Permalänk
Medlem

Lindorff?

Okej nu har jag sökt som en galning utan att hitta svar.
Har fått brev från Lindorff där det står att jag har en skuld och att dom föreslår att jag betalar 100kr/månad. Det står inte vad jag betalar för eller liknande. Vissa säger att dom är en bluff medans vissa sidor säger att dom sköter inkasso för föreningssparbanken. Tycker det verkar så skumt att det inte står vad jag betalar för eller till vem.
Det står också att min skuld ligger på 325:-. Har försökt ringa utan svar. Ska jag betala eller inte? Eller vad ska jag göra?

edit: vem anlitar inkasso för sådana små summor?

Permalänk
Medlem

Om det verkligen är detta Lindorff så är det nog inget bluff-företag:

http://www.lindorff.se/

Det verkar lite overkill att etablera ett bluff-företag i flera olika nordiska länder med kontor både i Göteborg och Stockholm. Samt att sponsra stora idrotts-stjärnor.

Sen är det inte nödvändigtvis inkasso det rör sig om, vissa bolag lämnar ut alla ej betalda skulder till andra bolag vare det rör sig om inkasso eller ej, då hanteringen blir enklare.

Nej, fortsätt ring du och maila också. Verkar inte som en bra idé att chansa med något som förmodligen inte är en bluff.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ja, Lindorff är riktigt företag.

Många webbutiker använder dom för outlösta paket, även prenumerationer på tidningar har dom ofta hand om.

Det ska framgå vem som kräver skulden av dig, står endera på förstasidan eller baksidan.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Ja, Lindorff är riktigt företag.

Många webbutiker använder dom för outlösta paket, även prenumerationer på tidningar har dom ofta hand om.

Det ska framgå vem som kräver skulden av dig, står endera på förstasidan eller baksidan.

Det framgår dock inte. Fick ett papper med en AVI längst ner. Farsan tror dock det handlar om skolkort han inte betalat. Men varför får jag ta den smällen?

edit: Aktuell skuld: 325kr, visst är det den HELA skulden? Så det inte är nå mer.

Permalänk
Medlem

du skrev antagligen på en lapp när du tog skolkortet om att du ville ha vissa bilder, då är det ju ditt namn som kommer stå där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Det framgår dock inte. Fick ett papper med en AVI längst ner. Farsan tror dock det handlar om skolkort han inte betalat. Men varför får jag ta den smällen?

edit: Aktuell skuld: 325kr, visst är det den HELA skulden? Så det inte är nå mer.

Be dom specificera skulden, vad det är för något, när den uppkom & vid vilka tillfällen dom försökt kontakta dig för reglering av skulden, begär även in mottagningsbeviset på att du motagit varan exempelvis... Inkassoföretagen har undersökningsplikt nämligen..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det var angående skolkort, så det blir farsan som får betala det.