Permalänk
Medlem

Internet - Stationär till bärbar!

Har suttit här i flera jävla timmar nu börjar bli jävligt less faktiskt.

Kan någon förklara steg för steg eller länka till någon hemsida som förklarar hur man gör om man ska koppla upp en bärbar dator till internet!

Kolla här: Jag har 3 datorer i huset, 2 stationära och en bärbar.

Båda stationära datorerna är inkopplade till hubben/routern (Dlink 604) och eftersom routern inte har någon trådlös fix så kan jag inte ansluta min bärbara till den.

Därför gick jag ner på stan och köpte ett trådlöst närverkskort för att sätta i en av mina stationära datorer, jag köpte ett DWL-G520+.

Och nu vill jag genom min bärbara koppla upp mig mot min stationära dator som har det trådlösa nätverkskortet i sig (DWL-G520+.

Har sökt och hittar ingenting, har hört talas om nått jävla Ad-HOC men fattar ingenting, dom är inställda på samma kanal och allting.

EDIT: när jag klickar i "Internet - anslutningsdelning" så kommer det upp en ruta som säger:

Ett fel inträffade när Internet-anslutningsdelen aktiverades.

É OEA en ny anslutning

(jag fattar ingenting, plus att ibland kommer det upp andra meddelande, kan det vara virus?)

Kan någon hjälpa mig? SNÄLLA, jag vill inte lägga ut 600 kronor på en ny hub/router eller va de är för något!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem