Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Ja det var det vi sade, men för att felsöka så rekommandera vi det...

Skumm måste vara fel på min andra dator då, tog fram en gammal p2a 233mhz med 2gb hdd som jag installerat win2k på, och där kunde jag dra ner en film i 3MB/s via apache

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Skumm måste vara fel på min andra dator då, tog fram en gammal p2a 233mhz med 2gb hdd som jag installerat win2k på, och där kunde jag dra ner en film i 3MB/s via apache

och vad har det med saken att göra?

när man felsöker bör man minimera de parametrar som kan påverka resultatet.

Första steget, testa switchen med några klienter med statiskt IP, därefter går man vidare ... etc etc

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
och vad har det med saken att göra?

när man felsöker bör man minimera de parametrar som kan påverka resultatet.

Första steget, testa switchen med några klienter med statiskt IP, därefter går man vidare ... etc etc

Okej får testa det sen iom jag inte kan stänga ner modemet nu =(

min mjukvarubrandvägg blockerar port 139 från de andra datorerna kan det vara boven?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

stäng av alla brandväggar och koppla bort modem osv, och testa sedan att flytta över filer så borde du komma högre. Eller så har du väldigt sega burkar

Permalänk
Medlem

Har ordnat så jag kan tanka i 3-4MB/s nu till min p3a men fortfarande vägrar den gå högre än så. Så fort jag tankar så går cpu användningen upp i 100%, Borde inte ne sådan cpu klara det.

p3 933mhz
512mb minne

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en Netgear GS105 5portar Gbit Switch och jag får heller inte högre hastigheter, ligger på 3.7MB/s som mest tror jag. Dock har jag en 5400rpm disk i nu temporärt i den ena datorn men den ska väll klara mkt mer.

Ska testa köra statiskt ip och testa med enbart de 2datorerna kopplade

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk

Ett tips är att testa med iperf. Jag har inte haft några problem att trycka 1Gbps mellan två portar på en GS150.

Permalänk
Medlem

Nu får jag bra hastigheter i min switch, 20Mb/s på skarvad kat5 kabel, får nog högre när jag använder kat5e
Kom fram till att det va mitt nätverks kort som inte mådde så bra, där fanns tydligen inte drivrutinsstöd i windows 2003. testade att sätta i den i en xp burk och där funka det perfekt

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Ett tips är att testa med iperf. Jag har inte haft några problem att trycka 1Gbps mellan två portar på en GS150.

Å det är?

EDit. har testat det nu

[808] local 80.216.xxx.xxx port 3463 connected with 80.216.xxx.xx port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[808] 0.0-10.0 sec 41.4 MBytes 34.7 Mbits/sec

Sådär såg det ut

Visa signatur