra är Battlechest inte en expansion, utan bara spelet och expansionen samlade i samma burk.
För det tredje så är det rätt lång tid mellan spelen, dvs det är lite utveckling i teknik och spelsätt mellan spelen.

Att du jämför det med The Sims som har 7(!) expansioner som kommit ut under relativt kort tid är rätt roligt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Tja. Hur ska man sammanfatta tråden?

85 svar, varav absoluta majoriteten är motståndare till EA.

Vanligaste argumentet:
"De pumpar ut expansioner"
"De är taskiga mot sina anställda" - Ingen som har varken källa eller vet vad det egentligen handlar om?
"De lägger ner spel miljoner spel om dagen!!11" - Ingen som kan nämna ens ett par stycken?
"De köper upp företag" - Ingen som vet varför det är så hemskt. "Men hemskt är det!!111"
"De gör spelen barnvänligare än de behöver vara" - Tja. Håller med. Lite trist.
"De utvecklar spel för att dra in pengar" - Du som fällde den kommentaren är sosse och har ingen talan ändå
"De tänker inte på communityn" - Förutom Blizzard vet jag inte så många företag som anordnar turneringar för spel som är 7 år gamla.

Annars har det varit mest trams och inget konkret. Trist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Och här har vi ett exempel på hur Blizzard utvecklat sitt spelkoncept.

World of Warcraft
Warcraft III: The Frozen Throne
Warcraft III: Reign of Chaos PC
Warcraft II: Tides of Darkness
Warcraft: Orcs and Humans
Warcraft III: Battlechest
Warcraft II: Beyond the Dark Portal
Warcraft II: Battle.net Edition
Warcraft II: The Dark Saga

Att det görs expansioner och uppföljare är inget nytt, inom något företag ska du se.

sant sant, men jag ser och märker iallafall skillnad när ja spelar en expansion till warcraft spelen vilket är mer än vad jag kan säga om ''the sims'' serien.

Visa signatur

va snackar du om? Alla vet att restroom betyder chillrum- Marcus Aka Mackan,Orochimarcus,McQuest,Spacef*g.Marcus Von Basten,Whitethrash och Sir tallunkens